De laatste loodjes? Massa probleempjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2014 17:11 #1101213 door V700 register
De laatste loodjes? Massa probleempjes is gemaakt door V700 register
vanmorgen startte ik de auto maar het viel me op dat de gordelverklikker het niet deed. Nou ja, het is toch een gewoonte dat ik na het starten de gordel omdoe dus dat is niet zo'n probleem.
Minder aangenaam was dat ik in Delfzijl wegreed (verklikker deed het weer) maar dat ik na zo'n 600 meter stilviel. Alle lampjes uit en vertraging maar verder geen probleem merkbaar of te voelen. Panieklampjes (deden het gewoon), opnieuw starten en probleemloos naar huis gereden. Nog wat heen en weer gereden en gestart, alles leek te werken zoals het zou moeten.
Na dat rare gedoe met het KVS (3.000 kilometer geleden, geen KVS hoeven bijvullen...) en deze akkefietjes begin ik me onzeker te voelen. Er zijn momenten dat ik écht op tijd op mijn bestemming moet komen en als dat niet lukt heb ik een probleem.
Morgen nieuwe waterpomp en kvs maar ook meteen de massa onder handen nemen want al dat rare gedoe wijst volgens mij op een beroerde massa. Of heeft iemand nog een tip? (Zat zelf te denken aan die massa kabel bij de accu en bij de dynamo en ik neem aan dat er bij de relaisbak ook wel een massa aansluiting zit. Kan ik de zekeringen er uit halen en er electronica-/contact spray in spuiten?)
Enfin, laten we het er op houden dat de BG de zomer in de kop heeft :)
Dank voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2014 18:08 #1405695 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Gewoon volhouden JP,
Gewoon volhouden JP, alhoewel het eerste wat in me opkomt de dynamo is, lijkt een check van de massapunten een goede! In ieder geval niets uit te staan met de KVS problemen die je hebt en die morgen bij Henk opgelost worden zodat BG weer zonnig de zomer in kan. Ik zou even de dynamo laten doormeten bij Henk al was het alleen maar voor de broodnodige rust tijdens je zakelijke ritten. Jammer dat je zover weg woont ik zou BG wel eens onder handen willen nemen waarbij een nieuwe koppakking voor de deur zeker tot de mogelijkheden behoort. In dat geval rij je als vervanging in de zilvere (98 230FK TIPTOP) en ga je pas over de 400.000km heen ermee terwijl ik BG eens goed verwen........maar ja Sidde(r)buren is toch echt behoorlijk uit de buurt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2014 18:40 #1405696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou geen contactspray in de relaistray spuiten. Als het goed is, is daar geen viezigheid of corrosie. Dat spul erop spuiten maakt het alleen maar meer stof-aantrekkend.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC