Stadslicht en sleutelcontact

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2015 11:46 #1103488 door V700 register
Stadslicht en sleutelcontact is gemaakt door V700 register
Beste Leden,
Mijn 760 Tic uit 1984 heeft recent het volgende:
Normaal zijn alle lichten uit als de lichtschakelaar op "0" staat, ook op contact en ook met lopende motor.
De auto heeft een half jaartje stil gestaan en nu gaan mijn stadslichten branden als ik de sleutel op contact draai.
Ook als de motor loopt en de lichtschakelaar staat op "0", branden de stadslichten.
Bij de stadslichten-stand branden de stadslichten en het dimlicht werkt ook gewoon.
Hoe kan dit?
Lichtschakelaar al vervangen door een reserve maar dat hielp niet.
Dank, Paul.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2015 11:49 #1416740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loop de
Loop de massapunten achter de koplampen even na.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2015 18:56 #1416760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "verkeerde schakelaar"
"verkeerde schakelaar"
Mark1 7 serie heeft een andere schakelaar dan latere type,s
Heb je een licht verklikker in de vorm van een 'zoemer "?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2015 11:27 #1416779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht - contact
Dank je Henk.
Had ik al eerder helemaal nagekeken, schoon- en goed gemaakt. Wist dat dit allerlei problemen kan veroorzaken als ze niet goed zijn. Dit is het dus niet.

Dank je andere Henk.
Hij begon dit te doen zonder dat ik de schakelaar had veranderd (orgineel 1984) en getest met een andere schakelaar van een later type (760 Turbo Automatic 1987).
Ik heb geen verklikker (zoemer). Het is een auto uit Zweden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2015 21:05 #1416786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stadslicht= Dagrijverlichting
Hallo Paul,

Ik ben ook in bezit van een uit Zweden geimporteerde 740. deze zijn voorzien van dagrijverlichting(verplicht in Zweden)
Bij mij ie het zo dat als de verlichting schakelaar uit staat ,en het contact aan deze verlichting brand echter deze is we feller dan normale stadslichten.
trek de lamphouder er maar eens uit van de stadslichten dan zal je zien dat er een dubbele fitting inzit waar zo'n zelfde lamp in zit als in je achterlicht.
achterlicht/remlicht. dit is een standaard uirusting op oudere volvo''s uit Zweden,nadien ging automatisch de dimverlichting aan zonder aan de schakelaar te draaien.
dus ik vermoed dat het eerst niet gewerkt heeft maar plotseling weer is gaan werken.

Groet Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2015 10:22 #1416793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dagrijverlichting
Hoi Jan, dank je.
Ik heb er vier jaar geleden Amerikaanse verlichting op gezet (zie foto), dus die fellere dagrijverlichting kan ik niet meer checken.
Het zal jouw vermoeden wel zijn; eerst niet en nu wel zoals bedoelt bij een Zweedse uitvoering.

Maar dan de vraag:
Waar zit die "doorverbinding" voor de Zweedse markt?
In alle zelfde types liggen dezelfde kabelbomen. Het zijn vaak kleine aanpassingen die het functioneren veranderen.
Bijvoorbeeld:
1. Verschil automaat en handversnelling. Voor de automaat zit er een onderbreking voor het starten ---> alleen mogelijk in "P". Bij hand geschakelde bakken zit er een draadje (lus) in de stekker bij de pook zodat de onderbreking niet meer functioneert.
2. 60 liter tank en 60 + 20 extra liter tank. Achter de benzinemeter zit een schroefje die iets verbindt zodat de meter voor 60 liter werkt en zonder schroefje werkt de meter voor 80 liter.

DUS ook bij de dagrijverlichting is de kabelboom, schakelaar, etc hetzelfde, alleen zit er ergens een "lusje" die de dagrijverlichting laat branden op stand "0".

Waar oh waar??????
Ik wil overdag, als de zon goed schijnt, mijn verlichting uit kunnen doen.........
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 09:11 #1416825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lamp kapot controle relais
Is die witte "ronde ton" nummer 115 nog wel goed?
Dit is de enige "boosdoener"die de stroom kan doorlaten.
V6 Groeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 23:45 #1417268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
Het is toch de schakelaar.
Ben bij Volvo Amersfoort geweest en uitgezocht met Nico, de magazijn chef. Hij weet alles of kan het opzoeken.
Twee types schakelaars dus; eentje met stadslicht aan en eentje zonder stadslicht aan.
Stadslicht aan was niet allen in Zweden, ze zijn ook in Nederland geleverd op auto's.
Had nog een derde schakelaar liggen thuis. met 4 contact-pootjes. De andere heeft 6 contact-pootjes. En jawel, die met 4 contact-pootjes laat het stadslicht uit op "0".

Maar de laatste schakelaar "klikte" niet lekker; geen duidelijke standen. Modificatie: de schakelaar met 6 pootjes aangepast: 2 afgebroken en weg gevijld. Probleemloos stadslicht uit op "0". En de rest functioneert goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC