lampje "check engine"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2014 19:26 #1100372 door V700 register
lampje "check engine" is gemaakt door V700 register
hallo,
ik zit met een rare storing in mijn 740 d24tic.vandaag toen de volvo een tijdje stationair stond te draaien begon het check engine lampje te branden (meer flikkeren eigenlijk)toen ik onder de kap keek was het koelvloeistof niveau rond het minimum deze heb ik bijgevuld tot maximaal en het lampje heeft tijdens de rit (100km) niet meer gebrand.tot ik een bocht naar rechts moest maken, als ik op hogere snelheid een scherpe bocht naar rechts neem waarbij de auto hangt in de bocht gaat het "check engine" lampje branden....zodra ik de bocht uit ben en weer rechtdoor rij gaat hij weer uit...
dit is echt alleen bij bochten naar rechts.

iemand ervaring met deze storing??zelf dacht ik aan vuil of een luchtbel in het koelvloeistof tankje wat er voor zorgt dat de sensor het koelwater slecht of niet voelt OF een slecht contact ergens wat gaat lopen jutteren in een bocht naar rechts...
heeft het check engine lampje iets met koelvloeistof niveau te maken?? (oliepeil zit een kwart onder maximaal) (motor loopt zoals altijd)
ben benieuwd naar de reacties!!

groeten jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2014 20:53 #1401730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check engine lampje bij een
Check engine lampje bij een computerloze diesel ??????
Ben heel benieuwd waar die voor is......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2014 20:56 #1401731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien lampje nu in
Misschien lampje nu in gebruik voor koel water nivo meter?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2014 21:26 #1401735 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ik denk
Ik denk eerder dat ie aan een oliepeil sensor zit aangesloten die sommige D24,s nog wel eens hebben.

Oliepeil in orde?

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2014 21:32 #1401736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet het lampje
Voor de remmen, laag vloeistof niveau, kan gaan branden bij wat sneller optrekken of bochten werk.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2014 07:09 #1401739 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Check engine lampje??
Hallo Jens,Ik heb een diesel maar ik heb geen idee over welk lampje jij het hebt.Ben wel nieuwsgierig welke lampje het nu is, kun je een foto laten zien waarbij het lampje brand?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2014 08:47 #1401742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check engine

solexpaul schreef : Check engine lampje bij een computerloze diesel ??????
Ben heel benieuwd waar die voor is......

ja daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar... er stond ook echt "check engine" in het lampje dus ik verwar hem in  ieder geval niet met een ander lampje

A_A schreef : Misschien lampje nu in gebruik voor koel water nivo meter?

koelvloeistof niveau was minimaal, maar die heb ik toen bijgevuld tot maximaal... dus lijkt mij dat hij dan niet meer moet gaan branden.

gerryberrie schreef : Ik denk eerder dat ie aan een oliepeil sensor zit aangesloten die sommige D24,s nog wel eens hebben. Oliepeil in orde? Groeten, Gerben

oliepeil zit een kwart onder het maximum niveau...

JMB schreef : Voor de remmen, laag vloeistof niveau, kan gaan branden bij wat sneller optrekken of bochten werk.

bij een te laag remvloeistof niveau moet volgens mij hetzelfde lampje gaan branden als bij bediende handrem

ECS schreef : Hallo Jens,Ik heb een diesel maar ik heb geen idee over welk lampje jij het hebt.Ben wel nieuwsgierig welke lampje het nu is, kun je een foto laten zien waarbij het lampje brand?

ik zal eens proberen een foto te maken tijdens het rijden. het gaat om het meest rechterlampje in de tellebak en er staat ook echt "check engine" in.

ik moet straks nog even op pad met de auto, dus zal eens het 1 en ander proberen met olie bijvullen tot max en kijken hoe het koelvloeistof niveau er nu bij staat...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2014 00:59 #1401774 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helemaal links
Hallo Volvisti
Het "Check Engine" lampje zit bij Amerikaanse uitvoeringen waar bij ons het lambdalampje zit.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2014 11:20 #1401785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uiterst rechts

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Het "Check Engine" lampje zit bij Amerikaanse uitvoeringen waar bij ons het lambdalampje zit.
groetjes
Mathy

ben benieuwd of dat bij europese versies ook zo is aangezien het geen amerikaanse uitvoering is en de tellerbak orgineel bij deze auto hoort en het storingslampje bij mij uiterst rechts zit...

heb nog even onder de motorkap gekeken, remvloeistof niveau ligt ook aan de lage kant alleen bij mijn weten en de auto's waar ik zelf normaal aan werk gaat bij een te laag remvloeistof niveau hetzelfde lampje branden als wanneer de handrem erop staat...ik zal hem maandag op het werk eens een beetje bijvullen en kijken wat hij dan doet...
tijdens het rijden gisteren nog het 1 en ander geprobeerd om het lampje te veroorzaken maar hij gaat echt alleen maar aan bij een scherpe bocht op snelheid naar rechts(harder over de rotonde als normaal, bocht van een af/oprit).een noodstop, bocht naar links op dezelfde snelheid of snel optrekken haalt niks uit...
ik blijf het een rare storing vinden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2014 13:08 #1401786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelwater?
Is er misschien een koelwater nivo sensor ingebouwd?

Misschien een vorige eigenaar die een koelvloeistof nivo meter ingebouwd heeft en hem aangesloten heeft op dat lampje?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC