Knipperlichten CV 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 19:28 #1097679 door V700 register
Knipperlichten CV 960 is gemaakt door V700 register
Mijn 960 uit 95 heeft alarm met CV en afstandsbediening. De handzenders zijn kwijt en het alarmrelais is doorverbonden. De Centrale vergrendeling werkt wel. Nou heb ik een afstandsbedieningset gekocht (kastje en 2 handzenders). Deze wil ik aansluiten zodat dit kastje de motor in de linker voordeur aanstuurt. Alleen + en -, waarbij de stuurdradenvan de motor weer de bestaande vergrendeling aanstuurt. Wat ik nog niet heb uitgezocht is de aansluiting van de knipperlichten. De set heeft 1 stuurdraad voor de knipperlichten, die moet ik dus ergens op de bestaande kabelboom aftakken. Op een discussie van 3 jaar geleden zag ik dat de aansturing van de knipperlichten van zowel links als rechts een oranje draad is. Dat was wel een 940 uit 91, wellicht is dat inmiddels gewijzigd, Kan iemand dat bevestigen? In mijn Volvo 164 bijvoorbeeld hebben links en rechts namenlijk een andere kleur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 19:40 #1387362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zitten
Ik zou geneigd zijn om te denken dat het bij de nieuwe 960 anders zit dan bij een 940. Zitten er ook diodes bij? Als je vanuit de CV remote module met één kabeltje zowel de knipperlichten L als R aan wilt sturen zullen er diodes tussen moeten. Die diodes fungeren als terugslagklepjes voor de stroom. Je hebt die nodig om te voorkomen dat je bij richting aangeven naar L alle knipperlichten (ook die van R) gaan knipperen omdat alles stroom krijgt op het punt waar de CV remot module is aangesloten op de knipperlichten L en R.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 21:21 #1387367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens de handleiding
Volgens de handleiding zitten er diodes in. Dat zou goed moeten gaan. Ik bedenk me net dat ik natuurlijk ook de draden vanaf de schakelaar kan volgen. Kijken waar dat uitkomt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 21:30 #1387369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Komt er 1 draadje uit de module die je zowel met knipperlichten L als R moet verbinden? Dan gaat het toch mis, namelijk op de plek waar je de draad voor L EN R aansluit op de ene draad naar de module.Als je het als volgt aansluit moet het wel goed gaan: Draad knipperlichten L - diode - draad module - diode - draad knipperlichten R. Het signaal kan via de module naar zowel de knipperlichten L als de knipperlichten R maar niet van knipperlichten L naar R of omgekeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 23:12 #1387384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed gezien, daar had ik
Goed gezien, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik ga morgen maar. Met diodes prutsen.

Dank je wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC