Problemen contactslot
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 16:40 #1095836
door Joost Ruizendaal
Problemen contactslot is gemaakt door Joost Ruizendaal
Beste medeliefhebbers,
Mijn 740 GL estate uit 1989 (B230F) heeft een merkwaardig probleem. Af en toe blijft hij op contact staan.Je zet de motor af, haalt de sleutel uit het contactslot maar dan blijft de ventilatie draaien, als je de gordel af doet gaat het verklikkerlampje knipperen. De radio echter gaat gewoon uit en de verlichting ook. Alles ging wel uit als je de sleutel nog een keer instak, wat morrelde en weer uithaalde. Vanochtend echter niet. Ik heb een paar keer moeten starten en weer af moeten zetten voordat alles uit ging.
De sleutel gaat ook wat stroefjes het slot in en uit. Kan het helpen om het slot eens te smeren (en zoja, waarmee?) of is het contactslot aan vervanging toe?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten uit de Achterhoek!
Mijn 740 GL estate uit 1989 (B230F) heeft een merkwaardig probleem. Af en toe blijft hij op contact staan.Je zet de motor af, haalt de sleutel uit het contactslot maar dan blijft de ventilatie draaien, als je de gordel af doet gaat het verklikkerlampje knipperen. De radio echter gaat gewoon uit en de verlichting ook. Alles ging wel uit als je de sleutel nog een keer instak, wat morrelde en weer uithaalde. Vanochtend echter niet. Ik heb een paar keer moeten starten en weer af moeten zetten voordat alles uit ging.
De sleutel gaat ook wat stroefjes het slot in en uit. Kan het helpen om het slot eens te smeren (en zoja, waarmee?) of is het contactslot aan vervanging toe?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten uit de Achterhoek!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 17:36 #1376312
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schakelaar
zit achterop het contactslot. Vervangen. Als je de schopplaat verwijdert kan je hem zien. zit met twee schroefjes vast. Wel een beetje een gepruts.
Rob
Rob
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 17:49 #1376313
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Bedankt voor het snelle
Bedankt voor het snelle antwoord.
Maar als die schakeling daar niet goed is, zouden er toch meer functies moeten blijven? Alles gaat uit en is niet meer te gebruiken, behalve het verklikkerlampje dat blijft klikken en de blower die aanblijft.
Iemand een idee wat zo'n stekkerblokje kost trouwens? Is het niet lonend om meteen het hele slot te vernieuwen? De sleutel gaat ook wat hakeriger in en uit het slot namelijk.
Maar als die schakeling daar niet goed is, zouden er toch meer functies moeten blijven? Alles gaat uit en is niet meer te gebruiken, behalve het verklikkerlampje dat blijft klikken en de blower die aanblijft.
Iemand een idee wat zo'n stekkerblokje kost trouwens? Is het niet lonend om meteen het hele slot te vernieuwen? De sleutel gaat ook wat hakeriger in en uit het slot namelijk.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 20:00 #1376329
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Ah, bij nader inzien blijkt
Ah, bij nader inzien blijkt dat ik ook nog richting kan aangeven.
Een tikje met de hamer op het contactslot is voldoende om alles uit te zetten, bleek net. Morgen maar even de dealer bellen voor een nieuw stekkerblokje. Als dat niet helpt, zal er een nieuw contactslot in moeten vrees ik. Maar hij gaat wel gewoon op stuurslot dus het mechanische deel is nog gezond.
Een tikje met de hamer op het contactslot is voldoende om alles uit te zetten, bleek net. Morgen maar even de dealer bellen voor een nieuw stekkerblokje. Als dat niet helpt, zal er een nieuw contactslot in moeten vrees ik. Maar hij gaat wel gewoon op stuurslot dus het mechanische deel is nog gezond.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 17:37 #1376410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startslotschakelaar
De startslotschakelaar zal vervangen moeten worden. Die heeft inderdaad verschillende functies. Kost bij de dealer circa 80 euro. Het is wat gepruts en het gaat het beste van onderaf. Dus inderdaad de schopplaat losmaken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 20:01 #1376427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smeren
Gewoon wat kroon kruip olie te verkrijgen bij de aktion,
De opening open houden met een klein schroeven draaiertje en dan een beetje indruppelen, op de sleutel doe je ook een druppie en dan steek je hem er in, en dat doe je net zolang tot je merkt dat hij soepel begint te worden, desnoods na een paar keer weer een paar druppeltjes er in doen.
Tom.
De opening open houden met een klein schroeven draaiertje en dan een beetje indruppelen, op de sleutel doe je ook een druppie en dan steek je hem er in, en dat doe je net zolang tot je merkt dat hij soepel begint te worden, desnoods na een paar keer weer een paar druppeltjes er in doen.
Tom.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 17:32 #1376595
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Geen olie
Mja kruipolie en andere vetten ben ik niet zo'n fan van, dat gaat aankoeken en dat belemmert op den duur de contacten weer.
Ik heb een nieuw stekkerblokje besteld en vanmiddag ingebouwd. Schopplaat en tellerbak weg en je hebt alle ruimte.Ik heb maar meteen twee nieuwe sleutels besteld bij de dealer, de oude begint iets in te scheuren en nu met dat nieuwe stekkerblok draait alles wat stroever rond (zoals het hoort eigenlijk), straks breekt me de sleutel nog af ook...
Maar tot op heden werkt het weer zoals het hoort!
Bedankt voor de tips en adviezen
Ik heb een nieuw stekkerblokje besteld en vanmiddag ingebouwd. Schopplaat en tellerbak weg en je hebt alle ruimte.Ik heb maar meteen twee nieuwe sleutels besteld bij de dealer, de oude begint iets in te scheuren en nu met dat nieuwe stekkerblok draait alles wat stroever rond (zoals het hoort eigenlijk), straks breekt me de sleutel nog af ook...
Maar tot op heden werkt het weer zoals het hoort!
Bedankt voor de tips en adviezen

Moderators: Jerry Stam