Toerenteller werkt niet goed = vonkversterker slecht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 12:55 #1100491 door V700 register
Ik vroeg een tellerbak te koop vanwege het raar doen van mijn toerenteller. Bij stationair bleef deze op nul staan regelmatig en opeens draaide de motor 4000 toeren bij 120 terwijl dat normaal even 3000 is. Motortoerental was normaal.
Ik dacht, koop een andere teller probleem opgelost. Maar medeforummer Arjan was zo aardig om mij een whatsappje te sturen met: paul vervang de vonkversterker = problem solved. Nieuwe gekocht, gemonteerd en inderdaad, de toerenteller werkt weer als vanouds.
Arjan bedankt en anderen, hoop dat jullie hier iets aan hebben. Ik zelf had nooit in die richting gezocht. Mijn kennis van het MM systeem gaat niet verder dan het uitlezen van storingen :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 13:26 #1402297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonkversterker

Een niet originele vonkversterker heeft in het verleden ook problemen veroorzaakt bij Amerigo. Eenmaal vervangen door een boschexemplaar waren de problemen; sporadisch inhouden/ en soms een dansende toerenteller opgelost!
Groeten Rudiger

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 14:13 #1402298 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Jup
Klopt helemaal, zelf ook gehad. Wel ff wat extra koelpasta op de heatsink doen, scheelt wellicht wat in de levensduur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 14:34 #1402299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat leuk
dat het opgelost is en bedankt voor de info. Heb een nu een tellerbak zonder toerenteller en heb er een gekocht met toerenteller. Mijn vrouw vond dat grote onzin. Ik heb hem echter gekocht als storingsmeter. Als de auto stilvalt en de toerenteller gaat mee met de motor dan is de ontsteking goed. Valt de meter meteen plat dan is er iets mis met de ontsteking. Maar je hebt er dus zelfs al iets aan als de auto het nog doet. Dankjewel,
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 14:57 #1402300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb een Scandix gekocht. Was
Heb een Scandix gekocht. Was het enige wat voorradig was bij mijn leverancier. Was overigens van een Saab maar die blijken hetzelfde Bosch nummer  te hebben. Maar motor loopt prima en toerenteller werkt weer goed.
Zat zakje siliconenvet bij dat heb ik er tussen gesmeerd.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 15:49 #1402304 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vonkversterker
Mijn wagen heeft ook jaren geleden zo af en toe vreemd gedrag op de toerenteller vertoond, niet vaak, zeg twee of drie maal per jaar En ik had zo af en toe het verschijnsel dat mijn wissers één slag gaven bij het aanzetten van het contact.
Totdat het verhaal van de massakabeltjes tussen schutbord en kleppendeksel ter sprake kwam, op mijn wagen zat er maar één en anderen hebben er twee. Iemand zei dat die tweede van belang kan zijn, ik een tweede erop gezet, geen vreemde verschijnselen meer.
Kan dat van invloed zijn op de vonkversterker en waar zit dat ding overigens?
Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 15:53 #1402307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massanpunten had ik al eens
Massanpunten had ik al eens schoongemaakt..... De vonkversterker zit rechts tegen het binnenscherm als je voor de auto staat. Bij mijn non turbo auto eventjes luchtfilterbak verwijderen, bij een turbo kan je er zo bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 23:07 #1402345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja... Ook bij de 960?
Misschien ook een probleem bij de 960? Ik kamp de laatste tijd steeds meer met problemen van schokken en vooral bij stationair na een lange rit even stil staan. De motor begint dan te schudden, duidelijk een probleem van ontsteking. Flink gas er op bij stil staan en je kunt het vermijden. Ik ga die twee versterkers maar eens nieuw bestellen want ik vermoed dat het schudden echt van de eindtrappen komt... Het lijkt heel veel op ontsteking namelijk. De BDP sensor is gewoon altijd warm bij rijden en stil staan, dat kan het niet zijn maar wel misschien dat de eindtrappen minder worden gekoeld bij stilstand. Ze zitten bij de 960 op die grote emmer aan de inlaat. Het inlaatspruitstuk dus. Iemand een ander idee misschien?
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 23:14 #1402346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaarne een foto
Kan iemand een foto plaatsen waar hij zit en hoe de vonkversterker er uit ziet bij een non turbo (B230K)? Ik heb namelijk sinds hij alleen op benzine loopt ook af en toe korte inhouden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2014 08:56 #1402356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schutbord

chris schreef : Kan iemand een foto plaatsen waar hij zit en hoe de vonkversterker er uit ziet bij een non turbo (B230K)? Ik heb namelijk sinds hij alleen op benzine loopt ook af en toe korte inhouden.

dus binnenkant spatbord bestuurderskant. Beetje verstopt achter het luchtfilter. Maar of een b230K er ook 1 heeft weet ik niet..  op de volgende pagina staat een foto:

<a href=" volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10 " target="_blank" onclick="window.open('/ volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10 ','','');return false;"> volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10
Het ding is ongeveer 8 cm breed

Groeten en succes, Rudiger

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC