massapunten cabine 960-II

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2014 22:05 #1102728 door V700 register
massapunten cabine 960-II is gemaakt door V700 register
Ik heb een spookachtige electro storing in de cabine, lijkt met name zich in het middenconsole af te spelen.
Ik heb al sinds een week na anschaf van de 960 te doen met een eigenzinnige ECC, dacht dat het aan de contactschakelaar lag, maar die is vervangen en ECC probleem is toch terug met nog meer spookproblemen nu.
Vandaag leek de hele unit ineens volledig uit en blies hij, heel hard, hete lucht.De knoppen en schakelaars deden niets meer, contactdoos 12v (sigaretten dinges) werkte wel en radio lichten waren aan, bij volgende rit deed de ECC normaal en waren de lichtjes van de radio uit en ook was de 12v contactdoos uit.
Bij aandrukken van de sigaretten aansteker, zie je de verlichting in de ECC unit licht op en neer gaan. Ook heeft de radio moeite om de zenders vast te houden na ieder rit..
Dus ik denk (hoop stilletjes) aan een massapunt wat niet lekker is.
Ik heb schema gevonden maar weet niet goed waar dit is, onder de voeten mat aan bijrijderszijde?
Iemand verder nog tips in deze spook affaire..
Gr, Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2014 09:33 #1413766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet een los contact zijn.
Het ECC probleem is duidelijk een contactprobleem.
Gisteren alles prima, vandaag bij eerste ritje volledig dood en bij 2e rit begon hij heel schokkerig te blazen (aan/uit), de lapjes dansten mee met het getwijfel, na een paar minuten rijden deed hij het weer normaal. Ik had het schutboard er eergister al af aan de passagiers kant, heb de groene stekkers van de ECC even aangedrukt.
Er loopt een topic over de reostaat, maar als ik het goed begrijp betreft dat alleen de lampjes toch?
Weet niemand waar de massapunten van het schema precies zitten, zie bijlage begin vraag. Is het onder de stoel? Ik zie wel kabels naar de stoel, ook naar de stoel zonder electrische bediening maar dat heeft te maken met gordelspanning en/of de airbag toch?
Alvast bedankt, groet Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC