Toerenteller schommelt soms
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 10:10 #1096720
door V700 register
Toerenteller schommelt soms is gemaakt door V700 register
Allen,
sinds kort schommelt mijn toerenteller soms. Het is niet zo dat die continu schommelt, maar als ik b.v. constant rij op de cruisecontrol, zakt de teller 'instant' 300/400 toeren naar beneden, en een fractie van een seconde later schiet die weer omhoog. Het gebeurt zelden (vanochtend b.v. niet, maar gister wel). Wat zou dit kunnen zijn, lijkt op een massaprobleempje ergens?
sinds kort schommelt mijn toerenteller soms. Het is niet zo dat die continu schommelt, maar als ik b.v. constant rij op de cruisecontrol, zakt de teller 'instant' 300/400 toeren naar beneden, en een fractie van een seconde later schiet die weer omhoog. Het gebeurt zelden (vanochtend b.v. niet, maar gister wel). Wat zou dit kunnen zijn, lijkt op een massaprobleempje ergens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 11:00 #1382173
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic IK denk aan vocht.
Als het
IK denk aan vocht.
Als het de massa was zouden er misschien meer dingen mee doen als bij voorbeeld de klok die iets gaat afwijken in tijd.
Kijk even naar de aansluitingen van de bobine, vocht kan rare dingen doen.
Groet Fred
Als het de massa was zouden er misschien meer dingen mee doen als bij voorbeeld de klok die iets gaat afwijken in tijd.
Kijk even naar de aansluitingen van de bobine, vocht kan rare dingen doen.
Groet Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 11:06 #1382174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen
Vervangen van de koelpasta achter de eindtrap van de ontsteking heeft het bij mij wel verbeterd. Komt nu zeer sporadisch voor, ook van anderen dit gehoord.Eindtrap zit aan binnenkant spatbord aan bestuurderszijde, bij de accu ongeveer. Pasta niet te dik doen, hij hoeft niet vastgemetseld. Gewoon dun laagje, maar de achterkant van de eindtrap moet wel geheel bedekt zijn. De pasta uitsmeren tot een dun en gelijkmatig laagje aanbrengen wil prima met een oud (bank)pasje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 12:30 #1382178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend
Ik zie dat ook af en toe bij mijn 940LPT. Nooit enige regelmaat in kunnen vinden, soms maanden niet, dan af en toe ineens 200 tpm kwijt. Pasta op de eindtrap om een andere reden wel eens vernieuwd, maar geen enkel verschil waarneembaar. Bij mijn weten wordt het bobinesignaal gebruikt. Motor blijft echter gewoon doordraaien, dus het zit echt in het deel tussen bobine en toerenteller. Ik maak me er verder geen zorgen over.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 12:50 #1382185
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Herkenning
Dit gedrag herken ik ook. Zowel mijn vorige 960 als huidige S90 hebben er last van. Zo nu en dan springt de toerenteller met een paar 100 toeren omhoog en weer terug.
Motor draait prima en wisselt echt niet van toerental. Dus schijnbaar krijgt de toerenteller een verkeerd signaal.
Motor draait prima en wisselt echt niet van toerental. Dus schijnbaar krijgt de toerenteller een verkeerd signaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 12:52 #1382187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat
Omdat motorloop ook bij mij OK bleef tijdens verspringen denk ik inderdaad dat het tussen bobine en toerenteller zit. Is denk ik geen probleem, maar ik wilde toch een poging doen er iets aan te doen (pasta vervangen). Bij mij (b)leek het dus te helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2013 13:00 #1382188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor
Het is idd zo dat de motor perfect blijft lopen, maar dat de toerenteller sporadisch raar deed (in de tijd dat ik de 940 heb, vanaf begin oktober, is het denk ik 3x voorgekomen). Dat het niet ernstig zou zijn had ik idd al verwacht.
Ik ga binnenkort (als het weer warmer wordt) eens die pasta vervangen. Bedankt alvast!
Ik ga binnenkort (als het weer warmer wordt) eens die pasta vervangen. Bedankt alvast!
Moderators: Jerry Stam