brandstofmeter 740 1986 doormeten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 20:23 #1098813
door V700 register
brandstofmeter 740 1986 doormeten is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een 740 gle uit 1986 met een b230e motor.
Nu heb ik een storing in de brandstofmeter.
Deze blijft bijna helemaal onderin staan of schiet af en toe naar vol.
Nu staat er veel over op deze site, maar.....
Ik kan nergens vinden (of ik kan niet goed zoeken) hoe de meter of vlotter doorgemeten moeten worden.
Er worden wel sugesties gegeven maar door andere weer tegengesproken.
Heeft er iemand een idee wat de beste manier is om door te meten??
BVD,
Joost
Ik heb een 740 gle uit 1986 met een b230e motor.
Nu heb ik een storing in de brandstofmeter.
Deze blijft bijna helemaal onderin staan of schiet af en toe naar vol.
Nu staat er veel over op deze site, maar.....
Ik kan nergens vinden (of ik kan niet goed zoeken) hoe de meter of vlotter doorgemeten moeten worden.
Er worden wel sugesties gegeven maar door andere weer tegengesproken.
Heeft er iemand een idee wat de beste manier is om door te meten??
BVD,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 20:47 #1393221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kans
Hoe te meten geen idee maar bijna altijd is de vlotter het probleem en zou daar dan ook als eerste naar kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 20:52 #1393224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok ga ik daar eerst even
ok ga ik daar eerst even kijken.
bedankt
bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Theo van Maanen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2013 20:44 #1393285
door Theo van Maanen
Beantwoord door Theo van Maanen in topic bij mij was het het contakt
bij mij was het het contakt op de printplaat achterop de tellerbak , vaak even tikken op de tellerbak en dan kwam de meter weer gewoon op , zou dat eerst eens proberen voor je alles los gaat gooien ..
succes Theo
succes Theo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2013 20:54 #1393286
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bij mij ook het contact
Met WD 40 ingespoten op een heel voorzichtige manier en/of daarna goed schoonmaken en toen liep ie als vanouds (ingespoten op de meter in het midden en op de achterkant). Maar tevens ook de contacten in de tellerbak met de meters goed schoongemaakt en aangedraaid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2013 21:43 #1393295
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic maar meten is weten?
Maar toch zou ik ook wel willen weten hoe je zowel de meter in het dash als de vlotter in de tank kan doormeten.
Ik heb er destijds een goede gebruikte ingezet, dus ben niet veel wijzer geworden. De vlotter kon ik achterin wel doormeten, maar ik kon geen referentie waardes vinden. Aangezien de multimeter gelukkig geen 0 of oneindig weerstand mat, ging ik er vanuit dat de vlotter(s?), goed waren.
Ik heb er destijds een goede gebruikte ingezet, dus ben niet veel wijzer geworden. De vlotter kon ik achterin wel doormeten, maar ik kon geen referentie waardes vinden. Aangezien de multimeter gelukkig geen 0 of oneindig weerstand mat, ging ik er vanuit dat de vlotter(s?), goed waren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Theo van Maanen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 19:06 #1393495
door Theo van Maanen
Beantwoord door Theo van Maanen in topic ben nu wel benieuwd wat het
ben nu wel benieuwd wat het geweest is ..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam