ow werkelijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bleek dynamo laad niet bij, denk ik.
als in,
geen accu lampje maar steeds lagere spanning.
Zwolle wel gehaald, maar accu nu echt leeg.
Zo maar weer es accu opladen aan een lader, en dan uitgaande spanning meten op de dynamo.
Zucht, bah, bah, zucht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik zo lees wat voor (diverse) problemen je met de auto hebt dan vindt ik het knap dat je niet al opgeeft.
Zelf ben ik ook heel lang aan het "tobben" geweest met mijn 740. Ook allerlei problemen (o.a. met de LPG) en 4x de wegenwacht erbij. Toch volgehouden en hier advies gevraagd.
Nu rijdt de auto perfect en heb ik er achteraf geen spijt van dat ik ben blijven volhouden.
Eens zijn je problemen opgelost en heb je "de" perfect rijdende auto die je dan ook door en door kent ........
Hou vol!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze zijn behoorlijk kort gesleten, dus nou ja, los gemaakt, schoongemaakt, accu goed vol geladen en een reserve accu nu even aan de lader. Heb thuis een goed regelaartje liggen, ook zo jammer om er dan nu een te kopen

Tja nou ja, hier even delen is ook al fijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heet toch de collector?
Maar ja mee, die wordt ook wat dun.
Ik heb een andere dynamo (betere) liggen. Thuis

Accu nu vol op geladen, toevallig een 940 in de buurt waar ik de accu van geleend heb. Die staat nu ook aan de lader.
Net even de regelaar er uit gehaald en ja die is weer kort. Andere regelaar uit de auto van die accu was nog korter, maar die collector was nog jonger /dikker dus dat match wel.
Eigen regelaar schoon gepoetst en gemonteerd. Met draaiende motor nu weer 1 volt meer dan met stilstaande motor

That Will do the trick aankomende 40 km

Vond alleen timing wel jammer, net gas loop redelijk op orde , benzine bij en dan in de categorie energie, het electrisch in een dip

Gelukkig een accu lader kunnen lenen bij mijn vrienden van auto techniek hier op school. Raak alleen wel wat door mijn punten heen

Heb ondertussen al hun pc's al nagekeken en opgewaardeerd

- André Struis
- Nieuw lid
-
Een originele Bosch regelaar gaat langer mee...........is mijn ervaring.A_A schreef : huidige spannings regelaar lijkt het "maar 65000 km uitgehouden te hebben. Voor mij is dat net geen 2 jaar.
En het gedeelte waar de koolborstels op lopen, heten de sleep-ringen.
Een gelijkspannings dynamo heeft een collector...............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van de week de motor gestart maar ik kreeg de automaat niet in de D en raam wilde ook niet open. Iets aan sleutel frutsen en alles deed het weer.
Misschien dat dit het slechte opladen ook veroorzaakte.
Maar even kijken om de schakelaar achter het contactslot te wisselen.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mbt het contactslot, opzich is nieuw beter, maar ik heb een schakelaar liggen, dat eerst maar even kijken.
Maar, ben wel met je eens dat jou oplossing beter is hoor.
Of misschien een compete slot set van een late 940 plaatsen, met die dikkere sleutel. Dat vind ik wel mooier.
Ach ja, blijft toch een project in beweging toch

Zo zou ik ook wel de automaat handle van een latere 940 willen monteren, vind ik mooier dan m'n huidige vierkante.
- V700 register
- Nieuw lid
-
contactslot houdt zich wel een beetje nu, maar wordt vervangen even als de borstels.
Echter

Gister startmotor niks na tanken, even gemeten, wel spanning op start relais en stroom circuit werd belast, licht dimde enzo.
Maar geen slag in de rondte.
met wat gepruts en spanning paar keer rechtstreeks op dat relais wilde hij wel.
Maar, toen was de accu inmiddels leeg.
Toevallig een reserve accu in de auto en die maar even geplaatst, en toen kunnen starten.
Inmiddels wennen vrienden kennissen en familie leden er al aan als ik bel, met , ik kom even wat laten ivm de auto.
Zucht

Nou ja, dadelijk maar even start motor vervangen, of in ieder geval het apparaat in de auto leggen. Mocht het nodig zijn, dan kan het als roadside repair.
Overigens, wel jammer dan dat je een automaat niet aan kan duwen.