Kilometerteller stuk
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 10:00 #1102360
door Willem van Strik (GAST)
Kilometerteller stuk is gemaakt door Willem van Strik (GAST)
Sinds afgelopen zaterdag loopt mijn kilometerteller, en mijn dagteller, niet meer op. Snelheidsmeter werkt volkomen normaal.
Ik denk, dat ik het zelf heb veroorzaakt: bij het wisselen van de dynamo even kortsluiting gemaakt, met een van de aansluitdradden op het dynamohuis. Heeft iemand zo een idee welk onderdeel van het instrumentenpaneel ik daarbij gefrituurd heb? Het zou leuk zijn om de tellers weer werkend te hebben.
Ik denk, dat ik het zelf heb veroorzaakt: bij het wisselen van de dynamo even kortsluiting gemaakt, met een van de aansluitdradden op het dynamohuis. Heeft iemand zo een idee welk onderdeel van het instrumentenpaneel ik daarbij gefrituurd heb? Het zou leuk zijn om de tellers weer werkend te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 15:15 #1411831
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic wieltje kapot?
Meestal is dan het wieltje kapot voor de aandrijving van de km- en dagteller. Effe zoekterm gebruiken en dan vind je de info die je nodig hebt en waar eventueel te laten repareren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 17:23 #1411836
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Onwaarschijnlijk
In dit geval vind ik dat wat onwaarschijnlijk: de srtand waarop hij stil is blijven staan komt op de kilometer nauwkeurig overeen met het moment dat ik die dynamo heb gewisseld. Zo'n 24 km daarvoor heb ik getankt en de dagteller op nul gezet, meestal gaat het wieltje daarbij kapot.
Heb je een goede google zoekterm voor me? Na enkele aanvaringen weiger ik nog langer de kwijtmaakfunctie van dit drupal forum te gebruiken: een grotere straf dan dat is niet te verzinnen....
Heb je een goede google zoekterm voor me? Na enkele aanvaringen weiger ik nog langer de kwijtmaakfunctie van dit drupal forum te gebruiken: een grotere straf dan dat is niet te verzinnen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 18:52 #1411841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel onwaarschijnlijk
Heel onwaarschijnlijk lijkt het mij niet als het tandwieltje toch stuk is gegaan en de stukken nog even mee hebben gedraaid tot de resten na 24 toch definitief individueel verder zijn gegaan. Met die kortsluiting zou je misschien de spanningsregelaar op de tellerbak hebben kunnen slopen? Maar ik denk bijna dat je dan last van problemen met meer zaken (benzinemeter??) moet hebben.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 23:46 #1411861
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tandwieltje
Ik vermoed ook dat het tandwieltje stuk is Willem.
Gewoon toevallig met de dynamo.
Groeten,Gerben
Gewoon toevallig met de dynamo.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 23:48 #1411862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De yazaki in jouw 940 heeft
De yazaki in jouw 940 heeft niet het tandwieltje wat kapot gaat wist Frans Erich mij te vertellen .
Ik heb ook zon defect gehad lag aan iets wat op de print zat. Frans heeft die tellerbak gereviseerd en hij doet het weer prima.
Mocht je hem willen opsturen ik heb nog wel een reserve te leen voor je.
Ik heb ook zon defect gehad lag aan iets wat op de print zat. Frans heeft die tellerbak gereviseerd en hij doet het weer prima.
Mocht je hem willen opsturen ik heb nog wel een reserve te leen voor je.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2014 09:59 #1411914
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zien
We gaan het binnenkort wel zien: een kapot tandwieltje kondigt zich bmeestal wel aan, en tot nu toe werkte het vlekkeloos. Ik verwacht dus eigenlijk, dat paul het bij het rechte eind zal hebben.
Afgelopen woensdag heb ik een reserve tellerbak gescoord, dus binnenkort even uitwisselen en de huidige openmaken. Eventueel inderdaad opsturen voor reparatie.
Afgelopen woensdag heb ik een reserve tellerbak gescoord, dus binnenkort even uitwisselen en de huidige openmaken. Eventueel inderdaad opsturen voor reparatie.
Moderators: Jerry Stam