Bij koude start slaat snelheidsmeter soms uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 09:49 #1099654
door V700 register
Bij koude start slaat snelheidsmeter soms uit is gemaakt door V700 register
Regelmatig bij de koude start slaat mijn snelheidsmeter uit naar ca. 60 km om vervolgens weer naar 0 te gaan.
Onlangs heb ik de startmotor vervangen, de oude draaide bij koude start zwaar. Maar het uitslaan is gebleven (soms, dus niet altijd)
Accu is 1 jaar oud. Betreft een 740 B230F van 1986
Iemand enig idee waar ik moet zoeken?
Onlangs heb ik de startmotor vervangen, de oude draaide bij koude start zwaar. Maar het uitslaan is gebleven (soms, dus niet altijd)
Accu is 1 jaar oud. Betreft een 740 B230F van 1986
Iemand enig idee waar ik moet zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 11:38 #1397918
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic condensator
Dit is ook een van de verschijnselen van een lekke condensator.
www.volvo700vereniging.nl/node/51108
www.volvo700vereniging.nl/node/51108
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 11:43 #1397919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De laatste weken
Zie ik deze bij verschillende forumleden voor bij komen, zelf ook last van, kunnen we niet een kilometer reparatie ochtend/middag organiseren.
En waar kunnen we dat eventueel doen, is wel handig als er wat reserve onderdelen zijn (tandwieltjes, stekkers en condensators).
En waar kunnen we dat eventueel doen, is wel handig als er wat reserve onderdelen zijn (tandwieltjes, stekkers en condensators).
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 11:44 #1397920
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Vocht is ook een boosdoener,
Vocht is ook een boosdoener, heb daar zelf ook last van als ik het raampje met kou, zoals nu, open heb laten staan.
Eenmaal de auto weer warm en droog geen probleem meer.
Groet Fred
Eenmaal de auto weer warm en droog geen probleem meer.
Groet Fred
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 20:43 #1397943
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ruitenwisser
Bij mij gaan de ruitenwissers één slag als ik start.
Ik denk één of twee of hooguit drie keer per jaar.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het te maken kan hebben met de gevlochten massakabeltjes van het schutbord naar het kleppendeksel.
Groeten,
Ik denk één of twee of hooguit drie keer per jaar.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het te maken kan hebben met de gevlochten massakabeltjes van het schutbord naar het kleppendeksel.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 18:00 #1398337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rare storingen en laadprobleem
Gisteren kreeg ik ineens hele rare storingen.Inhouden, dan weer gaan en de temperatuurmeter die heen en weer aan het dansen was. Thuisgekomen weer proberen te starten klik klik en dat was het. Accu aan de lader gedaan en na het laden weer in de auto. Startte direct. Spanning gemeten op de accu: die liep terug. Dynamo ga je denken. Spanningsregelaar eruit gehaald en tja de koolborstels waren aardig heen. Vandaag nieuwe spanningsregelaar gemonteerd, starten lopen en netjes spanning op accu en dynamo. Vervolgens rijden en het stotteren en dansen van de temperatuurmeter begon weer. Eerst maar eten. Als laatste heb ik een extra massakabel gelegd. Startte meteen maar met een proefrit begon de ellende weer. Uiteindelijk was ik ervan overtuigd dat het een massaprobleem moest zijn. Heb alle bereikbare massakabels schoongemaakt en opnieuw bevestigd. Ook de gevlochten massakabel van schut bord naar kleppendeksel. Gevolg starten en de problemen zijn weg. Ik gok dat met name de gevochten massastrip tussen schutbord en klepdeksel de voornaamste boosdoener is geweest die ervoor zorgde dat de klokkenwinkel rare spanningsverschillen kreeg te verwerken. Heb ook wel eens gelezen dat als je zonder klokkenwinkel rijdt de auto ook niet oplaad. Zou mede een verklaring kunnen zijn maar weet niet of dat verhaal klopt.. Dus Ton ik denk dat jij het dichtst bij de oplossing zat
ps mijn eerste bericht over het uitslaan van de snelheidsmeter bij het starten is volgens mij ook verdwenen. Morgenochtend de test bij koude start...
Update: bij koude start slaat de meter nog wel uit. Dat zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben dan mijn laatste storingen en oplossing
Update 2: Massa aan blokzijde was ook afgescheurd van de klem

Update: bij koude start slaat de meter nog wel uit. Dat zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben dan mijn laatste storingen en oplossing
Update 2: Massa aan blokzijde was ook afgescheurd van de klem
Moderators: Jerry Stam