Acculader

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2012 22:19 #1094017 door V700 register
Acculader is gemaakt door V700 register
Ik heb <a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/854776/Einhe...0310070&ref=list ">deze aucculader gekocht. Ik wilde namelijk een druppellader voor mijn auto. Aangezien deze een overlaadbeveiliging heeft, kun je hem er dus constant aanhangen. Maar nu staat in de gebruiksaanwijzing dat ie niet geschikt is voor onderhoudsvrije accu's - in welke auto vind je die niet - en dat je steeds in de gaten moet houden of ie al vol is. Nou ja, daar heb ik dus niks aan. Maar kan iemand verklaren waarom ie niet bij een onderhoudsvrije accu als druppellader kan fungeren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 00:59 #1365507 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nopes
Deze lader laad maar door, op den duur is je accu droog.
De enige manier om deze te beveiligen is om er een in/uit schakel automaat bij aan te schaffen.
Van Ferm 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 09:36 #1365513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ctek lader
Gebruik zelf al een paar jaar de Ctek lader 6300 , staat vaak s winters gewoon constant een accu op aangesloten. (wel eens handig een volle extra accu in de winter .)
Zowel onderhoudsvrije accu als accu's die je nog kunt bijvullen met gedistileerd water.
Laad er ook de scooter accu's mee op.
Gaat vanzelf in druppelader over , tot nu toe met geen enkele accu problemen mee gehad.
Kost iets meer als de Einhell lader .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 19:04 #1365739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LandPort
Ik denk dat ik voor de<a href=" eigenbootshop.nl/landport-pc-1800-druppelaar.html "> LandPort Power commander 1800 ga. Ik heb de 900 ook voor de motor en die bevalt me goed. weet ik alleen niet of die voor beide type accu's kan. Ik hoorde ook veel positieve geluiden - o.a. op het Porsche forum - over de Ctek, maar die vind ik wel prijzig en  er zit ook allemaal 'onzin' op, zoals bijv. ontzwavelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 19:08 #1365740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Is die Landport 1800 niet te licht ? Die gaat tot 32 Ah, kleinste accu in de V700 is toch iets van 55 Ah ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 19:23 #1365744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10er sleutel
accupool los halen en de auto staat er 5 jaar zonder te hikken en aankomen en lopen.
wel eerst de pool terug vast zetten
en als de auto meer als anderhalf jaar staat wissel ik de accu even uit met een auto die ik dagelijks gebruik.
veel goedkoper als druppelen .
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 19:34 #1365746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ctek

willemvAnbenthem schreef : Ik denk dat ik voor de<a href=" eigenbootshop.nl/landport-pc-1800-druppelaar.html "> LandPort Power commander 1800 ga. Ik heb de 900 ook voor de motor en die bevalt me goed. weet ik alleen niet of die voor beide type accu's kan. Ik hoorde ook veel positieve geluiden - o.a. op het Porsche forum - over de Ctek, maar die vind ik wel prijzig en  er zit ook allemaal 'onzin' op, zoals bijv. ontzwavelen.

Willem de Ctek is er al voor een paar tientjes meer dan die Landport en zie ook de specificaties  hier:
<a href=" www.correct.nl/artikel.php?ZOEKNAAM=ctek&ARTNR=419811 "> www.correct.nl/artikel.php?ZOEKNAAM=ctek&ARTNR=419811
Er staan er nog wel een paar CTek laders bij

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 22:47 #1365756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn blauwe 940 staat
Mijn blauwe 940 staat geschorst naast het huis met een mooie hoes erom heen. Zit net een nieuwe accu in. Heb gewoon de min pool eraf gehaald en de ervaringen uit het verleden leren mij dat hij na een jaar stilstand nog makkelijk te starten is. En voor alle zekerheid even een dag voor het starten de accu laden met een gewone huis tuin en keuken lader.
Maar zet voor alle zekerheid de accu na enige tijd in de grijze dan kan word hij weer gebruikt.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 20:37 #1365811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die 1800 is genoeg. Hij is
Die 1800 is genoeg. Hij is niet om op te laden, maar alleen om de accu op peil te houden. Opladen kan ook wel, maar dat duurt erg lang.
Ik heb geleerd dat een accu - ook als ie losgekoppeld is - 1% per dag verliest. Dus in 3 maanden moet ie dan leeg zijn. Lukt het jullie echt om hem zonder lader meer dan een jaar op peil te houden?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 22:39 #1365814 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic E-lader
Een te kleine elektronische lader, krijgt de (oudere) accu nooit vol, komt dus ook nooit in z'n "onderhouds" programma terecht.
Blijft dus gewoon "door" laden.
En accu die 1% per dag verliest, is al aardig op z'n retour...........

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC