740GL - Km teller, benzine en temperatuur meter defect
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 12:58 #1103922
door V700 register
740GL - Km teller, benzine en temperatuur meter defect is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,
Mijn tellerbak doet vrij weinig. Het enige wat ik kan aflezen is de snelheid, toeren en handrem/olie lampje. Ik heb de bak uit elkaar gehaald en kon hier vrij weinig aan vinden, geen verbrande deeltjes op de plaat oid. Graag zou ik even willen testen of dit aan de teller ligt of dat mijn sensoren gewoon kapot zijn. Kan iemand mij vertellen welke kabels van de brandstofmeter en welke van de temperatuurmeter zijn? Hier zijn de foto's imgur.com/a/O58I4#2 . Ook zit er een klein (zelfgebakken?) printplaatje bij mijn tellerbak die 3 ledjes aanstuurt, kent iemand dit? Ik heb er trouwens ook een buitentemperatuur meter in zitten maar kan hier geen kabels/stekker van vinden, kan ik dit er zelf inbouwen?
Alvast bedankt
Mijn tellerbak doet vrij weinig. Het enige wat ik kan aflezen is de snelheid, toeren en handrem/olie lampje. Ik heb de bak uit elkaar gehaald en kon hier vrij weinig aan vinden, geen verbrande deeltjes op de plaat oid. Graag zou ik even willen testen of dit aan de teller ligt of dat mijn sensoren gewoon kapot zijn. Kan iemand mij vertellen welke kabels van de brandstofmeter en welke van de temperatuurmeter zijn? Hier zijn de foto's imgur.com/a/O58I4#2 . Ook zit er een klein (zelfgebakken?) printplaatje bij mijn tellerbak die 3 ledjes aanstuurt, kent iemand dit? Ik heb er trouwens ook een buitentemperatuur meter in zitten maar kan hier geen kabels/stekker van vinden, kan ik dit er zelf inbouwen?
Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 14:05 #1418913
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat stoplicht zal inderdaad zelf gemaakt zijn. Waarvoor? Geen idee.
Kabels voor de buiten temperatuurmeter kun je er zelf wel in leggen, dat is niet zo moeilijk.
Ik vermoed dat de sensoren niet allemaal stuk zijn maar dat het aan de tellerbak ligt, aan de spanningsregeling of massa. Dag- en totaalteller voor afstand kunnen ook komen door een defect tandwieltje.
Kabels voor de buiten temperatuurmeter kun je er zelf wel in leggen, dat is niet zo moeilijk.
Ik vermoed dat de sensoren niet allemaal stuk zijn maar dat het aan de tellerbak ligt, aan de spanningsregeling of massa. Dag- en totaalteller voor afstand kunnen ook komen door een defect tandwieltje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 19:39 #1418923
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tellerbak uit verkeerd bouwjaar
Ik heb eens in een poging om een toerenteller te hebben een tellerbak uit 87 in mijn auto gezet. Dat zag eruit zoals jij nu beschrijft.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 21:50 #1418933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bijna zeker verkeerde bak
Zie nu dat je er een plaatje bij hebt gedaan. Dit is een vdo tellerbak. En eentje met een toerenteller. Ik heb me jarenlang een ongeluk gezocht naar zo'n ding uit modeljaar 85 of 86. Volgens Vadis moesten ze bestaan maar in NL heb ik er nooit een aangetroffen. In NL zit er een VDO bak in met een gecombineerde benzine/tempmeter zonder toerenteller of een yazaki met toerenteller. In Zweden heb ik er 1 gevonden in een 230A-tje. Die heb ik laten opsturen.
VDO tellerbakken met toerenteller uit MJ 87 en verder zijn er massa's maar die doen alleen wat jij beschrijft in een auto van MJ85 of 86.
Succes Rob
VDO tellerbakken met toerenteller uit MJ 87 en verder zijn er massa's maar die doen alleen wat jij beschrijft in een auto van MJ85 of 86.
Succes Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 23:57 #1418942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed nieuws?
Het leek me ook onwaarschijnlijk dat beide meters defect zouden zijn. Wat voor tellerbak moet ik nu precies zoeken? Ik wil wel graag een toerenteller behouden
Heeft iemand eventueel interesse in een ruil met de juiste bak?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 09:16 #1418949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met toerenteller
Dan mag je er 1 zoeken uit een 230E, een gle-tje uit modeljaar 85 of 86. De GL's met 230K hebben een VDO zonder toerenteller.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2015 12:43 #1419001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze?
Is deze tellerbak de goede?
link.marktplaats.nl/m911368770
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2015 19:37 #1419019
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
het is wat ie zegt zou het moeten werken.
Succes Rob
Succes Rob
Moderators: Jerry Stam