Olietemperatuurmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2016 21:20 #1428525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb deze
Ik heb deze olietemperatuurmetersensor gekocht bij Scandix.
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/o...e-dichtring/1020661/
Maar welke stekker moet daar nou op? Ik bedoel: hoe haak ik de bedrading hier aan?
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/o...e-dichtring/1020661/
Maar welke stekker moet daar nou op? Ik bedoel: hoe haak ik de bedrading hier aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2016 09:21 #1428532
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Gewone platte 6.3mm stekker
Willem,
Je kan hier een gewone platte 6.3mm stekker op schuiven. Dit zijn de stekkers die je overal in de auto tegenkomt. Bijvoorbeeld op alle massa-punten in de auto worden deze stekkers gebruikt.
Je kan hier een gewone platte 6.3mm stekker op schuiven. Dit zijn de stekkers die je overal in de auto tegenkomt. Bijvoorbeeld op alle massa-punten in de auto worden deze stekkers gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2016 00:10 #1428544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer, heb alleen nog zo'n
Jammer, heb alleen nog zo'n blauwe om te proberen. Even een keer een rode ophalen.
Maar officieel zal er toch een ander soort stekker ophoren, lijkt me? Hoe noem je deze aansluiting?
Maar officieel zal er toch een ander soort stekker ophoren, lijkt me? Hoe noem je deze aansluiting?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2016 11:38 #1428733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De olietemperatuurmeter zit
De olietemperatuurmeter zit erin en doet het. Eerlijk gezegd niet heel spannend. De temp. loopt inderdaad heel langzaam op; eerst dacht ik dat ie het niet deed. Na een km of 30 gaat ie voorbij het eerste streepje. Wel benieuwd wat ie van de zomer doet met de sleurhut erachter.
2 vragen:
De temp. kan tot 150'. Dit is geen rood gebied. Mag olie zo heet worden?
Het eerste streepje staat tussen 50 en 100 in, maar niet in het midden. Is dit 75'?
2 vragen:
De temp. kan tot 150'. Dit is geen rood gebied. Mag olie zo heet worden?
Het eerste streepje staat tussen 50 en 100 in, maar niet in het midden. Is dit 75'?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2016 10:49 #1428758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik meen dat het ideaal tussen
Ik meen dat het ideaal tussen de 80 en 95 graden en boven de 120 graden niet okay is.
In mijn 780 2.8 zat een analoge olietemperatuurmeter en ook heb ervaren dat pas rond Amersfoort (vanaf Utrecht) dat ding een beetje in het midden ging staan. Geeft wel een andere kijk op rustig warmrijden....
In mijn 780 2.8 zat een analoge olietemperatuurmeter en ook heb ervaren dat pas rond Amersfoort (vanaf Utrecht) dat ding een beetje in het midden ging staan. Geeft wel een andere kijk op rustig warmrijden....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2016 21:51 #1429980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De temp. blijft op ongeveer
De temp. blijft op ongeveer 70' staan, bij normaal gebruik.
Toen ik de caravan erachter had en 15 min. lang volgas in de drie naar boven moest, ging ie naar de 100'. Geen idee wat je moet doen om ooit die 150' te halen.
Toen ik de caravan erachter had en 15 min. lang volgas in de drie naar boven moest, ging ie naar de 100'. Geen idee wat je moet doen om ooit die 150' te halen.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2016 23:01 #1429982
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Olietemperatuur.
In mijn 480 zit een infocentre en die geeft onder normale omstandigheden een olietemperatuur aan van 95 graden. Tijdens een tocht door de Alpen bij langere klimpartijen liep de temperatuur op naar 105 graden.
Wat de zescilinder motoren betreft: die hebben geen olietemperatuurmeter maar ik hanteer al jaar en dag de eerste 25 km rustig optrekken en niet boven de 3000 toeren. Wat geresulteerd heeft in een motor met bijna 310000 km op de teller die nog steeds weinig olie verbruikt ( 1 liter op 15000 km) en nog steeds een als bijna nieuwe compressiewaarde op alle cilinders geeft. Dus jouw verhaal, Martijn, klopt aardig met mijn vuistregeltje van 25 km bij de zespitter. De 480 is veel sneller op olietemperatuur. Binnen 10 km geeft het infocentre al de normale olietemperatuur van 95 graden aan.
Groeten, Jan.
Wat de zescilinder motoren betreft: die hebben geen olietemperatuurmeter maar ik hanteer al jaar en dag de eerste 25 km rustig optrekken en niet boven de 3000 toeren. Wat geresulteerd heeft in een motor met bijna 310000 km op de teller die nog steeds weinig olie verbruikt ( 1 liter op 15000 km) en nog steeds een als bijna nieuwe compressiewaarde op alle cilinders geeft. Dus jouw verhaal, Martijn, klopt aardig met mijn vuistregeltje van 25 km bij de zespitter. De 480 is veel sneller op olietemperatuur. Binnen 10 km geeft het infocentre al de normale olietemperatuur van 95 graden aan.
Groeten, Jan.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2016 17:24 #1429993
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic heel lang in de stad blijven rijden
en een buitentemperatuur van 35 graden, dan loopt ie wel naar 110 -120 graden...zal wel een afwijking in zitten, maar dan gaat de temperatuur snel omhoog.
Moderators: Jerry Stam