laadspanning valt terug tijdens rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 14:11 #1098847
door V700 register
laadspanning valt terug tijdens rijden is gemaakt door V700 register
Hoi, de laadspanning na starten is meteen tot 14, 40 v maar, met lampen en fan aan, valt die spanning snel terug tijdens rijden naar 13, 80 v en bij lange ritten zelfs naar 13, 50v. Is dat normaal? Alle verbindingen van het laadcircuit al doorgesoldeerd en nieuwe accu erin. Koolborstels zijn goed. Op de dynamo blijft de spanning best op niveau bij stationair draaien.
Kan het een probleem spanningsregelaar zijn? Bij remmen en raambediening zie ik boordspanning met enkele tienden teruglopen.
Wie heeft raad?
Groeten,
Sicco
Kan het een probleem spanningsregelaar zijn? Bij remmen en raambediening zie ik boordspanning met enkele tienden teruglopen.
Wie heeft raad?
Groeten,
Sicco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 15:19 #1393394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
Lijkt niets om je zorgen over te maken. Stroomgebruikers (en vergis je niet in bijv. de raambediening trekken de spanning alitjd wat naar beneden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 15:39 #1393396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verval
Henk, Maar is het spanningverval tijdens de rit naar 13.50v ook normaal?
Is een940 estate b230fk mj 96 100A dynamo.
Is een940 estate b230fk mj 96 100A dynamo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 16:19 #1393398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou dat niet komen omdat de accu volgeladen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 18:07 #1393403
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet schokkend
Als de spanning daalt tijdens de lange rit, is dit waarschijnlijk de temperatuur compensatie die in de spannings regelaar ingebouwd zit.
Meer toeren, lagere spanning; koolborstels volgen de sleepringen niet goed.
-sleepringen in gesleten?
-lagers van de rotor?
-koolborstels waren goed schreef je, zijdelingse speling in de borstel houder?? (de witte behuizing van de regelaar)
NB 13,5 Volt is helemaal niet zo slecht.
Meer toeren, lagere spanning; koolborstels volgen de sleepringen niet goed.
-sleepringen in gesleten?
-lagers van de rotor?
-koolborstels waren goed schreef je, zijdelingse speling in de borstel houder?? (de witte behuizing van de regelaar)
NB 13,5 Volt is helemaal niet zo slecht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 19:30 #1393405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi problemen door
Lagere spanning? Na lange ritten houd ik vaak een haperende motor op lpg over. Denk dat het mogeljjk is dat de lagere spanning de boosdoener is?
Maar ja als 13,50 normaal is dan is dat niet de oorzaak .ik vind het wel vreemd dat de laadspanning en boordspanning met bijna 1 volt terug kan lopen?
Maar ja als 13,50 normaal is dan is dat niet de oorzaak .ik vind het wel vreemd dat de laadspanning en boordspanning met bijna 1 volt terug kan lopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 20:21 #1393408
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Waar meet je...............
Hoe/waar heb je de voltmeter aangesloten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 20:27 #1393409
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 12 volt
Beste Sicco,
Je auto is ontwikkeld om te functioneren op 12 volt.
Als ik hrt goed heb is je regelaar afgeregeld op 13,6 volt.
Ik zou mee eerder zorgen maken als de laadspanning hoger is dan 13,6 volt.
Je haperen na een langere rit zou ik eerder zoeken in je cisklep of gasklephuis en dan met name ontroleren op vervuiling.
Je auto is ontwikkeld om te functioneren op 12 volt.
Als ik hrt goed heb is je regelaar afgeregeld op 13,6 volt.
Ik zou mee eerder zorgen maken als de laadspanning hoger is dan 13,6 volt.
Je haperen na een langere rit zou ik eerder zoeken in je cisklep of gasklephuis en dan met name ontroleren op vervuiling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 21:14 #1393412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diverse meetpunten laadspanning
Andre, sluit aan op sigarettenplug en op accu direct. Zelfde beeld, het verval na enig rijden. Direct op dynamo geeft 0.15 meer dus daar zit het niet echt in.
Johan, probleem met vorige accu was dat het laadoog op de accu de laatste tijd steeds wit was, dus er moest geladen worden. En ik heb al eens gelezen dat de laadspanning dan hoger moet zijn dan 13.60V. Als dat dan niet zo is dan ga je je zorgen maken.
Zoals Henk aangaf komt dat verval door geladen accu?, maar ja de oude gaf dus een wit controle oog ipv groen zoals voorheen.
Ja, als jullie allen zeggen dat de laadspanning ok is dan maar eens de zaken schoonmaken, net als vastzetten de houders lpi injectors die weer los zijn gaan zitten.
Bedankt voor jullie reacties en hulp.
Johan, probleem met vorige accu was dat het laadoog op de accu de laatste tijd steeds wit was, dus er moest geladen worden. En ik heb al eens gelezen dat de laadspanning dan hoger moet zijn dan 13.60V. Als dat dan niet zo is dan ga je je zorgen maken.
Zoals Henk aangaf komt dat verval door geladen accu?, maar ja de oude gaf dus een wit controle oog ipv groen zoals voorheen.
Ja, als jullie allen zeggen dat de laadspanning ok is dan maar eens de zaken schoonmaken, net als vastzetten de houders lpi injectors die weer los zijn gaan zitten.
Bedankt voor jullie reacties en hulp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 22:48 #1393425
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Laad-oog
Het zgn. laad-oog is gewoon een zuurweger.
Handig, maar hij meet slechts in één accu-cel.
Handig, maar hij meet slechts in één accu-cel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam