vdo tellerklok
- Peter Peter (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 22:22 #1097313
door Peter Peter (GAST)
vdo tellerklok is gemaakt door Peter Peter (GAST)
hallo,
ik ben (nadat ik hier al een tijdje ingeschreven sta) toch maar is achter het toetsenbord gekropen voor een vraag.
ik heb nadat ik de tellerbak heb verwijderd, de klok al gemaakt, maar het volgende project de km en dagteller stuit ik toch op een probleem.
het beruchte tandwieltje was ook kapot,maar laat ik door een bevriende klokkenmaker maken (was geen probleem voor hem), maar op de printplaat is een weerstand , diode oid. doorgebrand
aangezien ik het net heb doorgegoogled , kan ik tot nu toe niets bruikbaars vinden.
heeft 1 van jullie misschien een idee wat dit kan zijn,en zo ja als het een weerstand is hoeveel ohm?
het gaat hier om een vdo uit een 740 B230K uit 1985
alvast bedankt
ik ben (nadat ik hier al een tijdje ingeschreven sta) toch maar is achter het toetsenbord gekropen voor een vraag.
ik heb nadat ik de tellerbak heb verwijderd, de klok al gemaakt, maar het volgende project de km en dagteller stuit ik toch op een probleem.
het beruchte tandwieltje was ook kapot,maar laat ik door een bevriende klokkenmaker maken (was geen probleem voor hem), maar op de printplaat is een weerstand , diode oid. doorgebrand
aangezien ik het net heb doorgegoogled , kan ik tot nu toe niets bruikbaars vinden.
heeft 1 van jullie misschien een idee wat dit kan zijn,en zo ja als het een weerstand is hoeveel ohm?
het gaat hier om een vdo uit een 740 B230K uit 1985
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 22:32 #1385303
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Heb ik ook bij die van mij
Heb ik ook bij die van mij gehad.
Heb er lang naar gezocht en een en ander uit geprobeerd.
Ben uiteindelijk over gegaan naar een andere unit die ik uit een andere defecte teller gesloopt had.
Heb er lang naar gezocht en een en ander uit geprobeerd.
Ben uiteindelijk over gegaan naar een andere unit die ik uit een andere defecte teller gesloopt had.
- Peter Peter (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 23:14 #1385310
door Peter Peter (GAST)
Beantwoord door Peter Peter (GAST) in topic is dat een teller uit een
is dat een teller uit een later bouwjaar geworden?,voor zover ik begrijp zijn de oudere type;s moeilijk te krijgen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 01:24 #1385314
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ETS
Hallo pjoter
Als het niet lukt, kun je altijd nog je teller naar <a href=" www.ets1.nl/volvo-740-940.html " target="_blank">Frans Erich opsturen.
groetjes
Mathy
Als het niet lukt, kun je altijd nog je teller naar <a href=" www.ets1.nl/volvo-740-940.html " target="_blank">Frans Erich opsturen.
groetjes
Mathy
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 08:48 #1385375
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Nee die kwam gewoon uit een
Nee die kwam gewoon uit een ouder type.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 08:57 #1385377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pjoter
Ziet er inderdaad
Pjoter
Ziet er inderdaad uit als een weerstand ( van een lage waarde ) ik heb nog een defecte klok liggen en zal hem eens doormeten.
Probeer dat in het weekend te doen en zal het je dan laten weten .
groeten
Fred
Ziet er inderdaad uit als een weerstand ( van een lage waarde ) ik heb nog een defecte klok liggen en zal hem eens doormeten.
Probeer dat in het weekend te doen en zal het je dan laten weten .
groeten
Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 18:11 #1385406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gemeten
Pjotr
Gemeten weerstand = 35 ohm mmar het kan natuurlijk zijn doordet de weerstand op de printplaat vastzit dat het niet nauwkeurig daarom ook naar de kleuringen gekeken
de kleuren op de weerstand zijn
oranje oranje rood goud bruin rood
Daarmee kun je precies dezelfde aanschaffen
En als ik beide meters vergelijk denk ik dat die van jou al een keer vervangen is
door een grotere weerstand = meer maximaal wattage.
Succes verder
Fred
Gemeten weerstand = 35 ohm mmar het kan natuurlijk zijn doordet de weerstand op de printplaat vastzit dat het niet nauwkeurig daarom ook naar de kleuringen gekeken
de kleuren op de weerstand zijn
oranje oranje rood goud bruin rood
Daarmee kun je precies dezelfde aanschaffen
En als ik beide meters vergelijk denk ik dat die van jou al een keer vervangen is
door een grotere weerstand = meer maximaal wattage.
Succes verder
Fred
Moderators: Jerry Stam