VOLVOLOGICA? - Bij openen motorkap gaat verlichting bagageruimte branden. WAAROM?

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2013 23:21 #1393917 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Zal daar bij gelegenheid
Zal daar bij gelegenheid naar kijken, Piet. Maar waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is of de Volvo alarmsystemen die jij eerder noemde ook een motorkapschakelaar hebben die o.a. de verlichting in de bagageruimte inschakelt, zoals in mijn geval. En wat is daar het nut van?
Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2013 09:27 #1393929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opzich, bij motor storingen
Opzich, bij motor storingen is gebruikelijk dat je het gereedschap uit de achterbak pakt.
Maar kan mij voorstellen dat alle deur contacten op 1 aansluiting terecht gekomen zijn.
Schakelaar onder de motorkap is vrij gebruikelijk inderdaad bij zo'n alarm

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2013 10:06 #1393931 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Gereedschap

A_A schreef : Opzich, bij motor storingen is gebruikelijk dat je het gereedschap uit de achterbak pakt.

Arjan, op zich wel handig dat het lampje brandt als je gereedschap pakt, inderdaad. Maar om gereedschap uit de achterbak te halen, moet toch echt eerst de klep open. En wat gebeurt er dan...
Precies, het lampje achterin gaat aan... Dus waarom dat dan al moet branden met een nog gesloten achterklep???
Is dat brandende lampje in de bagageruimte bij geopende motorkap alleen het geval bij het basisalarm of komt dat bij andere Volvosystemen ook voor? Wie wil bij gelegenheid dit even in zijn Estate controleren?
Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2013 10:23 #1393932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960
Mijn overleden 960 had dit ook. Zat geen volvo alarm in, een of ander voor mij onbekend merk. (metasystem)

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2013 11:34 #1393938 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Aan zo'n Volvodealer heb je wat!
Kijk, aan zo'n Volvodealer heb je wat: Scholten (voorheen Van Hemert) in mijn woonplaats Culemborg. Kom daar al sinds 1997, nog voordat mijn huidige Volvo zijn eerste ontstekingsvonk kreeg. De bijzonder vriendelijke en altijd behulpzame Volvo-deskundige en service-adviseur Martijn Copier wist het antwoord op mijn vraag. De 900-serie heeft twee gescheiden binnenverlichtingscircuits. Eén voor alle deuren, uitgezonderd de achterklep en één voor de achterklep en de (als die er al in zit) verlichting onder de motorkap (met de bekende kwikschakelaar in plaats van de voornoemde drukschakelaar). Als nu onverhoopt de motorkap wordt geopend met ingeschakeld alarm, signaleert het alarmsysteem een spanningsverschil en treedt in werking. Omdat er o.a. bij mijn Estate (jammergenoeg) geen verlichting onder de motorkap zit, wordt het alarm getriggerd doordat het lampje in de bagageruimte gaat branden waarvan de massa wordt doorgeschakeld middels de drukschakelaar in de motorruimte.
Weer iets wijzer.
Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC