Massa deurlampjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 11:51 #1099888 door V700 register
Massa deurlampjes is gemaakt door V700 register
Beste Forumleden,Bij het winterklaarmaken van de Volvo hoort ook het weer laten branden van de rode veiligheidslampjes in de deuren. Na wat onderzoek ( Palletje in de bestuurdersdeur is niet vergrendeld, lampjes is niet stuk, er gaat wel stroom naar het fittinkje) is mijn conclusie dat er iets mis is met de massa. Is er iemand die mij kan vertellen waar dat lampje massa zou moeten maken, zodat ik dat punt eens kan bekijken ? Mocht dit punt in de bestuurdersdeur zitten, dan heb ik nog een vraag: Hoe krijg ik de raamslinger los ? Haynes zegt: Remove the handle. Dus die maken er niet al te veel woorden aan vuil.
Dank voor jullie hulp, en inzichten.
Luc. 740, 1991, estate, wit, B200F, 412.000.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 11:56 #1399071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raamslinger:
Er zit een stripje met wat reliëf/textuur in het midden. In het midden (van de lengte) van het stripje drukken, de uiteinden komen dan een beetje naar boven en je kunt het stripje met een horlogemakers schroevendraaiertje eruit wippen. Verder een torx scrhoefje in het midden van deel dat door deurpaneel steekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 15:41 #1399088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
je, Henk.

Iemand een idee over de massa ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 19:10 #1399101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Volgens mij maakt ie massa bij het deurschakelaartje via het schroefje waarmee hij vast zit aan het plaatwerk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 19:57 #1399105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien te simpel hoor:
Misschien te simpel hoor: maar blijft je deurschakelaar niet hangen? IK heb 2x nieuwe gehaald en die blijven ook hangen. Zal wel een productiefout zijn of zo. Moet ze dan zelf nog een mm uittrekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 19:58 #1399106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa

Ferry940 schreef : Volgens mij maakt ie massa bij het deurschakelaartje via het schroefje waarmee hij vast zit aan het plaatwerk.

Ja, dat klopt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 20:13 #1399107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd.
Luc,
Haal die portierschakelaar eens los (torx volgens mij) en hang die zwarte draad eens aan een goede massa om te kijken of de portierlamp gaat branden. Veelal is het die portierschakelaar die geen goed contact maakt met masa!
Wat kun je er aan doen? Schakelaar inspuiten met contactreiniger of zo of de torxbout met de draad in het plaatstaal maakt slecht contact (corosie).
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2013 10:32 #1399132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He jongens, bedankt voor de
He jongens,
bedankt voor de reacties. Het lampje werkt inmiddels naar behoren. Ik heb het als volgt aangepakt: Ik heb eerst een extra draadje getrokken, met een diefje op de massadraad, en massa gemaakt bij een schroef die in de deur zit. Lampje werkt, Luc blij. Blijdschap van korte duur, want lampje gaat natuurlijk niet uit als de deur dicht gaat. Demontage volgt. Vervolgens kom ik erachter dat het deurschakelaartje werkt d.m.v. massaonderbreking, want als je dat schakelaartje demonteert, doet je binnenverlichting het ook niet meer. Schakelaartje maakt dus goed massa, dus kabelbreuk, dus nieuwe draad getrokken. Aansluiting bij het schakelaartje d.m.v. een dubbel schuifschoentje (of hoe heet dat). Daar is weinig ruimte, en bij het indrukken van de schakelaar steekt er aan de achterkant van de schakelaar een staafje uit. Dat staafje kan de aansluitingen achteraan de schakelaar losduwen als je er niet genoeg ruimte voor reserveert. De grootste uitdaging zit 'm in het doorvoeren van de draad door de rubberen manchetten in de carroserie, en in de deur. Alles gelukt, blij !Draadje kan wat mij betreft dicht, bedankt voor de hulp.
Luc.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC