aansluiten solenoid

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 13:12 #1095051 door Anne Pronk
aansluiten solenoid is gemaakt door Anne Pronk
Beste,Mijn startmotor is kapot gegaan, pech maar okee. Oude er uit , nieuwe halen en er in gezet. Maarrr! deze nieuwe heeft 2 aansluitingen (12V vanaf de accu even weg gelaten).Mijn oude had er maar 1Nu is mijn vraag hoe sluit ik deze aan? Een van de 2 zal wel mijn bestaande kabel op moeten (vanaf contact) maar wat moet ik met die andere? Ik meen ook te lezen dat bij een van die aansluitingen het getal 50 staat maar wat ik hier mee moet?ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mvg
Ik heb nog even beter gekeken op de andere aansluiting staat 15a. hier heb ik een schema gevonden
www.mobiel2000.nl/components/com_virtuem...2V_4c5b22a0a61c3.jpg
Aan ign zal wel mijn bestaande kabel moeten, Maar wat is het doe van de sw50 aansluiting?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 15:39 #1371140 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 50
De aansluiting moet op 50. Je ziet ook dat de aansluiting van 50 breder is dan die van 15a.
15a is voor een aansluiting van een voorschakelweerstand als je een bobine hebt voor 9V
Vergeet niet 30 ook aan te sluiten!

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 15:56 #1371143 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic Okee ja 30 zat al op zijn
Okee ja 30 zat al op zijn plek. Maar ook 50 aangeslooten bij contact aan hoor ik wel een tik. Benix komt dus uit. Maar startmotor slaat niet aan. Vreemd...

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 16:15 #1371144 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic dr

ik740 schreef : Okee ja 30 zat al op zijn plek. Maar ook 50 aangesloten bij contact aan hoor ik wel een tik. Bendix komt dus uit. Maar startmotor slaat niet aan. Vreemd...

Haal de draad van 50 er af en maak verbindingdraad  met de + van de accu en 50 op de startmotor. Het beste is met een stekker op 50 en de draad los aanleggen op de pluspool. Voordat je de verbinding maakt de auto eerst op contact zetten.
Wanneer het nu niet werkt denk ik dat je beter elders een startmotor kunt kopen.

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 16:45 #1371147 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic gelukt!
bedankt het is gelukt!er lopen 2 kabels naar 30, die vanaf me accu had ik netjes afgeplakt en aan de kant gelegd om eventueel sluiting te voorkomen....me auto start toch beter als deze ook aangesloten is.Mvg.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 17:02 #1371151 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic dubbel

ik740 schreef : bedankt het is gelukt!er lopen 2 kabels naar 30, die vanaf me accu had ik netjes afgeplakt en aan de kant gelegd om eventueel sluiting te voorkomen....me auto start toch beter als deze ook aangesloten is.Mvg.

De verbinding rechtsstreeks van de accu hoort niet echt  er is wellicht iets met je contactslot niet goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC