Elektrische antenne 740 blijft "omhoog" rollen/draaien/gaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2013 20:22 #1099713
door V700 register
Elektrische antenne 740 blijft "omhoog" rollen/draaien/gaan is gemaakt door V700 register
Beste,Sinds gisteren heb ik het volgende probleem, om onduidelijke reden was opeens de zekering van de radio doorgebrand, de zekering van de elektrische antenne zoals aangegeven achterop de asbak (nr. 14) was nog goed.Zekering voor de radio vervangen, radio doet het weer maar de antenne wil niet meer omlaag, deze blijft naar boven staan, nog erger, zodra ik de radio aanzet blijft hij de antenne "uitrollen" naar boven... pas als ik de radio uitzet stopt dit, maar terug naar binnen wil de antenne niet.Zekering brandde door terwijl radio aanstond en antenne omhoog. Hoe krijg ik de antenne weer omlaag? Nu hij er nog aan zit
... (want autovernieling is hier blijkbaar volgens sommigen nodig in deze wijk/stad)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 14:56 #1398320
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Vermoedelijk is de spiraal (
Vermoedelijk is de spiraal ( riempje met tandjes ) in de antenne gebroken, alleen te controleren door de antenne open te maken.
Voor sommige merken is dit onderdeel los te koop, bij andere merken is alleen nieuw kopen de oplossing.
Heb dit helaas zelf ook al eens gehad.
Succes Fred
Voor sommige merken is dit onderdeel los te koop, bij andere merken is alleen nieuw kopen de oplossing.
Heb dit helaas zelf ook al eens gehad.
Succes Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 15:41 #1398321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mechanisch defect
Als je de antenne zelf niet meer in zijn behuizing kunt terugdrukkenzzal je de antenne volledig moeten demonteren om te kunnen repareren.Je hebt het metalen buitengedeelte van je antenne en een kunsstof spriet die daaraan vast zit en die in het "slakkenhuis" opgerold word. Als idd de kunsstof spriet gebroken is moet er een nieuwe in kost geloof ik circa 25 euro (te verkrijgen bij Nordicar en ik meen Timen Smit) Het is even een priegelwerkje omdat de spriet dus strak in het slakkenhuis dient te zitten bij ingeschoven toestand.Maar met een beetje geduld en het geheel op de keukentafel lukt het wel.
Succes,groet Rudiger
Succes,groet Rudiger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 23:08 #1398347
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wytze
Hallo Volvisti
Volgens mij verkocht Wytze deze spriet ook. Je zou even na moeten vragen of dat nog zo is.
groetjes
Mathy
Volgens mij verkocht Wytze deze spriet ook. Je zou even na moeten vragen of dat nog zo is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2013 08:17 #1398362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto
Bij estateservices staat een foto van de spriet, je kunt hem daar ook bestellen:
<a href=" www.estateservices.nl/antennespriet-7-8-9-electr-sedan.html " target="_blank"> www.estateservices.nl/antennespriet-7-8-9-electr-sedan.html
let op, er zijn verschillen tussen de estate en sedanversies.
<a href=" www.estateservices.nl/antennespriet-7-8-9-electr-sedan.html " target="_blank"> www.estateservices.nl/antennespriet-7-8-9-electr-sedan.html
let op, er zijn verschillen tussen de estate en sedanversies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2013 22:24 #1398440
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar de spriet ging
Maar de spriet ging aaaaaltijd keurig netjes er in en weer er uit, pas nadat de zekering van de radio was geklapt wil hij enkel proberen hoger dan de maximale hoogte omhoog te gaan of bij geen contact/radio uit blijft hij omhoog staan... Waarom zou het aan een tandje liggen oid? Lijkt mij eerder iets met massa en schakelstroom etc.. Lijkt me sterk dat heel toevallig het tandje en de zekering tegelijkertijd kapot gingen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 18:51 #1398497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic na
na altijd komt er een moment dat heet opeens niet meer. Maar goed, het kan natuurlijk dat het iets electrisch is, lijkt me echter onwaarschijnlijk.het klinkt meer dat de spriet is afgebroken en vastgeslagen met als resultaat een te warm motortje en een gesmolten zekering.
De antenne is aangesloten door middel van 3 draden: 1 x Massa, 1 x continuestroom en 1 maal schakelstroom. Om erachter te komen of het aan je bedrading onderweg ligt kun je met een losse accu en drie draadjes testen Verbind de massa met de massadraad, de plus uiteraard met de plus en je 2e plus met de middelste draad die aan je antennestekker zit. Zolang je daar stroom ophpud moet de antenne volledig uitschuiven en ook daar blijven. OP het moment dat je die middelste draad er weer vanaf haalt moet de antenne weer inschuiven. Dus niet eerder! Als je antenne dan goed werkt ligt het aan je bedrading elders in je auto of je stekkers aan je radio en zul je die moeten nalopen. Werkt je antenna op die manier niet goed dan kan het nog aan het kleine stukje draad richting antennerelais liggen of je relais zelf.
De antenne is aangesloten door middel van 3 draden: 1 x Massa, 1 x continuestroom en 1 maal schakelstroom. Om erachter te komen of het aan je bedrading onderweg ligt kun je met een losse accu en drie draadjes testen Verbind de massa met de massadraad, de plus uiteraard met de plus en je 2e plus met de middelste draad die aan je antennestekker zit. Zolang je daar stroom ophpud moet de antenne volledig uitschuiven en ook daar blijven. OP het moment dat je die middelste draad er weer vanaf haalt moet de antenne weer inschuiven. Dus niet eerder! Als je antenne dan goed werkt ligt het aan je bedrading elders in je auto of je stekkers aan je radio en zul je die moeten nalopen. Werkt je antenna op die manier niet goed dan kan het nog aan het kleine stukje draad richting antennerelais liggen of je relais zelf.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 20:17 #1398501
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic stopsysteem versleten
Ik ben bekocht geweest aan een electrische antenne die ook niet meer stopte met intrekken. De spriet was goed - keurig gekarteld en zo. Het start-/stopsysteem was versleten. Binnen in zit een tandwieltje dat in combinatie met een ander wieltje het systeem op tijd stopt. Het enetandwieltje zat praktisch vast. Het andere wieltje was daardoor versleten kortom het starten en stoppen werkte gewoon niet meer. Was einde verhaal voor de antenne. Maar goed - dat is mijn verhaal, misschien niet het jouwe.
Cor-Jan, Amstelveen.
Cor-Jan, Amstelveen.
Moderators: Jerry Stam