Startonderbreker problemen?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2012 23:00 #1093715
door Peter van Luijk
Startonderbreker problemen? is gemaakt door Peter van Luijk
In dit draadje <a href="
www.volvo700vereniging.nl/node/7456
">
www.volvo700vereniging.nl/node/7456
wordt een probleem beschreven wat ik ook ervaar.
Ja, ik ben het weer, maar zo leer je je auto wel kennen. Mijn startmotor was dus niet het probleem.
Kan iemand mij mailen of pb-en met een uitleg over hoe ik mijn startonderbreker zou kunnen testen en zo nodig doorlussen.
Mijn auto start niet, kan wel aangeduwd/gesleept worden. Morgen vroeg de eerste keer testen of ik alleen mijn auto aan kan krijgen. Hard lopen en met een stok de koppeling op laten komen. zodra hij loopt meteen weer indrukken en instappen.
Staat op garageondergrond, zou moeten kunnen. Komt nu dagelijks voor.
petervanlijk apeding gmail punt com
Ja, ik ben het weer, maar zo leer je je auto wel kennen. Mijn startmotor was dus niet het probleem.
Kan iemand mij mailen of pb-en met een uitleg over hoe ik mijn startonderbreker zou kunnen testen en zo nodig doorlussen.
Mijn auto start niet, kan wel aangeduwd/gesleept worden. Morgen vroeg de eerste keer testen of ik alleen mijn auto aan kan krijgen. Hard lopen en met een stok de koppeling op laten komen. zodra hij loopt meteen weer indrukken en instappen.
Staat op garageondergrond, zou moeten kunnen. Komt nu dagelijks voor.
petervanlijk apeding gmail punt com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2012 16:19 #1363772
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Vanmorgen
en vanmiddag starte de wagen gewoon. Lijkt erg veel op de verschillende posts die hier al geplaatst zijn over wisselend starten waarbij temperatuur ook een rol lijkt te spelen.
Zal ik anders gewoon een losse draad trekken van accu naar signaaldraad en een oude raamschakelaar inzetten als startknop welke ik dan netjes in mijn dash inbouw?
Graag uw adviezen
Zal ik anders gewoon een losse draad trekken van accu naar signaaldraad en een oude raamschakelaar inzetten als startknop welke ik dan netjes in mijn dash inbouw?
Graag uw adviezen
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2012 16:28 #1363774
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic contact?
Hoi Peter, ik wil de zaak niet ingewikkelder maken dan het al is maar zou het kunnen dat je contactslot ietwat uitgelubberd is? Ik heb vorig jaar dezelfde klachten gehad en dat bleek het contact te zijn.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2012 22:42 #1363813
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dat zou zeker ook kunnen
Heb zojuist even een proefopstelling gebouwd met een raamschakelaar en draden vanaf de accu naar de startmotor.
Werkt feilloos. Snel even dikkere draden trekken en de schakelaar inbouwen naast de sigarenaansteker, waar ik toch ook al een schakelaar voor mistachterlichtopaanhanger wil maken en een schakelaar voor het separaat openen en sluiten van de kofferbak.
Als het contactslot dan definitief gaat overlijden heb ik gewoon deze startfunctie.
De teller staat al op 456880, dus zal ook best het contact wel eens kunnen zijn.
Werkt feilloos. Snel even dikkere draden trekken en de schakelaar inbouwen naast de sigarenaansteker, waar ik toch ook al een schakelaar voor mistachterlichtopaanhanger wil maken en een schakelaar voor het separaat openen en sluiten van de kofferbak.
Als het contactslot dan definitief gaat overlijden heb ik gewoon deze startfunctie.
De teller staat al op 456880, dus zal ook best het contact wel eens kunnen zijn.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2012 22:48 #1363814
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee
Ha Peter,
Geen schakelaar inbouwen!
Gewoon de signaal draad van het startslot gebruiken om een relais te bedienen die de startmotor aanslingert.
Dan komt de volledige donder niet op het contactslot te staan en werkt alles weer als vanouds.
Groeten,Gerben
Geen schakelaar inbouwen!
Gewoon de signaal draad van het startslot gebruiken om een relais te bedienen die de startmotor aanslingert.
Dan komt de volledige donder niet op het contactslot te staan en werkt alles weer als vanouds.
Groeten,Gerben
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2012 08:34 #1363834
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Hoe test ik
Of het mijn strafonderbreking is of het contact?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 14:20 #1365313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startonderbreker
Ik heb alleen ervaring met de startonderbreker/immobilizer van de laatste bouwserie 940 (96-98). Die heeft een transponder in de sleutel nodig die via een antennering om het comntactslot communiceert met een immobilizermodule. De ECU vraagt aan die module om een signaal dat de correcte sleutel/transponder in het slot steekt, en geeft dan de injectie vrij.
Als daar een storing in zit, start de motor wel (startmotor draait). De motor slaat in eerste instantie ook aan, maar om te blijven lopen moet het immo-signaal naar de ECU worden gestuurd. Is dat signaal afwezig, dan slaat de motor na een paar tellen weer af. Dat kun je twee, drie keer doen, daarna slaat de motor helemaal niet meer aan. Ondanks een storing in de startonderbreker draait de startmotor dus wel altijd!
Als daar een storing in zit, start de motor wel (startmotor draait). De motor slaat in eerste instantie ook aan, maar om te blijven lopen moet het immo-signaal naar de ECU worden gestuurd. Is dat signaal afwezig, dan slaat de motor na een paar tellen weer af. Dat kun je twee, drie keer doen, daarna slaat de motor helemaal niet meer aan. Ondanks een storing in de startonderbreker draait de startmotor dus wel altijd!
Moderators: Jerry Stam