Inbouw HU 1205
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 10:02 #1102417
door V700 register
Inbouw HU 1205 is gemaakt door V700 register
Ik ben in het bezit gekomen van een radio cd nav HU 1205 met cd wisselaar voor inbouw in de S40 van mijn dochter.
Normaal is het een kwestie van plug & play maar er zit al een radio in en ik ben bang dat de vorige eigenaar de stekkers heeft afgeknipt.
Daarom is mijn vraag heeft iemand van u een aansluitschema voor de HU 1205 ?
Wat is de beste plek voor de GPS antenne?
En voor de cd wisselaar?
Zaterdag gaan wij proberen deze radio te installeren.
Bedankt alvast
Wim
Normaal is het een kwestie van plug & play maar er zit al een radio in en ik ben bang dat de vorige eigenaar de stekkers heeft afgeknipt.
Daarom is mijn vraag heeft iemand van u een aansluitschema voor de HU 1205 ?
Wat is de beste plek voor de GPS antenne?
En voor de cd wisselaar?
Zaterdag gaan wij proberen deze radio te installeren.
Bedankt alvast
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 10:09 #1412092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als het voor in de S90 is: Volgens mij past dat niet zonder meer netjes (zonder kieren/uitstekende randjes). Voor de S40: Misschien heb je sneller/beter antwoord op één van de specifieke modelfora of op een algemeen forum? Bij dit forum ligt de nadruk op de Volvo 700/900 serie, de HU radio's passen in geen van de betreffende modellen.Als in de S40 de stekkers zijn afgeknipt zou ik proberen die op de sloop te vinden, met een stukje draad eraan. Met een beetje mazzel is het simpelweg draadjes met dezelfde kleur met elkaar verbinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 13:20 #1412101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reeds geprobeerd
Natuurlijk eerst geprobeerd op het Volvo S40/V40 forum, maar helaas [nog]geen antwoord. vandaar dat ik het hier ook probeer.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 13:31 #1412102
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Google
Als ik in google zoek op HU1205 en S40 en vervolgens bij de afbeeldingen kijk dan zie ik diverse plaatjes van de achterkant van de HU1205 en aansluitschema's. Het lijkt erop dat de aansluitingen dezelfde twee rechthoekige stekkers zijn als van de andere radio's uit die periode. Je moet natuurlijk ook nog een GPS antenne monteren.
Maar is een HU1205 inmiddels niet verschrikkelijk verouderd? Geen nieuwe kaarten meer voor te koop, pijltjesnavigatie, geen fileinfo.
Piet
Maar is een HU1205 inmiddels niet verschrikkelijk verouderd? Geen nieuwe kaarten meer voor te koop, pijltjesnavigatie, geen fileinfo.
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2014 10:40 #1412448
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarom
Waarom ben je bang dat de stekkers afgeknipt zijn? Als er een niet-Volvo radio in zit en die normaal is ingebouwd, zal je een verloopkabel van de volvo-stekkers naar een ISO stekker aantreffen.
En mocht er een ISO stekker direct op de bedrading gezet zijn: er zijn ook verloopkabels van ISO naar Volvo in de handel. Dan hoef je in principe niets uit te zoeken.
En mocht er een ISO stekker direct op de bedrading gezet zijn: er zijn ook verloopkabels van ISO naar Volvo in de handel. Dan hoef je in principe niets uit te zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2014 11:08 #1412450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afgelopen zaterdag radio
Afgelopen zaterdag radio ingebouwd. Wij hadden geluk dat de stekkers er inderdaad niet waren afgeknipt, dus nu echt plug en play. Alleen het installeren van de GPS antenne was een puzzel ivm het krijgen van een verloopstekkertje en het plaatsen onder in het dashboard. Eind goed al goed.
Moderators: Jerry Stam