relais stoelverwarming
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2014 20:32 #1102203
door V700 register
relais stoelverwarming is gemaakt door V700 register
Ik probeer mijn stoelverwarming weer aan de gang te krijgen. Had al wat gelezen over losse contacten op de stoelverwarmingsrelais, dus deze heb ik uit de auto gehaald en open gemaakt, en opnieuw gesoldeerd.
Het volgende is nu het probleem: als ik de stoelverwarming inschakel, hoor ik het relais onder de stoel inschakelen, en ongeveer 5 seconden later weer uitschakelen. Daarna springt het niet meer aan, en de stoel wordt ook niet warm. Heb beide relais open gehad en gesoldeerd, doen beide hetzelfde. De matjes heb ik op beide stoelen doorgemeten en geven beide ongeveer 2 ohm.
Wie weet raad? Het gaat om een 940 met leer en dus de groene relais. Zekering is goed en ook het voedingsrelais in de zekeringkast heb ik open gehad en schoongemaakt.
Het volgende is nu het probleem: als ik de stoelverwarming inschakel, hoor ik het relais onder de stoel inschakelen, en ongeveer 5 seconden later weer uitschakelen. Daarna springt het niet meer aan, en de stoel wordt ook niet warm. Heb beide relais open gehad en gesoldeerd, doen beide hetzelfde. De matjes heb ik op beide stoelen doorgemeten en geven beide ongeveer 2 ohm.
Wie weet raad? Het gaat om een 940 met leer en dus de groene relais. Zekering is goed en ook het voedingsrelais in de zekeringkast heb ik open gehad en schoongemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2014 21:19 #1411028
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic beide stoelen?
Hebben beide stoelen dit euvel? Dan een zekering probleem, of kabel naar de groene relais.
Anders zou je het groene relais eens kunnen wisselen met de andere.
Anders zou je het groene relais eens kunnen wisselen met de andere.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 17:21 #1411116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja beide hetzelfde
Ja beide hetzelfde eigenlijk, schakelen ook min of meer tegelijkertijd. Zekering is goed, matjes doorgemeten, ook goed. Massa goed.
Lees hier en daar wel dat de stoelverwarming het niet doet boven de 14 graden, klopt dat? Doet hij helemaal niks dan? Lederen stoelen zit dus geen thermostaat in, lijkt timergestuurd door het relais (zit een chipje in)
Lees hier en daar wel dat de stoelverwarming het niet doet boven de 14 graden, klopt dat? Doet hij helemaal niks dan? Lederen stoelen zit dus geen thermostaat in, lijkt timergestuurd door het relais (zit een chipje in)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2014 20:56 #1412205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar even een update mocht
Maar even een update mocht iemand in de toekomst nog eens met dit probleem zitten: het ligt dus inderdaad aan de buitentemperatuur, ook met leren stoelen zonder thermostaat.
Deze week nu het wat kouder is, werkt de stoelverwarming wel goed. Eind goed, al goed.
Deze week nu het wat kouder is, werkt de stoelverwarming wel goed. Eind goed, al goed.
Moderators: Jerry Stam