Accumeter valt weg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2012 17:14 #1095652
door V700 register
Accumeter valt weg is gemaakt door V700 register
Auto starten, accu meter staat in het rood, lampjes op dashboard zijn licht aan het branden.
Even wat gasgeven en hop de meter weer in orde en rijden maar.
Halverwege de rit valt de meter toch weer uit, zie het aan mijn dashboardverlichting, die wordt merkbaar minder.
Thuisstation gelukkig wel zonder problemen gehaald, maar probleem blijft.
Wat is hier aan vervanging toe, dynamo?
Groetjes
Even wat gasgeven en hop de meter weer in orde en rijden maar.
Halverwege de rit valt de meter toch weer uit, zie het aan mijn dashboardverlichting, die wordt merkbaar minder.
Thuisstation gelukkig wel zonder problemen gehaald, maar probleem blijft.
Wat is hier aan vervanging toe, dynamo?
Groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2012 17:21 #1374981
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Regelaar
De laadregelaar.
Koolboorsteltjes zijn waarschijnlijk versleten.
Groeten,Gerben
Koolboorsteltjes zijn waarschijnlijk versleten.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2012 21:59 #1374987
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Laadstroom lampje
Doet je laadstroomlampje het wel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2012 23:41 #1374998
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij dus ook, alleen te laat:-(
Vanmorgen om 09.00uur op weg naar een verhuisklusje, daarom niet de winterjas mee, gelukkig wél mijn skihandschoenen in de wagen gemikt, zo van, jeweetmaarnooit....
A2, ter hoogte van breukelen, ruitewissers willen nog niet erg (vastgevroren natuurlijk) , ruitensproeiers geven maar een pisserig straaltje (misschien toch nog te weinig spiritus in het tankje?) Dan opeens snelheidsmeter, toerenteller etc weg, motor begint te sputteren, klaar.
Accu helemaal leeg, en bij het opnieuw op contact zetten, geen laadstroomlampje, even een tik met een hamersteel op de spanningsregelaar en ja hoor, lampje brandt weer. Intussen ANWB gebeld, laadstroomregelaar er uit gedraaid, ongelijk afgesleten en zit vast door slijtstof.Een paar keer indrukken (en de tik met de hamer) maken 'm weer gangbaar. Toen was ik blij met mijn skihandschoenen en het zonnetje wat zachtjes mijn gezicht verwarmde....
Na veilig wegslepen met lepelwagen en starthulp van de ANWB ben ik weer terug gereden naar Utrecht om een nieuwe regelaar te halen voor 22 euro. Ik heb er nog geen nieuwe collector en lagers ingezet, dat moet ik maar eens gaan regelen met mijn reserve dynamo's. Volgens mij liet iemand hier pasgeleden een Duitse webshop zien die dat los verkoopt. Wat me wél opvalt, het is bij alledrie steeds dezelfde zijde waarvan de koolborstel een cm sneller slijt.
A2, ter hoogte van breukelen, ruitewissers willen nog niet erg (vastgevroren natuurlijk) , ruitensproeiers geven maar een pisserig straaltje (misschien toch nog te weinig spiritus in het tankje?) Dan opeens snelheidsmeter, toerenteller etc weg, motor begint te sputteren, klaar.
Accu helemaal leeg, en bij het opnieuw op contact zetten, geen laadstroomlampje, even een tik met een hamersteel op de spanningsregelaar en ja hoor, lampje brandt weer. Intussen ANWB gebeld, laadstroomregelaar er uit gedraaid, ongelijk afgesleten en zit vast door slijtstof.Een paar keer indrukken (en de tik met de hamer) maken 'm weer gangbaar. Toen was ik blij met mijn skihandschoenen en het zonnetje wat zachtjes mijn gezicht verwarmde....
Na veilig wegslepen met lepelwagen en starthulp van de ANWB ben ik weer terug gereden naar Utrecht om een nieuwe regelaar te halen voor 22 euro. Ik heb er nog geen nieuwe collector en lagers ingezet, dat moet ik maar eens gaan regelen met mijn reserve dynamo's. Volgens mij liet iemand hier pasgeleden een Duitse webshop zien die dat los verkoopt. Wat me wél opvalt, het is bij alledrie steeds dezelfde zijde waarvan de koolborstel een cm sneller slijt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2012 07:33 #1375368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reviseren
Meteen maar even goed aanpakken, dynamo laten reviseren.
Kan deze er weer even tegen!
Kan deze er weer even tegen!
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2012 12:39 #1375377
door Adrian Maarleveld
www.unitunlimited.nl/N_frame.html?http:/...elen-N_grp_12-1.html
of
www.mobiel2000.nl/index.php?page=shop.br...tuemart&Itemid=1
Of je fiets langs bij een revisiebedrijf in de buurt, bijvoorbeeld AC DC, die helpen je er ook aan.
www.garage-acdc.nl/diensten-acdc.html
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dynamo onderdelen
Ook in de buurt:Boy Bakhuys schreef : Ik heb er nog geen nieuwe collector en lagers ingezet, dat moet ik maar eens gaan regelen met mijn reserve dynamo's. Volgens mij liet iemand hier pasgeleden een Duitse webshop zien die dat los verkoopt.
www.unitunlimited.nl/N_frame.html?http:/...elen-N_grp_12-1.html
of
www.mobiel2000.nl/index.php?page=shop.br...tuemart&Itemid=1
Of je fiets langs bij een revisiebedrijf in de buurt, bijvoorbeeld AC DC, die helpen je er ook aan.
www.garage-acdc.nl/diensten-acdc.html
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
Moderators: Jerry Stam