teller ellende
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 15:42 #1096399
door V700 register
teller ellende is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
vandaag heb ik de laatste dingen gerepareerd om mijn volvo morgen te laten keuren. eigenlijk was alles al klaar maar toen bleek de ruitensproeier niet te werken. \
afgelopen week heb ik de tellerbak opgestuurd naar erich technical support die prima werk geleverd heeft, helaas werkt van de hele tellerbak alleen maar de temperatuur meter en de klok.
ik heb vandaag weer enkele uren besteed aan het doormeten van de snelheidsmeter en zijn bekabeling maar niets kunnen vinden, zelfs de stekker op de differentieel werkt prima. kan dan de sensor kapot zijn? ook werkt de brandstofmeter niet, heeft die nog bekende problemen?
vandaag heb ik de laatste dingen gerepareerd om mijn volvo morgen te laten keuren. eigenlijk was alles al klaar maar toen bleek de ruitensproeier niet te werken. \
afgelopen week heb ik de tellerbak opgestuurd naar erich technical support die prima werk geleverd heeft, helaas werkt van de hele tellerbak alleen maar de temperatuur meter en de klok.
ik heb vandaag weer enkele uren besteed aan het doormeten van de snelheidsmeter en zijn bekabeling maar niets kunnen vinden, zelfs de stekker op de differentieel werkt prima. kan dan de sensor kapot zijn? ook werkt de brandstofmeter niet, heeft die nog bekende problemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2013 22:43 #1380286
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic keuring
Volgens mij gaan ze niet je snelheidsmeter / km teller keuren. Wel de controle van de dash lampjes. Zo was ik laatst nog getuige dat een 240 werd afgekeurd omdat het abs lampje niet werkte. (De keurmeester zag de abs zitten maar bemerkte geen "brandend" lampje. Terwijl, dat werd mij althans verteld, er maar weinig 240 polars zijn met abs...
) Ik vond het toch knap dat de keurmeester het opmerkte. Ook trouwens het feit, dat hij bemerkte dat er bij dezelfde auto, het kopstukje van een bout van de trekhaak erop gelijmd was omdat ie in het verleden eens een keer afgebroken was en het uiteinde er nog inzat
.) Geloof me, ze maken heel wat mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2013 22:59 #1380288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je moet een snelheids meter
Je moet een snelheids meter hebben maar dat mag tegenwoordig volgens mij ook een gps oid zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 19:22 #1380332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat klopt, maar ik had toch
dat klopt, maar ik had toch graag dat het gaat werken, ik heb nu geen snelheidsmeter, geen kilometerteller en geen brandstofmeter, ik heb dus eigenlijk nergens een goede referentie over hoeveel brandstof ik nog heb en hoeveel de motor nu eigenlijk verbruikt.
hij is gisteren op heel veel punten alsnog afgekeurd, maar gelukkig geen dingen die heel erg duur zijn om te vervangen. en nu heb ik tenminste een lijst met wat echt moet gebeuren.
de snelheidsmeter was ook geen bezwaar in die lijst
inmiddels krijg ik de sensor nog steeds niet uit het differentieel
hij is gisteren op heel veel punten alsnog afgekeurd, maar gelukkig geen dingen die heel erg duur zijn om te vervangen. en nu heb ik tenminste een lijst met wat echt moet gebeuren.
de snelheidsmeter was ook geen bezwaar in die lijst
inmiddels krijg ik de sensor nog steeds niet uit het differentieel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 23:06 #1380354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sensor?
Iemand idee of de olie in het/de cardan blijft als de sensor er uithaalt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2013 17:47 #1380455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dat blijft erin, de
Ja, dat blijft erin, de sensor zit hoger dan de vuldop en de olie is gevuld tot het uit de vulopening loopt. het komt dus bij stilstand niet uit het sensorgat. dan nog los zien te maken, dat blijkt al vrij onmogelijk te zijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 16:43 #1380757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb geconstateerd dat men
ik heb geconstateerd dat men in de volvo fabriek een speciale sleutel gehad moet hebben om de ring van de snelheidssensor vast te draaien. weet iemand of die er zijn of dat iemand die heeft?
ik ben nu al een week bezig de ring los te krijgen en ben zover dat het breken in plaats van buigen wordt.
ik ben nu al een week bezig de ring los te krijgen en ben zover dat het breken in plaats van buigen wordt.
Moderators: Jerry Stam