"Defect licht" lampje reageert op achterruitwisser

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2015 20:18 #1102957 door V700 register
Bij mijn 945 uit ’98 gaat het “defect licht lampje” aan/uit als ik de achterruitwisser aan heb: aan als de ruitenwisser heen gaat en weer uit als hij terug gaat (of net andersom). Hij knippert dus! De verlichting moet aan staan: zet je die uit dan is het over.
Ook gaat hij aan als je de spiegel-/achterruitverwarming aanzet: meestal met enige vertraging. Na een paar minuten tijd gaat 1 van de controlelampjes op de schakelaar van de spiegel-/achterruitverwarming uit, waarna het “defect licht lampje” ook uit gaat. Meestal… Vaag dus.
De achterlichten/remlichten lijken beiden gelijk te branden, evenals de koplampen.
Heeft iemand enig idee?
-Victor-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2015 22:17 #1414458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabelbreuk
Ik zou beginnen te zoeken naar een kabelbreuk in het bewegende deel kabelboom bij het achterklep scharnier. Door het steeds open en dicht doen van de klep willen de draden op den duur wel eens kapot gaan. Mogelijk is de massadraad kapot en krijg je van die vreemde onbedoelde stromen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2015 23:04 #1414463 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Massa
Hallo Victor

Zoals Johan al zegt, waarschijnlijk een massa-probleem.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2015 13:13 #1414490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Johan, Mathy,
Hallo Johan, Mathy,
Bedankt voor de tip. Ik ga zoeken naar een massadraad vanaf de achterklep en controleren of die intact is als ik het goed begrijp. Nu is die plastic kap bij de achterruitwisser/remlicht los (eea aan clipjes afgebroken), dus mogelijk is er daardoor bij de bedrading ook wat losgeraakt/gebroken.
Victor

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC