HELP : Richtingaanwijzer perikelen OPGELOST
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 16:06 #1103357
door Pascal Kogelman
HELP : Richtingaanwijzer perikelen OPGELOST is gemaakt door Pascal Kogelman
Ik heb het volgende probleem: gisteren merkte ik op dat het knipperlicht links voor (bestuurderskant) zowel bij de koplamp als op de zijflank van de auto heel snel knipperde en het rechterachterknipperlicht het niet deed. Richtingaanwijzer naar rechts doet het normaal. Je ziet het ook in de tellerbak links knippert het pijltje als een gek en rechts mooi rustig.
Kapot knipperlichtampje achter dacht ik, dus vandaag lampje rechtsachter willen vervangen. Eerst nog even zekering 8 bekeken, maar die was in orde. Ik zag niets aan mijn oranje richtingaanwijzerlampje (ik heb sinds 8 maanden nieuwe wit-wit achterlichten), deze heb ik dus laten zitten, maar wel aan het onderste witte achteruitrijlampje. Hiervan was een gloeidraad stuk. Deze lamp heb ik vervangen voor een andere 5Watt en van het knipperlichtlampje heb ik de puntjes licht opgeschuurd. Even testen en wat blijkt......... nu blijven alle richtingaanwijzerlampjes rechts constant branden en krijg ik ook een melding in de tellerbak van "lampje stuk". Ook blijft in de tellerbak het groene pijltje van richting aan naar links constant branden.
Als klap op de vuurpijl branden de rode achterlichten nu ineens niet meer. De koplampen branden wel gewoon en de remlichten werken ook. Ik vermoed dat ik iets verkeerd heb aangesloten, ik heb de onderste twee stekkers ook even losgehaald en met WD40 ingespoten. Misschien is er qua doorverbinding iets verkeerd gegaan.
Wie weet raad? Of kan iemand een foto mailen met de de juiste aansluitingen van een wit-wit achterlicht (bestuurderskant) m.b.t. bedrading. Het regent hier nu te hard om er buiten mee verder te gaan, ik wil er morgenvroeg weer mee aan de gang.
Advies is welkom.
Kapot knipperlichtampje achter dacht ik, dus vandaag lampje rechtsachter willen vervangen. Eerst nog even zekering 8 bekeken, maar die was in orde. Ik zag niets aan mijn oranje richtingaanwijzerlampje (ik heb sinds 8 maanden nieuwe wit-wit achterlichten), deze heb ik dus laten zitten, maar wel aan het onderste witte achteruitrijlampje. Hiervan was een gloeidraad stuk. Deze lamp heb ik vervangen voor een andere 5Watt en van het knipperlichtlampje heb ik de puntjes licht opgeschuurd. Even testen en wat blijkt......... nu blijven alle richtingaanwijzerlampjes rechts constant branden en krijg ik ook een melding in de tellerbak van "lampje stuk". Ook blijft in de tellerbak het groene pijltje van richting aan naar links constant branden.
Als klap op de vuurpijl branden de rode achterlichten nu ineens niet meer. De koplampen branden wel gewoon en de remlichten werken ook. Ik vermoed dat ik iets verkeerd heb aangesloten, ik heb de onderste twee stekkers ook even losgehaald en met WD40 ingespoten. Misschien is er qua doorverbinding iets verkeerd gegaan.
Wie weet raad? Of kan iemand een foto mailen met de de juiste aansluitingen van een wit-wit achterlicht (bestuurderskant) m.b.t. bedrading. Het regent hier nu te hard om er buiten mee verder te gaan, ik wil er morgenvroeg weer mee aan de gang.
Advies is welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 20:27 #1416279
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Schema
Pascal,
Hier kun je het goede schema vinden:
volvo700vereniging.nl/node/42548
Misschien heb je hier al iets aan:
Hier kun je het goede schema vinden:
volvo700vereniging.nl/node/42548
Misschien heb je hier al iets aan:
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 21:18 #1416280
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kijk eens bij de
Kijk eens bij de stekkeraansluiting als je een trekhaak hebt. Vaak een bron van ellende.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 22:07 #1416284
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa
Massa stekkertje vergeten?
Massa is een zwart stekkertje, maar de achteruitrijverlichting is dacht ik ook soms wel eens een zwarte = verwarring.
Groeten,
Gerben
Massa is een zwart stekkertje, maar de achteruitrijverlichting is dacht ik ook soms wel eens een zwarte = verwarring.
Groeten,
Gerben
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 22:13 #1416285
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kijk of de contacten in de
Kijk of de contacten in de achterlichten wel goed zitten. Het komt wel voor dat met het opnieuw inzetten dat de fitting geen goed contact meer maakt Soms zijn de contactbanen verschoven.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 23:09 #1416287
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Iedereen bedankt voor de
Iedereen bedankt voor de adviezen. Contacten heb ik op gelet Timen, ik heb destijds deze wit-wit lampen er zelf ingezet en toen ging dat ook goed. De fittingen zijn ook strak onder de contactbanen geplaatst. Voor de zekerheid zal ik dit morgen nogmaals checken. Ik denk dat het of massa moet zijn, of dat ik een stekkertje verkeerd teruggeplaatst heb. Ik heb de onderste twee stekkertjes eraf gehaald (rode en een zwarte) om beter bij de moeren te kunnen om de achterlamp eruit te halen. Daarbij viel er ook opeens een stuk metaal uit de achterkant waar je een stekkertje op kunt drukken. Deze heb ik er weer opgedrukt en daar een stekker op geplaatst, maar ik weet niet meer hoe het zat. Vermoedelijk heb ik het e.e.a. verkeerd aangesloten. Als iemand een foto of beschrijving heeft van de juiste bestekkering (welke kleur op welke pin) dan kan ik die kopieren.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-02-2015 10:22 #1416291
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Opgelost
Het lek is boven water, de richtingaanwijzer doet het weer als vanouds. D.m.v. trail and error heb ik wat stekkers omgewisseld en na de tweede poging deed alles het weer. Heren bedankt voor alle tips en adviezen.
Moderators: Jerry Stam