Ventilator maakt brommend geluid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 16:14 #1095833
door V700 register
Ventilator maakt brommend geluid is gemaakt door V700 register
Heb plannen om een 740 GLE van 1986 met airco aan te schaffen, maar stuitte op twee problemen, namelijk:
1: Bij de proefrit na een aantal kilometer werd een brommend geluid waargenomen, hetgeen volgens de verkoper de aanjager van de interieur ventilator moest zijn.
Deze zou gesmeerd moeten worden. Het geluid kwam onder het dashboardkastje vandaan en nadat de ventilator minder werd gezet, ging het brommende geluid weer weg en was het normale ventilatorgezoem weer hoorbaar.
Kan dit iets te maken hebben met een defecte aircopomp, of is het probleem simpeler?
2: Verder werkte de elektrische raambediening van het rechtervoorportier niet, zowel de schakelaar rechts als links op het portier gaf geen reactie.
Met dank, Piet.
1: Bij de proefrit na een aantal kilometer werd een brommend geluid waargenomen, hetgeen volgens de verkoper de aanjager van de interieur ventilator moest zijn.
Deze zou gesmeerd moeten worden. Het geluid kwam onder het dashboardkastje vandaan en nadat de ventilator minder werd gezet, ging het brommende geluid weer weg en was het normale ventilatorgezoem weer hoorbaar.
Kan dit iets te maken hebben met een defecte aircopomp, of is het probleem simpeler?
2: Verder werkte de elektrische raambediening van het rechtervoorportier niet, zowel de schakelaar rechts als links op het portier gaf geen reactie.
Met dank, Piet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 17:09 #1376311
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verkoper
Als de verkoper de oplossing al aandraagd, waarom doet tie dat zelf dan niet?
NB het brommende geluid is natuurlijk vanhieruit moeilijk te beoordelen............
NB het brommende geluid is natuurlijk vanhieruit moeilijk te beoordelen............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 21:04 #1376336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelmotor schoonmaken is
Kachelmotor schoonmaken is klein halfuurtje werk. Haal hem uit elkaar, even goed met perslucht schoonmaken en met wd40 inspuiten. Is hij weer tijden stil.....
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2012 21:20 #1376338
door Gerben Mol
Elecrische raam zal waarschijnlijk aan een kabelbreukje liggen of een defect mechaniek.
Beide zijn nog zeer goed verkrijgbaar.
Groeten,Gerben
PS> Ik zou beide problemen als "niet noemenswaardig" bestempelen.
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ventilator
Ik heb er daarna wat (nieuwe!) Diesel motorolie overheen gekieperd en hem een weekje laten staan. Hij draait nu zijdezacht!solexpaul schreef : Kachelmotor schoonmaken is klein halfuurtje werk. Haal hem uit elkaar, even goed met perslucht schoonmaken en met wd40 inspuiten. Is hij weer tijden stil.....
Elecrische raam zal waarschijnlijk aan een kabelbreukje liggen of een defect mechaniek.
Beide zijn nog zeer goed verkrijgbaar.
Groeten,Gerben
PS> Ik zou beide problemen als "niet noemenswaardig" bestempelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 11:40 #1376384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onbalans
Bij mij was er een stukje kit van de afdekkap in de paravent in de ventialtor blijven plakken. Maakte een hoop herrie door de onbalans. Is makkeleijk te verhelpen.
- Wim de Goede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 23:34 #1376451
door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic brommende ventilator
Heb hetzelfde gehad vermoed ik, Kachelmotor verwijderd goed schoon gemaakt, een boomblad verwijderd onderste draaipunt goed gesmeerd et voilá weer een geruisloze ventilator. Lastig is alleen het verwijderen van de achterste schroef tegen het schutbord kan je erg slecht bij. Pakking zal wel vergaan zijn maar 3 mm dik rubber tochtstrip dicht alles weer netjes af. Suc6!
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 10:17 #1376568
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Zit er niet cilmate control
Zit er niet climate control in?
De vacuumpomp van de acc (geleverd op de vroege modellen) slaat regelmatig aan onder het rijden. Ik krijg nog wel eens vragen van passagiers "wat hoor ik nou dan voor gebrom?".Die vacuumpomp maakt een brommend geluid en het klinkt alsof het van achter het dashboardkastje komt. Na een aantal seconden gaat 'ie weer uit. Soms na 5 seconden, soms pas na 20.
Als er handbediende airco in zit, is bovenstaande uiteraard niet van toepassing.
De vacuumpomp van de acc (geleverd op de vroege modellen) slaat regelmatig aan onder het rijden. Ik krijg nog wel eens vragen van passagiers "wat hoor ik nou dan voor gebrom?".Die vacuumpomp maakt een brommend geluid en het klinkt alsof het van achter het dashboardkastje komt. Na een aantal seconden gaat 'ie weer uit. Soms na 5 seconden, soms pas na 20.
Als er handbediende airco in zit, is bovenstaande uiteraard niet van toepassing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 20:55 #1377593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ventilator
Zit er niet climate control in?
Er zit geen climate control in, maar een handbediende airco.
Met dank voor de reacties, maar toch trouwens van deze auto afgezien.
Er zit geen climate control in, maar een handbediende airco.
Met dank voor de reacties, maar toch trouwens van deze auto afgezien.
Moderators: Jerry Stam