Verwarmde spiegels vervangen, hoe?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2014 21:11 #1099987
door Mathy van Nisselroy
Verwarmde spiegels vervangen, hoe? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Binnenkort wil ik de spiegelglazen en de mechaniekjes van de elektrisch verwarmde en bediende spiegels gaan vervangen. Nieuwe glazen en mechaniekjes heb ik al binnen, maar helaas zit er geen inbouwhandleiding bij. Het gaat overigens om een 945 van modeljaar 1991. Hoe het spiegelglas los gaat, weet ik inmiddels, maar:
Mathy
Binnenkort wil ik de spiegelglazen en de mechaniekjes van de elektrisch verwarmde en bediende spiegels gaan vervangen. Nieuwe glazen en mechaniekjes heb ik al binnen, maar helaas zit er geen inbouwhandleiding bij. Het gaat overigens om een 945 van modeljaar 1991. Hoe het spiegelglas los gaat, weet ik inmiddels, maar:
- Aan de mechaniekjes zit een kabelboom van een centimeter of 40 (grof geschat). De stekker die daar aan zit, wordt die in de deur ergens ingeplugd? Gezien de lengte zou je zeggen van wel.
- Hoe zitten de mechaniekjes vast cq hoe gaan ze los? Moet ik daarbij nog ergens op letten?
- Hoe gaan de afdekkapjes op de deur, waar de spiegel aan de auto vast zit, los?
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2014 21:41 #1399636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi mathy
lijkt me een
hoi mathy
lijkt me een klusje voor een sleuteldag of pkkk dag
lijkt me een klusje voor een sleuteldag of pkkk dag

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2014 21:50 #1399637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb alleen ervaring met de late spiegels maar wellicht zal dat niet de wereld verschillen van de eerdere.Aan de binnenzijde van het portier zit een zwart (in alle gevallen) driehoekig kapje tegen de voorste hoek van het raam. Dat moet je eraf wippen, zit er op geklikt met 2 klikverbindingen in het midden onder het kapje. Schroevendraaier ertussen en eraf proberen te wippen. Als dat kapje eraf is, kom je bij 3 schroeven en zie je de kabel al het portier inkomen. 2 van die schroeven zitten onder het kapje, de derde zit wel aan de binnenzijde van het portier maar buiten het deurrubber (meer naar voren). Als de deur opent kun je die normaal gesproken ook al zien. Die 3 schroeven losdraaien en de spiegel is los. Het handigst is eerst de stekker los te maken, daarvoor moet het deurpaneel eraf. Let er bij het losmaken op hoe de kabel door de deur loopt en zorg er bij terugzetten voor dat die op dezelfde manier loopt. Ik kwam er zelf net op tijd achter dat ik de kabel verkeerd had (onder het raam door ipv buiten de raamgeleider om). Had ik het niet gezien dan had ik het de eerste keer dat ik het raam open zou doen wel gemerkt
. Metalen stekkertjes moeten uit het kunststof van de stekker, anders willen ze niet door het staal van het portier. Met een klein horlogemakers schroevendraaiertje is dat zo gepiept.Mechaniekjes zitten met lange schroeven vast, zie je wel als je het glaasje eraf hebt.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2014 22:15 #1399643
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Lang geleden...
Mathy,
Lang geleden heb ik met hetzelfde probleem geworsteld.
www.volvo700vereniging.nl/node/15621
Is een heel verhaal geworden, maar de oplossing staat er ergens tussen .....
Lang geleden heb ik met hetzelfde probleem geworsteld.
www.volvo700vereniging.nl/node/15621
Is een heel verhaal geworden, maar de oplossing staat er ergens tussen .....
Moderators: Jerry Stam