ECC
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 15:40 #1102743
door Cor Jan van Rhijn
ECC is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen ik heb al langere tijd last met mijn kachelventilator. Eerstens houdt hij er soms tijdens het rijden mee op. Na een tijdje slaat hij dan weer aan. Geen foutmelding op de ECC (geen AC lampje dat gaat knipperen).
Ten tweede heb ik het probleem dat hij bij koude start gewoon blaast - geen probleem. Dan even stoppen (kinderen ophalen van school) opnieuw starten en hij doet niets meer. AC lampje knippert. Voorheen hielp auto uitzetten en opnieuw starten. Dat helpt eigenlijk niet meer. Hij moet een tijdlang weer uit staat en dan bij nieuwe koude start doet hij het weer. Ik heb de ECC uitgelezen die geeft als code 233 Starting current too high, motor seizes or turns sluggishly A. Wat moet ik daar nou mee? Is de interieur ventilator gewoon op aan het raken of is er nog iets anders aan de hand met die starting current?
Cor-Jan
Ten tweede heb ik het probleem dat hij bij koude start gewoon blaast - geen probleem. Dan even stoppen (kinderen ophalen van school) opnieuw starten en hij doet niets meer. AC lampje knippert. Voorheen hielp auto uitzetten en opnieuw starten. Dat helpt eigenlijk niet meer. Hij moet een tijdlang weer uit staat en dan bij nieuwe koude start doet hij het weer. Ik heb de ECC uitgelezen die geeft als code 233 Starting current too high, motor seizes or turns sluggishly A. Wat moet ik daar nou mee? Is de interieur ventilator gewoon op aan het raken of is er nog iets anders aan de hand met die starting current?
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 15:54 #1413784
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
T lijkt me dat dit samen kan hangen. De motor draait zo zwaar dat hij soms ophoudt met draaien (geen ventilatie), of dat hij soms wel draait maar zwaar. Ik zou m eens inspecteren, kijken of er geen half bos aan bladeren in zit, en smeren. Roostertje onder de spijlen van de paravent zit nog goed op zn plaats?
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 16:01 #1413785
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Rooster e.d.
Rooster onder de paravent zit nog best goed niet zo dat er allerlei bladeren doorheen glippen. Ik heb 'm al wel eens los gehad en 't zag er toen niet zo heel erg uit. Heb me best gedaan de loodjes op dat ding niet te verschuiven, maar heb m toen ook al eens wat schoongemaakt. Zal dat nog eens proberen. Goed advies dank Henk.Waar smeer ik m eigenlijk mee?
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 16:08 #1413786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal
Normaal gesproken zit er een stukje gaas onder de spijlen van de paravent geplakt, met een soort zwarte ruitenkit. Motor zou ik denk ik smeren met wat naaimachine olie. Geen kruipolie en ook WD40 is niet optimaal. Vet lijkt me wat aan de dikke kant.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2014 22:49 #1414232
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Stuurapparaat
Ondertussen vermoed ik dat het stuurapparaat, zoals Skandix het noemt, achter het dashboadkastje de boosdoener is. Van een medelid mocht ik een ander lenen. Op het ogenblik ben ik er niet helemaal uit. Als de ventilator uitvalt en ik haal de stekkers van het kastje los en plug het geleende kastje in, begint de ventilator te draaien. Haal ik echter naderhand het geleende kastje los en plug mijn eigen kastje weer in, draait de ventilator ook... ik begrijp er niets meer van.
Cor-Jan
P.S. Het gaat dus om het kastje op de foto. Zit onder het schopbord en achter het dashbordkastje...
Cor-Jan
P.S. Het gaat dus om het kastje op de foto. Zit onder het schopbord en achter het dashbordkastje...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2014 07:50 #1414236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
Gewoon een tijdje die geleende er in laten zitten en kijken of de ventilatie dan uberhaupt nog uitvalt.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2014 09:36 #1414238
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Inwendige
Het gekke is alleen, dat het inwendige van het geleende kastje er roestiger uitziet dan mijn eigen kastje. Maar goed... gewoon even laten zitten had ik zelf ook al bedacht.
Moderators: Jerry Stam