Elektrische raambediening
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 16:52 #1097664
door V700 register
Elektrische raambediening is gemaakt door V700 register
Kent iemand dit setje of heeft iemand ervaring met een dergelijk universeel setje?
Ik zit hieraan te denken om de slingers te vervangen. Originele schakelaars heb ik al.
Ik zit hieraan te denken om de slingers te vervangen. Originele schakelaars heb ik al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 17:12 #1387300
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit setje?
Welk?
Anders zou
Dit setje?
Welk?
Anders zou ik uit een sloper de delen halen.
Kabelboompje uit een 940 halen en de mechanismen overzetten.
Welk?
Anders zou ik uit een sloper de delen halen.
Kabelboompje uit een 940 halen en de mechanismen overzetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 17:13 #1387301
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 17:15 #1387302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik zou dan toch spullen uit een sloper halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 17:28 #1387303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud
Waarom zoeken naar oude "troep" in de hoop dat het nog werkt om vervolgens een halve dag bezig te zijn met het demonteren als dit redelijk plug & play is? En dan alles nog monteren waarbij niets is voorbereidt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 18:24 #1387304
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergelijkbaar
Ik heb een vergelijkbaar setje in mijn volvo gehad, maar die beviel niet. Het mechanisme om het raam om te hefeen werkte anders, en kwam kracht te kort om het raam op te heffen vanuit de laagste positie. Waar de orriginele volvo meganisme werkt met een soort dubbele hefboom, werkte mijn setje doomiddel van een wormwiel die een enkele getande draad naar boven moets duwen.
Dat werkte dus niet lekker. ik heb recent alles vervangeen door orrigineel spul uit een volvo. werkt perfect.
Dat werkte dus niet lekker. ik heb recent alles vervangeen door orrigineel spul uit een volvo. werkt perfect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 19:00 #1387306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werking
Dit setje sluit je aan op het mechanisme van de slinger. Dus ipv slingeren doet het motortje dat. Stop bij weerstand hoog of laag of hand. Raammechanisme blijft dus origineel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2013 19:34 #1387308
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet doen!
Hallo Henk
Maar het raammechanisme voor handbediende ramen is anders dan dat voor elektrisch bediende ramen. Begin niet aan die aftermarket zwengelvervangers, dat wordt niks.
Wil je het gemakkelijk, bestel dan de originele sets van Volvo. In m'n 945 zat standaard vóór al elektrische raambediening. Achter heb ik een set (speciaal samengesteld om naderhand elektrische bediening in te bouwen) van Volvo gebruikt. Kostte destijds iets van 110 euro meen ik. Zat alles bij, behalve het paneel met de knoppen voor de voordeur.
Ombouwen (vanuit een sloper) is op zich niet zo lastig, je moet vooral kijken dat je de juiste set hebt. Volvo heeft nog wel eens wat aangepast in de loop der jaren. Er wordt op het forum op tijd een Volvo gesloopt. Dat heeft i.v.m. "de sloop" het voordeel, dat je redelijk zeker weet of alles het van te voren nog deed. En anders Marans of zo bellen. Ga wel van te voren even na of de mechanismen geschroefd of gepopt zijn. In dat laatste geval is een boormachine wel handig. En als je hem op de sloop zelf los moet halen, dan is een accuboormachine handiger dan eentje met stekker.
groetjes
Mathy
Maar het raammechanisme voor handbediende ramen is anders dan dat voor elektrisch bediende ramen. Begin niet aan die aftermarket zwengelvervangers, dat wordt niks.
Wil je het gemakkelijk, bestel dan de originele sets van Volvo. In m'n 945 zat standaard vóór al elektrische raambediening. Achter heb ik een set (speciaal samengesteld om naderhand elektrische bediening in te bouwen) van Volvo gebruikt. Kostte destijds iets van 110 euro meen ik. Zat alles bij, behalve het paneel met de knoppen voor de voordeur.
Ombouwen (vanuit een sloper) is op zich niet zo lastig, je moet vooral kijken dat je de juiste set hebt. Volvo heeft nog wel eens wat aangepast in de loop der jaren. Er wordt op het forum op tijd een Volvo gesloopt. Dat heeft i.v.m. "de sloop" het voordeel, dat je redelijk zeker weet of alles het van te voren nog deed. En anders Marans of zo bellen. Ga wel van te voren even na of de mechanismen geschroefd of gepopt zijn. In dat laatste geval is een boormachine wel handig. En als je hem op de sloop zelf los moet halen, dan is een accuboormachine handiger dan eentje met stekker.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam