Lichten flikkeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2013 20:28 #1097210
door V700 register
Lichten flikkeren is gemaakt door V700 register
Een paar vreemde problemen bij mijn 740 uit 1990.
De lichten gaan al aan als de sleutel in het contact word gestoken, normaal gaan deze toch pas aan als het contact word aangezet ?
Verder flikkeren ALLE lichten bij draaiende motor, je hoort de frequentie van de kachelmotor zelfs veranderen. Laadspanning heb ik gemeten die fluctueert wat.
Dynamo kaduuk ?
Alvast bedankt.
Groet Paul
De lichten gaan al aan als de sleutel in het contact word gestoken, normaal gaan deze toch pas aan als het contact word aangezet ?
Verder flikkeren ALLE lichten bij draaiende motor, je hoort de frequentie van de kachelmotor zelfs veranderen. Laadspanning heb ik gemeten die fluctueert wat.
Dynamo kaduuk ?
Alvast bedankt.
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2013 21:28 #1384707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanningsregelaar
Spanningsregelaar lijkt me verdacht, hoeft niet eens de dynamo zelf (wikkelingen/rotor/stator) te zijn. Probeer eens AC spanning te meten met je meter. Er zal bij een goedwerkende regelaar vast ook wel wat AC spanning op de uitgangsspanning staan. Met een defecte regelaar zal de AC spanning veel hoger zijn. Misschien heb je een goede dynamo in een andere auto om eens te kijken hoeveel AC spanning je daar meet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2013 21:34 #1384710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ..
dynamo of spanningsregelaar inderdaad. spanningsregelaar met ingebouwde koolborstels (1 unit) kun je makkelijk en goedkoop vervangen. als je wat dynamo's hebt liggen moet je niet de regelaars uitwisselen zonder dat je eerst de toepassing hebt gecontroleerd. anders kun je rennen naar de blusser 

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2013 22:14 #1384715
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank jullie wel. Ik rijd
Dank jullie wel. Ik rijd woensdagavond even naar Emmeloord om met JG een remklauw te monteren dan zal ik daar ook wel eens in de dynamobak kijken 
Weet een van jullie ook het probleem dat de lichten al aangaan als de sleutel in het contact word gestoken zonder deze te hoeven om te draaien?

Weet een van jullie ook het probleem dat de lichten al aangaan als de sleutel in het contact word gestoken zonder deze te hoeven om te draaien?
Moderators: Jerry Stam