bulb failure relay kapot?? (het relais zelf)

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2015 14:36 #1103898 door Koen Wiegink
bulb failure relay kapot?? (het relais zelf) is gemaakt door Koen Wiegink
Dag allemaal,

Het is me opgevallen dat het waarschuwingslampje op het dashboard niet meer gaat branden als ik er een lamp uithaal of een kapot is.
Toen ik de auto kocht deed hij het perfect. Na het starten bleef hij netjes branden totdat je even de rem aan tikte. Het is er dus een met remcontrole functie.

Nu vermoed ik dat het ralais zelf de boosdoener is of kan het ook een los contact zijn, zo ja waar dan?

het ralais wat ik heb is wit en heeft het volgende nummer:1362276
heb nog een witte liggen met dit nummer: 1362284. maar dan werkt het nog niet.

Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 11:43 #1418849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het juiste witte relais nummer
Bij mij deed het lampje het ook niet. Ook ik heb een wit relais. Volgens Vadis, Vida en de dealer moest het witte relais 1362284 erin. Gekocht bij de dealer maar die deed het niet. In beide auto's niet. Opgestuurd en getest door volvo nederland. Relais was wel goed. Volvo nederland zou nog onderzoek doen maar daar is nooit een antwoord uit gekomen.

Gelukkig heb ik twee auto's en het witte relais uit de andere auto deed het in beide auto's wel. Nummer: 1347032. Niet te krijgen bij volvo. Op advies van de dealer een relais uit een sloper gehaald met nummer 1347032 en nu werkt het weer. Daarna heb ik uit nieuwsgierigheid nog een paar witte relais uit slopers gehaald. De 1362284 doet het nooit. De 1347032 altijd.

De remwerking is anders dan jij omschrijft. Bij starten gaat het lampje gewoon uit en bij een kapot remlicht brand het lampje als en zolang je remt.

Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC