Blokverwarmer en interieurkachel ingebouwd

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-12-2014 21:00 #1102905 door LJ
In mijn vorige 940 had ik enkel een blokverwarmer, maar toen moest ik nog steeds krabben. Dus nu heb ik in mijn nieuwe 940 een blokverwarmer én interieur kacheltje ingebouwd, laat die extreme koude NL winter maar komen ;). Ook maar meteen even, net als de vorige keer, de CISS klep schoongemaakt, je kunt er mooi bijkomen zo.

Overigens heb ik nóg een blokverwarmer over, origineel van Volvo. Deze had ik al gekocht, maar die heeft geen splitter om een draad naar het interieur te leiden voor een interieurkacheltje. Als er dus nog iemand interesse heeft in een blokverwarmer, ik heb er nog 1 liggen.

Verder hoeft de interieurkachel niet zo lang aan als de blokverwarmer. Ik ben dus nog op zoek naar een timer o.i.d. om de kachel later aan te zetten dan de blokverwarming, iemand een idee? En kan dat wel, omdat de hoofdsteker zelf ook al in een timer zit?

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2014 20:40 #1414227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Hallo
Mooi luxe toch ?
Slurpje heeft het ook al jaren,staat in de garage maar man wat lekker als alles al warm is voor je gaat rijden .
Nu heb ik deze zomer een benzine standkachel kunnen kopen met de timer in het opbergvakje en deze stuurt ook de A.C.C aan .Lekkerrrrrr,...maar helaas ik moet hem nog inbouwen maar,.....hij staat dankzij de belastingregeling de 3 wintermanden stil :-( :-( :-(
26 jaar op zoek geweest en nu ....whéé,whéé....
Maar ik ga hem inbouwen en als het in Maart Juli of Aug. nu 10 graden is/wordt dan zet ik hem aan ...........ahum..ik droom nog even verder.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-12-2014 20:48 #1414228 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Hmm dat klinkt interessant,
Hmm dat klinkt interessant, hoe ziet zo'n ding er uit?

Als zo'n auto in de wintermaanden stilstaat dan is het inbouwen niet echt nodig lijkt me. Hier is het nu nog steeds 7 graden :P.

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2014 19:19 #1414271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneeuwsnuffelaar
Reeds enige jaren zo'n motorverwarming voor de V90 in gebruik. Altijd wegrijden met een motor die al op 45 à 50 graden is voorverwarmd, goed voor de motor, zeker bij korte afstanden. Ook de interieurverwarming 500watt/1000 watt (ook niet kinderachtig) is een fijne accessoire. Maar let op (als je auto in de open lucht hebt staan), als het sneeuwt mogen de ramen dan wel sneeuwvrij blijven, maar tussen de kieren van de portieren bevriest het net gesmolten sneeuwwater weer. Krijg je de deuren niet open. Surprise. Dus dan is ook een timer minder zinvol, tenzij er een sneeuwsnuffelaar als tussenschakelaar kan worden ingebouwd.
Goed uiteinde allemaal en veel Volvo-plezier in 2015 toegewenst.
Groet,
Frans (lid 555, V90 '97).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC