tellerbak reparatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2014 14:23 #1100672 door V700 register
tellerbak reparatie is gemaakt door V700 register
Na de zoveelste defecte tellerbak geplaatst te hebben toch maar eens 1 laten reviseren. ETS reviseert volvo tellers. Mijn dagteller deed het niet en de snelheidsmeter gaf vaak veel te veel of veel te weinig aan of bleef bij stilstand op 80 staan.
Vrijdag de tellerbak opgestuurd en vandaag weer terug. Ding doet het weer perfect en is gecalibreerd. Geeft nu dezelfde snelheid als Tomtom aan.
Kosten 94 incl terugsturen. Kan het jullie aanraden.
Www.ets1.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2014 22:31 #1403288 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mee eens
Hallo Volvisti
Die van mij had dezelfde problemen als die van Paul.  Ik ben ook zeer tevreden met het werk van ETS en kan hem ook alleen maar aanraden.  Voor minder heb je waarschijnlijk een tweederhands.  Maar bij reparatie weet je zeker dat je teller weer als nieuw is.  Plus je houdt je kilometerstand.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2014 22:43 #1403291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb nog een hele
Heb nog een hele mailwisseling met Frans gehad hij heeft mij keurig uitgelegd wat er aan de hand is met die klokken:
Heel kundig allemaal ben blij dat er dit soort mensen zijn.

Beste Paul, Door ouderdom gaan elektrolytische condensators lekken, er komt elektrolyt uit dat op de print looptBuiten dat dit zuur geleidend is vreet het ook koper weg.Bij de 940 instrumenten zitten een stel van die elco's pal naast 2 IC's die onderling veel verbindingen hebben.En die troep loopt altijd onder de IC's.Een hoop gedoe om schoon te maken en de printsporen weer te herstellen.Maar bij jou is dat aardig gelukt! Ik heb de bijgevoegde Excel sheet gemaakt aan de hand van wat Volvo beschrijft.Het zou me logisch lijken dat de marge die aangehouden wordt daar in verwerkt zit en ik zie onderling tussen meters nauwelijks verschillen.Bij de hogere snelheden zijn ze wel erg optimistisch maar tot 120km/u toch redelijk nauwkeurig.Misschien dat die verlopen elco's ze langzaam aan minder nauwkeurig maken, zou goed kunnen.Met vriendelijke groet,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2014 22:50 #1403294 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lekkende elco's
Hallo Paul
Iets dergelijks schreef Frans ook aan mij.  Er zijn zes nieuwe draadbruggen in gesoldeerd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2014 22:58 #1403296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het snelheidssignaal komt
Het snelheidssignaal komt bij een deler IC binnen en van daaruit wordt een stappenmotorsignaal gemaakt. Vanuit dat IC gaat ook een signaal naar het PWM IC wat voor de snelheidsmeter zorgt.Klachten kunne divers zij:, geen teller/wel teller/snelheidsmeter blijft op een snelheid hangen/snelheidsmeter werkt niet, of een combi daar van.Een enkele maal komt een defect stappenmotortje van de kilometerteller voor en die moet je vervangen, dat is niet te herstellen, dan moet je een teller opofferen.Maar je kunt dan wel het bestaande telwerkje blijven gebruiken.Ik vind een Yazaki altijd een uitdaging, andere reparateurs sturen ze naar mij omdat ze er niet uitkomen, en dat is best een eer!Alleen de VDO's hebben het beroemde tandwieltje, en ook wel condensatoren, maar daarbij is de schade niet zo desastreus Het klinkt mij allemaal als Chinees maar wellicht heeft iemand hier iets aan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC