benzinemeter gaat van leeg naar vol
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2015 19:58 #1103444
door V700 register
benzinemeter gaat van leeg naar vol is gemaakt door V700 register
wat heb ik nou.... sinds een jaar heb ik mn volvo op lpg. Echter ik rijdt bijna altijd op lpg.
nu dacht ik... mn benzine zit er al een tijd in en mn meter staat altijd al op leeg met brandend lampje.laat ik de benzie maar eens oprijden.
waarempel. ? Mn meter gaat van leeg naar vol nu ik hem leeg rijdt. Geen idee of dit al zo was toen ik hem kocht... maar hij werkt dus verKeerd om.
is dit nu gewoon verkeerd aangesloten door de vorige eigenaar?
heeft iemand dit ook al eens gehad. En hoe los je dit op?
of gewoon even wennen...
Gr. Ron
nu dacht ik... mn benzine zit er al een tijd in en mn meter staat altijd al op leeg met brandend lampje.laat ik de benzie maar eens oprijden.
waarempel. ? Mn meter gaat van leeg naar vol nu ik hem leeg rijdt. Geen idee of dit al zo was toen ik hem kocht... maar hij werkt dus verKeerd om.
is dit nu gewoon verkeerd aangesloten door de vorige eigenaar?
heeft iemand dit ook al eens gehad. En hoe los je dit op?
of gewoon even wennen...
Gr. Ron
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2015 22:23 #1416554
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Andere klok ?
Ron,
In een grijs verleden heb ik ook wel eens met wat tellerbakken gestoeid. Bij de 940 is er in 92/93 een wijziging geweest. De tankinhoud ging van 60 naar 75 ltr en daarmee is ook het signaal omgedraaid.
Een tellerbak uit een later model (ik had destijd een 945 uit 1991) leverde hetzelfde op, dus bij een volle tank de meter op helemaal leeg.
Wellicht bij jou ook het geval ?
In een grijs verleden heb ik ook wel eens met wat tellerbakken gestoeid. Bij de 940 is er in 92/93 een wijziging geweest. De tankinhoud ging van 60 naar 75 ltr en daarmee is ook het signaal omgedraaid.
Een tellerbak uit een later model (ik had destijd een 945 uit 1991) leverde hetzelfde op, dus bij een volle tank de meter op helemaal leeg.
Wellicht bij jou ook het geval ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2015 20:11 #1416605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi willem,
Hoi willem,
bedankt voor je reactie.
het is een import auto uit België Van 1997.
vorig jaar heb ik met bas (helaas oud clublid) een andere tellerbak er in gezet die bas had liggen.
Wellicht was het inderdaad een oud type.?..
ik zal eens vragen aan bas.
wellicht kan ik op een sleuteldag bij Carlo Smith eens een ander kan proberen?
bedankt voor je reactie.
het is een import auto uit België Van 1997.
vorig jaar heb ik met bas (helaas oud clublid) een andere tellerbak er in gezet die bas had liggen.
Wellicht was het inderdaad een oud type.?..
ik zal eens vragen aan bas.
wellicht kan ik op een sleuteldag bij Carlo Smith eens een ander kan proberen?
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 20:34 #1416625
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Moet eens kijken
Hallo Ron,
Bij Carlo kunnen we altijd even kijken wat er achter op de tellerbak staat.
Vlg mij moet ik nog ergens een tellerbak hebben liggen, zal eens kijken welk bouwjaar daar achterop staat.
De foto's van destijds heb ik nog bewaard
Bij Carlo kunnen we altijd even kijken wat er achter op de tellerbak staat.
Vlg mij moet ik nog ergens een tellerbak hebben liggen, zal eens kijken welk bouwjaar daar achterop staat.
De foto's van destijds heb ik nog bewaard
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 01:17 #1416635
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Op LPG?
Hallo Ron
Begrijp ik je goed als ik denk dat de meter, als de auto op LPG rijdt, aangeeft dat de tank leeg is?
groetjes
Mathy
Begrijp ik je goed als ik denk dat de meter, als de auto op LPG rijdt, aangeeft dat de tank leeg is?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2015 21:49 #1416671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi mathy,
Hoi mathy,
Nee de meter geeft enkel benzine aan. Lpg rijd ik op de dagteller. Die heeft helaas geen meter.
Nee de meter geeft enkel benzine aan. Lpg rijd ik op de dagteller. Die heeft helaas geen meter.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2015 23:33 #1416676
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemd
Hallo Ron
Eigenlijk zou het met een redelijk late auto (= late LPG installatie) toch ook mogelijk moeten zijn, dat je met het omschakelen van brandstof ook de meter omschakelt.
groetjes
Mathy
Eigenlijk zou het met een redelijk late auto (= late LPG installatie) toch ook mogelijk moeten zijn, dat je met het omschakelen van brandstof ook de meter omschakelt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2015 20:21 #1416900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinemeter opgelost
Bij de apk keuring kwam een lekkage uit van de aansluiting van de benzine pompunit.
de aansluiting was doorgeroest..Bij demontage bleek dat er een oud type pompunit was geïnstalleerd door de vorige eigenaar. Deze hebben nog ijzeren aansluitpijpjes en heeft een kleinere vlotterUnit. Voor nieuwer type 940, denk vanaf 1995, loopt het signaal verkeerd waardoor de benzine meter onjuist aangeeft en verkeerd om loopt van vol naar leeg . De nieuwere type pompunit heeft een kunststof aansluiting met snelkoppelingen en kunnen niet roesten. Verder is de vlotterunit langer. Deze is wel nog wat lastiger te monteren. Maar na de juiste draai te hebben gevonden ging hij op de goede plaats. En waarempel de meter loopt weer de goede kant op en schommeld niet meer in bochten en met remmen en geeft de juiste hoeveelheid aan. Dus bij het vervangen van een benzineunit dien je op te letten dat het voor het goede bouwjaar is.
de aansluiting was doorgeroest..Bij demontage bleek dat er een oud type pompunit was geïnstalleerd door de vorige eigenaar. Deze hebben nog ijzeren aansluitpijpjes en heeft een kleinere vlotterUnit. Voor nieuwer type 940, denk vanaf 1995, loopt het signaal verkeerd waardoor de benzine meter onjuist aangeeft en verkeerd om loopt van vol naar leeg . De nieuwere type pompunit heeft een kunststof aansluiting met snelkoppelingen en kunnen niet roesten. Verder is de vlotterunit langer. Deze is wel nog wat lastiger te monteren. Maar na de juiste draai te hebben gevonden ging hij op de goede plaats. En waarempel de meter loopt weer de goede kant op en schommeld niet meer in bochten en met remmen en geeft de juiste hoeveelheid aan. Dus bij het vervangen van een benzineunit dien je op te letten dat het voor het goede bouwjaar is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2015 10:19 #1416953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine meter in kombinatie LPG.
Hallo,
De Volvo 940 Lpt op Vialle tank LPG. Als we de wagen met LPG voltanken gaat de benzine meter ook op vol. We hebben de dagteller synchroon lopen met de benzine meter en ze gaan gelijk op en neer.
Met benzine tanken het zelfde.
Mijn vraag is; Heeft Vialle dat zo ingebouwd?
Met vriendelijke groet,
Roelof.
De Volvo 940 Lpt op Vialle tank LPG. Als we de wagen met LPG voltanken gaat de benzine meter ook op vol. We hebben de dagteller synchroon lopen met de benzine meter en ze gaan gelijk op en neer.
Met benzine tanken het zelfde.
Mijn vraag is; Heeft Vialle dat zo ingebouwd?
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Moderators: Jerry Stam