Geen geluid uit CR-906 radio, wel zwak brandend LCD-schermpje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 14:10 #1098358
door V700 register
Geen geluid uit CR-906 radio, wel zwak brandend LCD-schermpje is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb al enige tijd problemen met de CR-906 radio in m'n 940 estate (1998). Kort gezegd komt er geen geluid uit als ik 'm aanzet... Ook schuift de elektrische antenne dan niet uit. Wel licht het LCD-schermpje direct op en verschijnt heel zwak de frequentie, nauwelijks leesbaar. Ik heb dit eerder 's gehad, maar dat ging na enige tijd vanzelf weer over en had ik weer geluid. Nu niet meer dus, terwijl we volgend weekend op vakantie vertrekken, liever mét radio. Overschakelen op de (originele) CD-wisselaar lijkt ook niet te kunnen.
Iemand een goeie tip hoe ik dit het beste 'deterministisch' kan aanpakken? Massa-probleem? Bekende punten waar de fout kan zitten? Moet ik eerst maar 's de antenne achter loskoppelen om te zien of het dan wel werkt? (desnoods hebben we geen radio, maar alleen CD's, dat zou al beter zijn dan niets)
Overigens werkt de knop 'automatisch zenders zoeken' al langere tijd niet bij deze radio. Hij gaat dan wel zoeken, maar geeft vervolgens steevast de melding 'no station' (terwijl we dan bv midden in de randstad rijden). Weet niet of dit hiermee te maken kan hebben, maar ik dacht ik meld het maar.
Alvast bedankt voor input/tips, zodat we wat hopelijk wat relaxter op pad kunnen volgende week.
groet,Justus
Ik heb al enige tijd problemen met de CR-906 radio in m'n 940 estate (1998). Kort gezegd komt er geen geluid uit als ik 'm aanzet... Ook schuift de elektrische antenne dan niet uit. Wel licht het LCD-schermpje direct op en verschijnt heel zwak de frequentie, nauwelijks leesbaar. Ik heb dit eerder 's gehad, maar dat ging na enige tijd vanzelf weer over en had ik weer geluid. Nu niet meer dus, terwijl we volgend weekend op vakantie vertrekken, liever mét radio. Overschakelen op de (originele) CD-wisselaar lijkt ook niet te kunnen.
Iemand een goeie tip hoe ik dit het beste 'deterministisch' kan aanpakken? Massa-probleem? Bekende punten waar de fout kan zitten? Moet ik eerst maar 's de antenne achter loskoppelen om te zien of het dan wel werkt? (desnoods hebben we geen radio, maar alleen CD's, dat zou al beter zijn dan niets)
Overigens werkt de knop 'automatisch zenders zoeken' al langere tijd niet bij deze radio. Hij gaat dan wel zoeken, maar geeft vervolgens steevast de melding 'no station' (terwijl we dan bv midden in de randstad rijden). Weet niet of dit hiermee te maken kan hebben, maar ik dacht ik meld het maar.
Alvast bedankt voor input/tips, zodat we wat hopelijk wat relaxter op pad kunnen volgende week.
groet,Justus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 10:33 #1391095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iemand..?
Iemand een tip....?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 10:37 #1391096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Denk dat dit geen bekend probleem is. Zou het radio gedeelte/slechte ontvangst even laten voor het wat is, en je concenteren op wel/geen geluid uit de boxen als je een CD uit de wisselaar afspeelt. Is de verlichting wel gelijkmatig over de hele voorkant van de radio (knopjes ook gelijkmatig verlicht)? Of zijn er donkere plekken waar geen lampje brandt?Hoeveel spanning meet je op de stekker, tussen de pennen constante plus en masa en geschakelde plus en massa? Meet je ook nog spanningsverschil tussen de masa op de pen in de stekker en de massa op de auto zelf (blank metalen deel) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 10:43 #1391097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De verlichting is
De verlichting is gelijkmatig, geen donkere plekken.
Ik zal dan eerst de spanning maar 's gaan meten, hopelijk word ik daar (met beperkte elektronica-kennis) wat wijzer van.
Bedankt!
Ik zal dan eerst de spanning maar 's gaan meten, hopelijk word ik daar (met beperkte elektronica-kennis) wat wijzer van.
Bedankt!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 10:45 #1391098
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic CT-906
Heb net een extra CT-906 gekocht (maar heb ook een CT-503 liggen) die je wel even kunt proberen. Weet je in ieder geval dat evt andere problemen (vgl post Henk) niet aan de radio liggen. Weet niet waar je woont, maar ik woon in Utrecht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 12:31 #1391102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je aanbod. Ik ben
Dank voor je aanbod. Ik ben de komende tijd niet in de buurt van Utrecht, maar mocht het na m'n vakantie nog steeds niet opgelost zijn, dan neem ik contact op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 17:02 #1391113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cr 101
Ik weet van de CR101 dat deze het niet doet als er achterin de radio een zwart dopje mist.
Dit dopje zit op de plek van de uitgang van de equalizer
Nogmaals ik weet niet of dit ook voor een ander type radio geldt.
Groeten Henk
Dit dopje zit op de plek van de uitgang van de equalizer
Nogmaals ik weet niet of dit ook voor een ander type radio geldt.
Groeten Henk
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2013 00:32 #1391138
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bas
Hallo Justus
Als bovenstaande tips je niet helpen, neem dan eens contact op met Bas(eman). Bas is handig met radio's en spookt af en toe op het forum rond.
groetjes
Mathy
Als bovenstaande tips je niet helpen, neem dan eens contact op met Bas(eman). Bas is handig met radio's en spookt af en toe op het forum rond.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam