Hulp gezocht: Euroalarm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2013 23:46 #1097078 door V700 register
Hulp gezocht: Euroalarm is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Sinds gister zijn wij in het bezit van een 945 Sports-Edition uit 945. Met tussenpoze is dat nu onze 3e 945... telkens bleef het kriebelen en bleven we terug verlangen naar de ruimte en het comfort van de grote station. Nu, wie zoekt zal vinden... de 945 is dan ook gevonden!
Er is alleen één dingetje... het Euro Alarm. Bij aflevering was er slechts 1 AB aanwezig. En waar ik ook zoek, een zwarte en rode sleutel ontbreken. De werkende AB is prettig. Zo'n mooi waarschuwend rood ledje achter de voorruit en een led naast het stuur die groen gaat branden wanneer de startonderbreker is uitgeschakeld; prachtig! Maar, tegelijk voelt dit ook ronduit beangstigend. Wat als de led niet groen gaat branden? Ik heb nu al twee keer het alarm af laten gaan (deuren ging open, maar alarm bleef blijkbaar aan). Gelukkig ging het alarm ook weer uit door nog een keer te drukken en kon ik ook weer starten.
De Centrale deurvergrendeling vind ik prima zo met een AB, maar die startonderbreker hoeft van mij niet zo nodig.
Daarom een drietal vragen, hopelijk hebben jullie de antwoorden:
- Kun je een euroalarm uitbouwen zonder over de zwarte en rode sleutel te beschikken?- Blijft de CV dan behouden?- Kun je gemakkelijk een andere afstandsbediening aansluiten op de CV of wordt dit in combinatie met het uitbouwen een grote operatie?
Hartelijke groet,
AJ Treur - Waverveen Ut.

Volvo 940 I.C. LPI G3 - Sports Edition

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2013 08:46 #1383927 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Euroalarm
Afhankelijk zijn van een euroalarm zonder dat je het rode sleuteltje in bezit hebt is inderdaad link.
Je kunt het Euroalarm uiteraard prima uitbouwen, daar heb je geen sleutels voor nodig. Je houdt dan de centrale vergrendeling, de afstandsbediening ben je kwijt. Je kan dan eventueel een aftermarket afstandsbediening inbouwen, is al veel over geschreven.
Een tussenoplossing is dat je het euroalarm laat zitten en alleen de onderbrekingen van de spanningstoevoer naar de startmotor en de brandstofpomp opheft. Dan kun je de bestaande AB gewoon blijven gebruiken (zolang als het duurt).
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2013 23:24 #1383956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erui!!
Tijdens mijn vakantie in de alpen bleef mijn startblokkering erop staan. Op geen enkele manier was het verschrikkelijke alarm eraf te krijgen.
Door de hulp van piet via pb heb ik de startonderbreker kunnen omzeilen en kon dus naar huis rijden!
Thuis heb ik het hele spul eruit gehaald, dan maar geen alarm of afstandsbediening! Gewoon weer lekker old school met de sleutel open en dicht. Scheelt ook een hoop draden achter je dashboard en ruimte om de accu makkelijker te kunnen wisselen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC