verlichting werkt niet naar behoren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 20:33 #1095222
door V700 register
verlichting werkt niet naar behoren is gemaakt door V700 register
ik ben mijn volvo 740 met een b230k motor bouwjaar 1986 aan het klaarmaken voor de eerst apk in nederland.
(import Zweden)
De verlichting doet vreemd.
Op contact op de 0 stand heb ik stadslicht dimlicht en kan ik grootlicht ook actieveren.
Op stand 1 is precies als stand 0
en stand 2 (normaal dim licht /groot licht stand) valt alle verlichting uit ook de dashbord verlichting en kan dan alleen groot licht seinen
En naast de koplampen zit stadslicht/knipperlicht en in me stadslicht lamp is een 5w21w. iemand enig die waarom dat is, want in met 740 van 1990 zit alleen een 5w lampje
Groeten Niels
(import Zweden)
De verlichting doet vreemd.
Op contact op de 0 stand heb ik stadslicht dimlicht en kan ik grootlicht ook actieveren.
Op stand 1 is precies als stand 0
en stand 2 (normaal dim licht /groot licht stand) valt alle verlichting uit ook de dashbord verlichting en kan dan alleen groot licht seinen
En naast de koplampen zit stadslicht/knipperlicht en in me stadslicht lamp is een 5w21w. iemand enig die waarom dat is, want in met 740 van 1990 zit alleen een 5w lampje
Groeten Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 21:58 #1372170
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic verkeerd aangesloten?
<html />
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 22:32 #1372172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlichting
In zweden rijden ze al heel lang met de verlichting altijd aan. Dat kan de reden zijn dat ook in stand 0 alles brand. Nu rijden er in zweden ook veel (vooral oudere) volvo's ,type 240 / 740 met alleen stadslicht aan overdag, maar er brand dan wel een 21 watt lampje. Dit kan stand 2 zijn.In dat geval zijn je 21 watt draadjes nu doorgebrand. Of dit een originele modificatie is weet ik niet maar nogmaals ik zie het erg veel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 22:50 #1372173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niks aan gedaan komt zo ver
niks aan gedaan komt zo ver ik weet zo uit Zweden
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 11:13 #1372191
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic zit hem in de schakelaar!
Er zijn verschillende schakelaars te vinden. Schakelaar omwissellen en op stand 0 kan alles uit etc.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 11:44 #1372201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders regels in Zweden
Het kan zijn dat in Zweden de verlichting "anders werkt"dan in Nederland.(ik weet het bijna zeker ,geloof ik )
Het kan zijn dat de verlichtings schakelaar anders is dan de auto,s uit Nederland.
Slurpje had in het begin een zoemer die klonk als het licht niet uitgedaan was. (liep dus niet via het contactslot)
Latere modellen hebben een relais die er voor zorgt dat de verlichting altijd aan is en vanzelf uitgaat bij het uitzetten van de auto.De schakelaar kan dan altijd "op aan staan" (knop helemaal naar rechts) Staat de schakelaar in het midden (stadslicht) dan blijft deze altijd aan .(tot de accu leeg is
)
Het kan zijn dat de verlichtings schakelaar anders is dan de auto,s uit Nederland.
Slurpje had in het begin een zoemer die klonk als het licht niet uitgedaan was. (liep dus niet via het contactslot)
Latere modellen hebben een relais die er voor zorgt dat de verlichting altijd aan is en vanzelf uitgaat bij het uitzetten van de auto.De schakelaar kan dan altijd "op aan staan" (knop helemaal naar rechts) Staat de schakelaar in het midden (stadslicht) dan blijft deze altijd aan .(tot de accu leeg is

Moderators: Jerry Stam