Startblokkering verwijderen
- Henk Leenders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2015 21:39 #1103702
door Henk Leenders
Startblokkering verwijderen is gemaakt door Henk Leenders
Volvorijders,
Graag aandacht voor het volgende.
Ik heb - weer terug kunnen kopen - een 940 uit 1996 voorzien van een Volvo Startonderbreker bestaande uit het bekende "drop"staafje.
Werkt perfect, niks mis mee. Maar als het oogje van het staafje kapot is en je het dingetje niet meer aan de sleutelbos kunt bevestigen is het een ramp om het dingetje te bewaren.
Ben je het kwijt... dan is er niks meer te starten.
Mijn vragen luiden:
- waar is een nieuw staafje te koop?
- op welke wijze is dit beveiligingssyteem uit te bouwen resp. te omzeilen.
Ik kijk uit naar de reacties.
mvrgr,
Henk Leenders
hcvlndrs@planet.nl
Graag aandacht voor het volgende.
Ik heb - weer terug kunnen kopen - een 940 uit 1996 voorzien van een Volvo Startonderbreker bestaande uit het bekende "drop"staafje.
Werkt perfect, niks mis mee. Maar als het oogje van het staafje kapot is en je het dingetje niet meer aan de sleutelbos kunt bevestigen is het een ramp om het dingetje te bewaren.
Ben je het kwijt... dan is er niks meer te starten.
Mijn vragen luiden:
- waar is een nieuw staafje te koop?
- op welke wijze is dit beveiligingssyteem uit te bouwen resp. te omzeilen.
Ik kijk uit naar de reacties.
mvrgr,
Henk Leenders
hcvlndrs@planet.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2015 08:18 #1417841
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Dropstaafje?
Ik heb ook een 940 uit 1996 maar vraag mij af wat je met een dropstaafje bedoelt.
Heb je een afbeelding?
Groeten,
Heb je een afbeelding?
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2015 17:02 #1417847
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag @gerryberrie even die
Vraag @gerryberrie even die heeft ruime ervaring met verwijderen van deze onderbrekers.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2015 21:10 #1417860
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Dropstaafje?
Wat bedoelt Henk daar nou mee?
Bij mij was er ook een oogje van de AB afgebroken, zelf gerepareerd. Dan praat ik over die platte grijze met vier batterijtjes er in.
Zover ik weet zijn de behuizingen daarvan overigens nog steeds te koop.
Groeten,
Bij mij was er ook een oogje van de AB afgebroken, zelf gerepareerd. Dan praat ik over die platte grijze met vier batterijtjes er in.
Zover ik weet zijn de behuizingen daarvan overigens nog steeds te koop.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2015 09:43 #1417875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton Henk bedoelt de
Ton Henk bedoelt de startonderbreker waarmee je een zwart staafje in een gaatje moet stoppen alvorens te starten. Ik heb er ook zo een, ben er inmiddels aan gewend maar ideaal is het niet.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2015 10:33 #1417879
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok.
Nee zoiets heb ik niet Paul. Ik heb zo een grijze AB, daar zit wel startonderbreker bij in.
Dat weet ik zeker want we stonden ooit bij aankomst in Göteborg helemaal vooraan op de boot toe de AB dienst weigerde.....................................
Pas nog een startonderbreker in de MGB die alle dienst weigerde, die heb ik definitief verwijderd, was een systeem uit 1975, nooit een beschrijving bij gekregen en ook niet meer te vinden.
Groeten,
Dat weet ik zeker want we stonden ooit bij aankomst in Göteborg helemaal vooraan op de boot toe de AB dienst weigerde.....................................
Pas nog een startonderbreker in de MGB die alle dienst weigerde, die heb ik definitief verwijderd, was een systeem uit 1975, nooit een beschrijving bij gekregen en ook niet meer te vinden.
Groeten,
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2015 19:05 #1417889
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Startonderbreker verwijderen.
Hey,
Dit type startonderbreker is nog lekker simpel en ook best makkelijk te verwijderen.
D'r zijn verschillende mogelijke zaken die door de startonderbreker onderbroken worden. De brandstofpomp, de startmotor en de bobine kunnen onderbroken worden. Per auto wil dit wel regelmatig verschillen.
Zo wordt soms bv alleen de startmotor onderbroken, kan je hem aanduwen en alsnog rijden (Hihi).
Als je in de buurt van Gorredijk, Friesland woont ben je gerust welkom en wil ik je wel helpen om hem uit te bouwen.
Desnoods wil ik je ook wel een uitleg toemailen.
Groeten,
Gerben
Dit type startonderbreker is nog lekker simpel en ook best makkelijk te verwijderen.
D'r zijn verschillende mogelijke zaken die door de startonderbreker onderbroken worden. De brandstofpomp, de startmotor en de bobine kunnen onderbroken worden. Per auto wil dit wel regelmatig verschillen.
Zo wordt soms bv alleen de startmotor onderbroken, kan je hem aanduwen en alsnog rijden (Hihi).
Als je in de buurt van Gorredijk, Friesland woont ben je gerust welkom en wil ik je wel helpen om hem uit te bouwen.
Desnoods wil ik je ook wel een uitleg toemailen.
Groeten,
Gerben
- Henk Leenders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2015 22:49 #1417939
door Henk Leenders
Beantwoord door Henk Leenders in topic Start onderbreker verwijderen
Beste Gerben,
Zou graag een keer naar Friesland komen, maar dat gaat niet lukken op korte termijn. Woon zelf in Boxtel, in Brabant.
Als je mij een instructie wilt mailen dan zou erg blij mee zijn.
Wacht je reactie af.
Mvrgr,
Henk Leenders
hcvlndrs@planet.nl
Zou graag een keer naar Friesland komen, maar dat gaat niet lukken op korte termijn. Woon zelf in Boxtel, in Brabant.
Als je mij een instructie wilt mailen dan zou erg blij mee zijn.
Wacht je reactie af.
Mvrgr,
Henk Leenders
hcvlndrs@planet.nl
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 14:33 #1418033
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een kleine
Zojuist per e-mail een kleine instructie naar je toe gemaild.
Success!
Mocht je er niet uitkomen, vragen mag altijd.
Groeten,
Gerben
Success!
Mocht je er niet uitkomen, vragen mag altijd.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2023 13:23 #1473647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey,
Hey,
Ik las dat u de man bent die verstand heeft van start onderbrekers uit bouwen.
Ik heb het zelfde systeem in mijn 940 van '96 als degene in kwestie waar u op reageerd.
Zou u mij misschien een uitleg toe willen mailen? De startonderbreker wil er alleen af als het koud is buiten om de 1 of andere vage reden, zodra het boven de 25 graden is geweest in mijn auto dan doet die niks meer. Het lampje gaat wel groen branden maar de start motor gaat niet rond.
Al vast bedankt voor de moeite
Mvg Yarik
Ik las dat u de man bent die verstand heeft van start onderbrekers uit bouwen.
Ik heb het zelfde systeem in mijn 940 van '96 als degene in kwestie waar u op reageerd.
Zou u mij misschien een uitleg toe willen mailen? De startonderbreker wil er alleen af als het koud is buiten om de 1 of andere vage reden, zodra het boven de 25 graden is geweest in mijn auto dan doet die niks meer. Het lampje gaat wel groen branden maar de start motor gaat niet rond.
Al vast bedankt voor de moeite
Mvg Yarik
Moderators: Jerry Stam