Kortsluiting versterker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2013 19:40 #1099245
door V700 register
Kortsluiting versterker is gemaakt door V700 register
Sinds gister werken de speaker in de deur niet meer. Geen geluid. Gerommeld met de draden uit de radio, maar dit bood geen soelaas.
Zekeringen nagekeken en de zekering van de versterker was zwart. Ik dacht hoppa, nieuwe zekering erin. Helaas te makkelijk, de vonken kwamen er vanaf. Zaterdag maar weer eens de schroevendraaiers pakken en aan de slag, maar waar bevindt de versterker zich in de 960?
Zekeringen nagekeken en de zekering van de versterker was zwart. Ik dacht hoppa, nieuwe zekering erin. Helaas te makkelijk, de vonken kwamen er vanaf. Zaterdag maar weer eens de schroevendraaiers pakken en aan de slag, maar waar bevindt de versterker zich in de 960?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2013 20:18 #1395630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schopplaat, stoel of kofferbak?
Hoi Mark,
Dat hangt van het type versterker af. Meest waarschijnlijke plek is achter de stuurkolom/bij de middenconsole of anders onder de bijrijdersstoel of in de kofferbak. Zit die zekering gewoon tussen de andere autozekeringen? Nooit geweten, ik dacht dat de meeste af-fabriek Volvo-versterkers de spanning vanaf de radio kregen en niet apart gevoed werden...
Ben benieuwd! En succes met zoeken natuurlijk.
Dat hangt van het type versterker af. Meest waarschijnlijke plek is achter de stuurkolom/bij de middenconsole of anders onder de bijrijdersstoel of in de kofferbak. Zit die zekering gewoon tussen de andere autozekeringen? Nooit geweten, ik dacht dat de meeste af-fabriek Volvo-versterkers de spanning vanaf de radio kregen en niet apart gevoed werden...
Ben benieuwd! En succes met zoeken natuurlijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2013 20:34 #1395632
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic OTP
Hallo Volvisti
Als ik de schema's goed interpreteer, zou ie bij de 940SE links onder/achter het stuur moeten zitten. Er zit een van de 14-polige radiostekkers in.
groetjes
Mathy
Als ik de schema's goed interpreteer, zou ie bij de 940SE links onder/achter het stuur moeten zitten. Er zit een van de 14-polige radiostekkers in.
groetjes
Mathy
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2013 21:46 #1395639
door Piet van der Plas
Alle radio's uit die tijd hadden nog een interne versterker (behalve SC900 en SC901 maar die waren origineel niet voor de 960 bedoeld). Een externe versterker was een extra optie. Meestal zit die achter de bestuurderschopplaat gemonteerd. De verbinding tussen de radio en de versterker gaat met een Din-kabel; het volgen van deze kabel vanaf de radio is ook de eenvoudigste manier om de versterker te vinden.
Waarom denk je dat je de zekering van de versterker hebt gewisseld? Welk nummer?
Welke radio heb je?
Piet
Beantwoord door Piet van der Plas in topic 940-SE schreef:
maar waar
Externe versterkers zijn vrij zeldzaam bij de 960.940-SE schreef : maar waar bevindt de versterker zich in de 960?
Alle radio's uit die tijd hadden nog een interne versterker (behalve SC900 en SC901 maar die waren origineel niet voor de 960 bedoeld). Een externe versterker was een extra optie. Meestal zit die achter de bestuurderschopplaat gemonteerd. De verbinding tussen de radio en de versterker gaat met een Din-kabel; het volgen van deze kabel vanaf de radio is ook de eenvoudigste manier om de versterker te vinden.
Waarom denk je dat je de zekering van de versterker hebt gewisseld? Welk nummer?
Welke radio heb je?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2013 06:43 #1395651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ik daar kijken
Het type radio is de sc-814 (uit mijn hoofd), de zekering is nummer 32 of 33, een na onderste, volgens het plaatje zou dit de amplifier moeten zijn.
Het geluid komt uit de tweeters bovenop het dashboard, onversterkt.
Afgelopen zaterdag wel gesleuteld in die buurt, dus misschien een draad niet helemaal lekker in de massa. Aankomende zaterdag maar even stoepsleutelen en de schhopplaten eraf.
Het geluid komt uit de tweeters bovenop het dashboard, onversterkt.
Afgelopen zaterdag wel gesleuteld in die buurt, dus misschien een draad niet helemaal lekker in de massa. Aankomende zaterdag maar even stoepsleutelen en de schhopplaten eraf.
Moderators: Jerry Stam