achterlicht links werkt niet (opgelost!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 10:25 #1101649
door V700 register
achterlicht links werkt niet (opgelost!) is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb even de hulp nodig van de elektrisch onderlegden onder ons. Achterlicht van mijn 960 aan de linkerzijde werkt niet, "lampje kapot lichtje" op dashboard brand, lamp zelf is niet defect. Heb de bedrading gechecked maar er zit geen prik op. Vorige week had ik dit symptoom ook maar verdween vanzelf na een half uurtje.Mijn analyse tot nu toe; 'lampje kapot' relais kapot, massa issue of een draadbreuk ergens.
Wie van u is in staat om licht in deze duisternis te scheppen?
Ik verneem het graag.
Groet, Rob
update 4-8-2014
Nadat ik het relais had vervangen bleek helaas het euvel nog te bestaan. nader onderzoek mbv het elektriche schema leerde me dat en in het motorcompartiment nog een doos aanwezig is met zekeringen en relais. Uiteindelijk bleek zekering nr. 10 kapot. (kom dr maar in Gerben
) Hoe dat zo is gekomen is mij een raadsel. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat in de auto ooit een 12-volt aansluiting is gemonteerd in de kofferruimte, het lampstoringsrelais is hierop doorgelusd. Omdat deze 12-volt aansluiting wederom (ik had het aansturingsrelais al eens vervangen) de geest heeft gegeven heb ik de bedrading hiervoor er tussenuit gehaald. Ben iig blij dat de verlichting weer naar behoren functioneert.
Ik heb even de hulp nodig van de elektrisch onderlegden onder ons. Achterlicht van mijn 960 aan de linkerzijde werkt niet, "lampje kapot lichtje" op dashboard brand, lamp zelf is niet defect. Heb de bedrading gechecked maar er zit geen prik op. Vorige week had ik dit symptoom ook maar verdween vanzelf na een half uurtje.Mijn analyse tot nu toe; 'lampje kapot' relais kapot, massa issue of een draadbreuk ergens.
Wie van u is in staat om licht in deze duisternis te scheppen?
Ik verneem het graag.
Groet, Rob
update 4-8-2014
Nadat ik het relais had vervangen bleek helaas het euvel nog te bestaan. nader onderzoek mbv het elektriche schema leerde me dat en in het motorcompartiment nog een doos aanwezig is met zekeringen en relais. Uiteindelijk bleek zekering nr. 10 kapot. (kom dr maar in Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 10:50 #1407806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het kan van alles zijn. Ik heb wel lampjes gehad waarbij het controlelampje spontaan aan en ut ging. Misschien eens proberen het relais uit de voet te krijgen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 11:10 #1407807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?
weet je ook waar in de 960 II ik deze kan vinden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 11:45 #1407812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remlicht
Zo deed bij mij van de ene op de andere dag het remlicht niet meer .Mijn 3de remlicht deed het wel (aftermarket)
Het relais "kapot licht"was stuk.Andere er in en klaar!
Ik vermoed het zelfde bij jou.
Het relais "kapot licht"was stuk.Andere er in en klaar!
Ik vermoed het zelfde bij jou.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 17:11 #1407824
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic kofferbak
Ik meen dat het relais "lampje kapot relais" achter de bekleding bij de vulpijp van de brandstof tank (kofferbak) zit. Kan een van de 960 rijders dit bevestigen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2014 10:23 #1408068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Wegens vakantie (zonder internet) heb ik afgelopen week niet kunnen reageren. Inmiddels heb ik de lokatie van het relais gevonden.Het zit inderdaad achter de bekleding bij de benzine vulpijp. Het gaat om onderdeel nummer: 9128814. Het relais is helaas niet meer leverbaar bij de dealer dus ben ik op zoek gegaan naar een gebruikt exemplaar, gelukkig is er voldoende aanbod via ebay.
Dank voor jullie bijdragen zover.
Groet, Rob
Dank voor jullie bijdragen zover.
Groet, Rob
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2014 11:25 #1408070
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zekering
Geen zekering doorgebrand?
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2014 14:02 #1408075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2014 15:28 #1408076
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic OK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2014 09:37 #1408112
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik heb gehad
Ik heb net zoiets gehad, alleen was dat rechtsachter, de lipjes van de lamphouder kwamen tegen elkaar. Nieuwe lamphouder erin en nooit weer een probleem.
Ze kwamen trouwens pas tegen elkaar als je deze in het achterlicht draaide.
Er zat dus wat ruimte op de contactstrips die (als je 'm erin draait) een beetje kantelen en elkaar raken, draai je 'm eruit ziet het er gewoon uit.
Groet Wouter
Ze kwamen trouwens pas tegen elkaar als je deze in het achterlicht draaide.
Er zat dus wat ruimte op de contactstrips die (als je 'm erin draait) een beetje kantelen en elkaar raken, draai je 'm eruit ziet het er gewoon uit.
Groet Wouter
Moderators: Jerry Stam