ow werkelijk

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 08:48 #1098188 door V700 register
ow werkelijk is gemaakt door V700 register
Onder rijden ging de radio uit,
Wat bleek dynamo laad niet bij, denk ik.
als in,
geen accu lampje maar steeds lagere spanning.
Zwolle wel gehaald, maar accu nu echt leeg.
Zo maar weer es accu opladen aan een lader, en dan uitgaande spanning meten op de dynamo.
Zucht, bah, bah, zucht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 09:28 #1390184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
Je hebt er niks aan maar ik leef met je mee.
Als ik zo lees wat voor (diverse) problemen je met de auto hebt dan vindt ik het knap dat je niet al opgeeft.
Zelf ben ik ook heel lang aan het "tobben" geweest met mijn 740. Ook allerlei problemen (o.a. met de LPG) en 4x de wegenwacht erbij. Toch volgehouden en hier advies gevraagd.
Nu rijdt de auto perfect en heb ik er achteraf geen spijt van dat ik ben blijven volhouden.
Eens zijn je problemen opgelost en heb je "de" perfect rijdende auto die je dan ook door en door kent ........
Hou vol!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 13:01 #1390195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm ok
huidige spannings regelaar lijkt het "maar 65000 km uitgehouden te hebben. Voor mij is dat net geen 2 jaar.
Ze zijn behoorlijk kort gesleten, dus nou ja, los gemaakt, schoongemaakt, accu goed vol geladen en een reserve accu nu even aan de lader. Heb thuis een goed regelaartje liggen, ook zo jammer om er dan nu een te kopen :)
 
Tja nou ja, hier even delen is ook al fijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 13:03 #1390197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Kijk de as/het loopvlak voor de koolborstels even na. Als dat versleten is kun je koolborstels blijven wisslen, hij "vreet" ze gewoon op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 14:49 #1390200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk, Dat heet toch de
Henk,

Dat heet toch de collector?
Maar ja mee, die wordt ook wat dun.

Ik heb een andere dynamo (betere) liggen. Thuis :)

Accu nu vol op geladen, toevallig een 940 in de buurt waar ik de accu van geleend heb. Die staat nu ook aan de lader.

Net even de regelaar er uit gehaald en ja die is weer kort. Andere regelaar uit de auto van die accu was nog korter, maar die collector was nog jonger /dikker dus dat match wel.

Eigen regelaar schoon gepoetst en gemonteerd. Met draaiende motor nu weer 1 volt meer dan met stilstaande motor :)

That Will do the trick aankomende 40 km :)

Vond alleen timing wel jammer, net gas loop redelijk op orde , benzine bij en dan in de categorie energie, het electrisch in een dip :)

Gelukkig een accu lader kunnen lenen bij mijn vrienden van auto techniek hier op school. Raak alleen wel wat door mijn punten heen :)

Heb ondertussen al hun pc's al nagekeken en opgewaardeerd :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 23:13 #1390232 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Regelaar

A_A schreef : huidige spannings regelaar lijkt het "maar 65000 km uitgehouden te hebben. Voor mij is dat net geen 2 jaar.

Een originele Bosch regelaar gaat langer mee...........is mijn ervaring.
En het gedeelte waar de koolborstels op lopen, heten de sleep-ringen.
Een gelijkspannings dynamo heeft een collector...............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2013 17:19 #1391237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmm
Contact slot kon ook nog wel eens het probleem veroorzaakt hebben.
Van de week de motor gestart maar ik kreeg de automaat niet in de D en raam wilde ook niet open. Iets aan sleutel frutsen en alles deed het weer.

Misschien dat dit het slechte opladen ook veroorzaakte.

Maar even kijken om de schakelaar achter het contactslot te wisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2013 19:05 #1391245 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic goede dynamo en startslot
Je kan natuurlijk blijven K.... met onderdelen in kwestie maar ik heb zoiets van hup een revisie dynamo en een nieuwe schakelaar voor het contactslot of misschien wel een nieuw slot als je wil heb ik er nog een een en klaar is Arjan, minder gezeik en een gevoel van een ieder rijk....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2013 10:29 #1391267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo
@Ries, eerst maar nog even een keer een regelaar met koolborstels plaatsen. De koperbanen zijn nog vrij dik, dus kan nog wel een keer vind ik.

Mbt het contactslot, opzich is nieuw beter, maar ik heb een schakelaar liggen, dat eerst maar even kijken.

Maar, ben wel met je eens dat jou oplossing beter is hoor.

Of misschien een compete slot set van een late 940 plaatsen, met die dikkere sleutel. Dat vind ik wel mooier.

Ach ja, blijft toch een project in beweging toch :)

Zo zou ik ook wel de automaat handle van een latere 940 willen monteren, vind ik mooier dan m'n huidige vierkante.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2013 19:24 #1391455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic owwww
Zo soms he,
contactslot houdt zich wel een beetje nu, maar wordt vervangen even als de borstels.
 
Echter :(
Gister startmotor niks na tanken, even gemeten, wel spanning op start relais en stroom circuit werd belast, licht dimde enzo.
Maar geen slag in de rondte.
 
met wat gepruts en spanning paar keer rechtstreeks op dat relais wilde hij wel.
Maar, toen was de accu inmiddels leeg.
Toevallig een reserve accu in de auto en die maar even geplaatst, en toen kunnen starten.
 
Inmiddels wennen vrienden kennissen en familie leden er al aan als ik bel, met , ik kom even wat laten ivm de auto.
Zucht :)
Nou ja, dadelijk maar even start motor vervangen, of in ieder geval het apparaat in de auto leggen. Mocht het nodig zijn, dan kan het als roadside repair.
 
Overigens, wel jammer dan dat je een automaat niet aan kan duwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD