Koplampwisser
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2013 22:40 #1097845
door V700 register
Koplampwisser is gemaakt door V700 register
Ik heb nu iets vreemds. Ik heb de koplampwisserunit uit elkaar gehad om de boel weer gangbaar te maken. Het motortje snort nu weer vrolijk rond. Alleen na inbouwen blijkt die nu precies andersom te wissen! Dus net als de unit aan de andere zijde. Kan ik weer de hele boel loshalen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee waar dat in zou kunnen zitten....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2013 11:17 #1388537
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdraaid
Misschien de plus en min omgedraaid?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2013 14:40 #1388551
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Verwisseld?
Links & Rechts verwiseld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2013 11:01 #1388599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgegeven (voorlopig)
De wisser komt van de bermkant en is daar ook weer op teruggezet. De wegkant werkt gewoon en is er dus niet afgeweest. Omwisselen kan dus niet de oorzaak zijn. Bovendien staat er een "R" op één van de tandwieltjes.
Ik dacht eerst ook aan plus en min omgedraaid (E-motorje omgedraaid in de behuizing). OK op de werkbank, maar ingebouwd geen fijn resultaat, alles begon nu continu te wissen en spuiten en hield niet meer op. Terugzetten maar weer. Na veel gepuzzel en proberen bleek dat de draairichting toch goed was, maar de ruststand 180° verdraaid.
Het probleem zit dus ergens in dat kleine gele tandwieltje met het contactje eronder gekeken die er voor zorgt dat de wisserslag eenmaal begonnen ook wordt afgemaakt. Op de werkbank alles OK, vervolgens inbouwen en de hele boel blijft weer continu spuiten en wissen. Blijkbaar is er iets niet in orde met dat contactje en wordt er 12V teruggestuurd naar de pulsaansluiting.
Ik was er na een aantal uur rommelen wel klaar mee. Ik heb het voorlopig even opgegeven en de stekker losgetrokken....
Ik dacht eerst ook aan plus en min omgedraaid (E-motorje omgedraaid in de behuizing). OK op de werkbank, maar ingebouwd geen fijn resultaat, alles begon nu continu te wissen en spuiten en hield niet meer op. Terugzetten maar weer. Na veel gepuzzel en proberen bleek dat de draairichting toch goed was, maar de ruststand 180° verdraaid.
Het probleem zit dus ergens in dat kleine gele tandwieltje met het contactje eronder gekeken die er voor zorgt dat de wisserslag eenmaal begonnen ook wordt afgemaakt. Op de werkbank alles OK, vervolgens inbouwen en de hele boel blijft weer continu spuiten en wissen. Blijkbaar is er iets niet in orde met dat contactje en wordt er 12V teruggestuurd naar de pulsaansluiting.
Ik was er na een aantal uur rommelen wel klaar mee. Ik heb het voorlopig even opgegeven en de stekker losgetrokken....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2013 11:10 #1388600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Massa goed aangesloten, massapunt en stekkertje niet gecorrodeerd?
Moderators: Jerry Stam