elec antenne kuren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 18:31 #1096003
door V700 register
elec antenne kuren is gemaakt door V700 register
Ik ben ook weer wat tegen gekomen waar ik mij erg aan kan storen.
Mijn electrice antenne gaat niet meer volledig omhoog op het moment dat ik hem op contact zet, Het verschilt nog wel eens in de hoogte met wanneer hij stopt, de ene keer komt hij maar een cm of 20 omhoog en de keer er op gaat stopt hij een cm of 10 voordat hij er maximaal uitgeschoven is,En dan ben je aan het rijden en de ene keer gaat hij helemaal uit maar soms gaat hij ook weer een stuk naar beneden.
Nou dacht ik dat dat hij smerig was dus heb ik hem schoongemaakt met wat keuken papier en WD 40 er op gespoten en de werking 4X getest,Waarvan hij maar 1 keer volledig uitgeschoven was,Ik heb toen alle aansluitingen gecontroleert en schoongemaakt maar het blijft het zelfde.
Nou ben ik benieuwd of jullie daar nog een antwoord of oorzaak voor hebben.
Hij zit op een 760 sedan van 83 en het is ook een antenne voor sedan(dus het relais ook).
Groeten,
Tom
Mijn electrice antenne gaat niet meer volledig omhoog op het moment dat ik hem op contact zet, Het verschilt nog wel eens in de hoogte met wanneer hij stopt, de ene keer komt hij maar een cm of 20 omhoog en de keer er op gaat stopt hij een cm of 10 voordat hij er maximaal uitgeschoven is,En dan ben je aan het rijden en de ene keer gaat hij helemaal uit maar soms gaat hij ook weer een stuk naar beneden.
Nou dacht ik dat dat hij smerig was dus heb ik hem schoongemaakt met wat keuken papier en WD 40 er op gespoten en de werking 4X getest,Waarvan hij maar 1 keer volledig uitgeschoven was,Ik heb toen alle aansluitingen gecontroleert en schoongemaakt maar het blijft het zelfde.
Nou ben ik benieuwd of jullie daar nog een antwoord of oorzaak voor hebben.
Hij zit op een 760 sedan van 83 en het is ook een antenne voor sedan(dus het relais ook).
Groeten,
Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 18:46 #1377444
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Nieuwe spriet
Gewoon een nieuwe spriet erop zetten. Heb nog eentje liggen voor een sedan, origineel Volvo, is mij een keer verkeerd geleverd. PB maar als je interesse hebt.
groet, Chris
groet, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 19:12 #1377448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spriet
Het is juist een vrij nieuwe antenne, de spriet is recentelijk nog vervangen voor een nieuwe van Volvo,
Dus ik acht de kans klein dat het daar aan licht, verder ben ik vergeten te melden dat ik ook een antenne schakelaar er tussen heb zitten.
Tom.
Dus ik acht de kans klein dat het daar aan licht, verder ben ik vergeten te melden dat ik ook een antenne schakelaar er tussen heb zitten.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 19:52 #1377455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antenne
Toen ik mijn 940 kocht ging hij ook maar tot de '1e trap'. Ik heb 'm toen gewoon eruit getrokken met de tang. Steeds inspuiten en proberen eruit te trekken met de tang en omhoog en omlaag laten gaan. Kostte me 10 minuten ofzo, maar de antenne werkt nu perfect
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:10 #1377466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem
Het is niet zo zeer het probleem dat hij vast zit(antenne motor is nog niet zo oud en de spriet is nu bijna 3 maanden oud en dat was een nieuwe),
De motor stopt te vroeg maar ik kan er dus niet achterkomen waar dat nou aan ligt.
Tom.
De motor stopt te vroeg maar ik kan er dus niet achterkomen waar dat nou aan ligt.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:25 #1377468
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eind schakelaar?
Weet iemand of er een eindschakelaar in zit?
Dwz een meganiekje dat ie als bij uitgedraaid is een schakelaartje in drukt?
Net als de schakelaar op de luchtklep voor het stationair lopen van een benzine motor?
Misschien als dat zo is dat deze op een of ander manier een stuk eerder bedient wordt af en toe ?
Dwz een meganiekje dat ie als bij uitgedraaid is een schakelaartje in drukt?
Net als de schakelaar op de luchtklep voor het stationair lopen van een benzine motor?
Misschien als dat zo is dat deze op een of ander manier een stuk eerder bedient wordt af en toe ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:30 #1377470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
Als ik mij niet vergis zit er een soort tijd schakeling in, maar het lijkt mij sterk dat als hij er bv 10 sec overmoet doen dan hij die 10 sec dan in bv 7sec aflegt.
daarom snap ik er ook niet zo heel veel van, heb het nog even geprobeert zonder antenne schakelaar er tussen maar dat maakt geen verschil.
Tom.
daarom snap ik er ook niet zo heel veel van, heb het nog even geprobeert zonder antenne schakelaar er tussen maar dat maakt geen verschil.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:53 #1377475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andersom?
Kan het niet zijn dat hij gewoon na 10 seconden uitschakelt maar er dan eigenlijk nog niet is?
En, tijd regeling is meestal rc kring, weerstand en condensator.
Net als binnenverlichting met tijds vertraging.
Misschien een condensator die slecht wordt?
Dan is hij sneller leeg en schakelt hij eerder uit.
En, tijd regeling is meestal rc kring, weerstand en condensator.
Net als binnenverlichting met tijds vertraging.
Misschien een condensator die slecht wordt?
Dan is hij sneller leeg en schakelt hij eerder uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:56 #1377476
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou
Zou kunnen helaas gaat mijn electro kennis nu ook niet zo ver,
Maar hoe is daar achter te komen?
Tom.
Maar hoe is daar achter te komen?
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 22:24 #1377480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd?
Kun je de tijd meten hoe lang de motor draaid?
En dan vooral als de antenne te vroeg stopt?
En dan vooral als de antenne te vroeg stopt?
Moderators: Jerry Stam