temp meter B200F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 01:02 #1099013
door V700 register
temp meter B200F is gemaakt door V700 register
Forummers,
Bij de tussenneus met B200F motor heb ik een vreemde gebeurtenis, na ongeveer 300 meter staat de meter al netjes in het midden, ben toen gestopt en heb gevoeld aan de slangen die waren niet hard blok was nog koud,
Dit lijkt mij kabelbreuk of een overleden sensor, maar ik kan het zo even niet bedenken of oplossen dus tips zijn welkom.
Bij de tussenneus met B200F motor heb ik een vreemde gebeurtenis, na ongeveer 300 meter staat de meter al netjes in het midden, ben toen gestopt en heb gevoeld aan de slangen die waren niet hard blok was nog koud,
Dit lijkt mij kabelbreuk of een overleden sensor, maar ik kan het zo even niet bedenken of oplossen dus tips zijn welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 21:36 #1394285
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gebeurd vaker
Gebeurd vaker.
Sensor is "overleden".
Geeft bij een te lage temperatuur al de maximale en/of minimale weerstand.
Nieuwe halen of eentje uit een sloper...
Groeten,Gerben
Sensor is "overleden".
Geeft bij een te lage temperatuur al de maximale en/of minimale weerstand.
Nieuwe halen of eentje uit een sloper...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 21:44 #1394287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met mijn dieseltje ook
Met mijn dieseltje ook problemen met de aanwijzing. Meter ging spontaan langzaam richting rood. Uitgestapt, motorkap open, geen stoom en radiator half warm en onderste slang lauw. Niets aan de hand dus en zeker 10 km gereden met meter tegen en soms diep in het rood.
Na stoppen om te tanken kwam de meter niet verder dan 1/4 van de schaal.
Sensor vervangen en meter komt niet meer verder dan de helft van de schaal.
Na stoppen om te tanken kwam de meter niet verder dan 1/4 van de schaal.
Sensor vervangen en meter komt niet meer verder dan de helft van de schaal.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 21:48 #1394289
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt!
Klopt, in "den beginne" had ik dat ook met "KHT". Altijd meter tegen het rood, ernstig zorgen maken, maar niks aan de hand.
Sensor had kuren.
Vervangen en opgelost!
Zal bij Tom ook wel zo zijn.
Hou er trouwens wel rekening mee dat er verschillende tempmeter sensoren zijn voor de Diesels en dat die van een RedBlock niet gaan werken
Groeten,Gerben
Sensor had kuren.
Vervangen en opgelost!
Zal bij Tom ook wel zo zijn.
Hou er trouwens wel rekening mee dat er verschillende tempmeter sensoren zijn voor de Diesels en dat die van een RedBlock niet gaan werken

Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 21:55 #1394292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor alle diesels is 1
Voor alle diesels is 1 sensortje leverbaar. De nieuwe was met sleutel 13 uit te draaien en de oude met 14. Dat zette mij op het verkeerde been maar de Brezan heeft bij alle type LT's met deze motoren gekeken en bij diverse VW/AUDI modellen maar het moest toch echt de goede zijn...... Was het uiteindelijk ook......
Kostte geloof ik nog geen tientje. Bij snel werken zo goed als geen koelvloeistofverlies.....
240's met D24 schijnen nog wel eens koelingsproblemen te hebben dus was ook bezorgd maar vanmorgen nog een stukje snelweg gereden en meter komt max tot de helft. In de stad tot 1/4 maar dat komt denk ik doordat ik een 3 mm gaatje in de thermostaat heb geboord voor ontluchten.
Kostte geloof ik nog geen tientje. Bij snel werken zo goed als geen koelvloeistofverlies.....
240's met D24 schijnen nog wel eens koelingsproblemen te hebben dus was ook bezorgd maar vanmorgen nog een stukje snelweg gereden en meter komt max tot de helft. In de stad tot 1/4 maar dat komt denk ik doordat ik een 3 mm gaatje in de thermostaat heb geboord voor ontluchten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 01:45 #1394335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan
Dan gaan we die toch maar even wisselen, dan kan mijn wederhelft met een gerust hard weer op pad.
Moderators: Jerry Stam