Electrische antenne
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes ermee!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens de inbouwhandleiding die ik heb voor de elektrisch bediende antenne van de estate zouden alle 700/900 estates voorbereid moeten zijn. Maar bij de modeljaren t/m 1987 liggen er maar twee draden, terwijl er in latere modeljaren drie draden liggen (met een vierpolige stekker).
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
- 1x constant plus
- 1X geschakelde plus, dwz radio aan uit/antenne nodig of niet (om een cassette of CD te "stoken" heb je geen antenne nodig)
en een Volvo radio trekt de antenne "in" als tie niet nodig is............
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
1x geschakelde plus (geschakeld via het contactslot)
1x plus, geschakeld door de radio. Wordt ook gebruikt om een externe versterker aan en uit te zetten, kan dus bij cassette of CD ook handig zijn.
Massa kun je overal aftakken. Die voor de achterlichtunits zit achter de zijbekleding. Mocht de massa op de achterlichtunits slecht worden en je takt de massa op de units af, dan gaat je antenne gekke dingen doen als je bijvoorbeeld op de rem gaat staan en de knipperlichten aan hebt staan.
Zet eventueel een schakelaar (origineel Volvo, met antennesymbool) tussen de radio en de antennedraad, zodat je de antenne "zelf" in kunt trekken. Maar zet de schakelaar wel achter de eventueel aanwezige aftakking naar de externe versterker of wisselaar, anders schakel je die gelijk mee uit.
BTW er zit al een stekkerverbinding achter de stekker voor de radio. Die zit er om de antenneschakelaar ertussen te kunnen zetten. Wel zijn de draadjes te kort om bij de schakelaar te komen. Waarschijnlijk heeft Volvo daar ooit een kabeltje voor verzonnen, omdat de stekkerverbinding (uiteraard) bestaat uit een mannetje en een vrouwtje en de schakelaar twee pennetjes heeft.
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Als ik mijn sleutels er uit haaal gaat ie nog gewoon naaar beneden hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het enige verschil zit hem in de aansturing vanuit de radio, als je de antenne niet nodig hebt, gaat tie "in" doordat tie een aparte stuurdraad heeft voor de antenne.
IPV één gezamelijke voor versterkers e.d.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat doet ie bij mij ook, je hebt dus gelijk.Wytze schreef : Ik denk dat ie een constante plus heeft. Als ik mijn sleutels er uit haaal gaat ie nog gewoon naaar beneden hoor.
groetjes
Mathy