ECU met immobilizer aanpassen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2013 10:55 #1098599
door V700 register
ECU met immobilizer aanpassen is gemaakt door V700 register
Ik heb een storing in het immobilizer circuit van een -984 ECU. De module, antennering en sleutel zijn al vervangen, maar dat heeft het probleem van af en toe niet aanslaan niet opgelost. Ik rij nu met een oudere ECU zonder immobilizer, maar zou toch weer graag terug willen naar de oorspronkelijk -984 ECU, omdat die fijner rijdt.
Is er een mogelijkheid om de immobilizer functie in deze ECU uit te schakelen? Of is het een kwestie van de juiste pennetjes in de connector doorverbinden?
Is er een mogelijkheid om de immobilizer functie in deze ECU uit te schakelen? Of is het een kwestie van de juiste pennetjes in de connector doorverbinden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2013 14:35 #1392180
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Waar?
Toen ik mijn 984 chipte, stopte ik er een andere 984 in en het bleef werken. Zit de immobilizer niet in het relais achter het handschoenenkastje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2013 15:19 #1392182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achter de lichtschakelaar
Links achter de lichtschakelaar zit een module die is verbonden met de antennering om de sleutel. Bij mijn weten (en volgens VADIS) geeft deze module een signaal af aan de ECU, tenminste, als de juiste sleutel in de antennering is gestoken.Dat is nu allemaal vervangen, maar het probleem blijft. daar concludeer ik uit dat het toch aan de ECU ligt.
In jouw geval heb je alleen de ECU vervangen, de rest is blijven zitten.
In jouw geval heb je alleen de ECU vervangen, de rest is blijven zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2013 17:02 #1392190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VOlgens
Volgens mij is er geen mogelijkheid om deze functie in de ECU, softwarematig dus, uit te schakelen. Hardwarematig omzeilen kan wel (de input van de ECU voor de immobilizer loskoppelen en laten denken dat de immobilizer m vrijgeeft) maar als dat niet werkt dan zal de ECU stuk zijn.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2013 20:27 #1392194
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Proberen
Ik heb nog wel een 984 in Utrecht liggen. Vast ligt er ook nog wel eentje op de kofferbakverkoop volgend weekeinde. Ze zitten standaard in de laatste 98-ers dacht ik zo
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2013 11:55 #1392248
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Interessant
Volgens Vadis is het niet mogelijk om een immobilizer aan een andere ECU te koppelen. Toch is dat Jerry al een keer gelukt en als dat nog een lukt dan is dat wel heel interessant om te weten!
Piet
Piet
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2013 14:30 #1392251
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Piet
Dat is me al twee keer gelukt. Twee keer met een gechipte (viking) 984. Ook twee keer met een ander dan het standaard blauwe relais erin. Dat blauwe relais twee keer vervangen door een guard 2 relais. Het zou natuurlijk kunnen dat dat komt doordat de immobilizer functie in de vervangen chip zit ...
Moderators: Jerry Stam