Toerenteller werkt niet goed = vonkversterker slecht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht, koop een andere teller probleem opgelost. Maar medeforummer Arjan was zo aardig om mij een whatsappje te sturen met: paul vervang de vonkversterker = problem solved. Nieuwe gekocht, gemonteerd en inderdaad, de toerenteller werkt weer als vanouds.
Arjan bedankt en anderen, hoop dat jullie hier iets aan hebben. Ik zelf had nooit in die richting gezocht. Mijn kennis van het MM systeem gaat niet verder dan het uitlezen van storingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een niet originele vonkversterker heeft in het verleden ook problemen veroorzaakt bij Amerigo. Eenmaal vervangen door een boschexemplaar waren de problemen; sporadisch inhouden/ en soms een dansende toerenteller opgelost!
Groeten Rudiger
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zat zakje siliconenvet bij dat heb ik er tussen gesmeerd.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Totdat het verhaal van de massakabeltjes tussen schutbord en kleppendeksel ter sprake kwam, op mijn wagen zat er maar één en anderen hebben er twee. Iemand zei dat die tweede van belang kan zijn, ik een tweede erop gezet, geen vreemde verschijnselen meer.
Kan dat van invloed zijn op de vonkversterker en waar zit dat ding overigens?
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus binnenkant spatbord bestuurderskant. Beetje verstopt achter het luchtfilter. Maar of een b230K er ook 1 heeft weet ik niet.. op de volgende pagina staat een foto:chris schreef : Kan iemand een foto plaatsen waar hij zit en hoe de vonkversterker er uit ziet bij een non turbo (B230K)? Ik heb namelijk sinds hij alleen op benzine loopt ook af en toe korte inhouden.
<a href=" volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10 " target="_blank" onclick="window.open('/ volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10 ','','');return false;"> volvolvo.nl/threads/1109-(Weer)-niet-starten-B230F/page10
Het ding is ongeveer 8 cm breed
Groeten en succes, Rudiger