koelprobleem 960-II
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2012 14:44 #1092909
door V700 register
koelprobleem 960-II is gemaakt door V700 register
Mijn 960 geeft geen juiste temperatuur meer aan. Teperatuur viel plots weg en kwam soms wel even terug, maar lijkt nu definitief verdwenen. Temperatuursensor doormeten geeft geen fout, maar dan kan toeval zijn. Als temperatuur wegvalt 'denkt' de wagen dat het koud is en spuit dus meer in. Als dat lang aanhoudt dan gaat de motor in een noodloop, waarbij het storingslampje gaat branden en de temperatuur op een vast waarde van 70 (?) graden gezet wordt.
Uitlezen van de wagen (OBD-II) geeft een foutcode P0115, Engine Coolant Temperature Circuit
De sensor wordt nu in elk geval vervangen en het koelwater opnieuw afgevuld. Hopelijk is daarmee het probleem weg, maar anders moet ik verder zoeken in de bekabeling. Heeft iemand hier een schema van voor mij? Of een aanwijzing waar nog een mogelijke stoorfactor kan zitten?
Uitlezen van de wagen (OBD-II) geeft een foutcode P0115, Engine Coolant Temperature Circuit
De sensor wordt nu in elk geval vervangen en het koelwater opnieuw afgevuld. Hopelijk is daarmee het probleem weg, maar anders moet ik verder zoeken in de bekabeling. Heeft iemand hier een schema van voor mij? Of een aanwijzing waar nog een mogelijke stoorfactor kan zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2012 16:02 #1358679
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Vreemd
Hallo Hendrik-Jan
Een 960 uit 1995 heeft een Motronic 1.8 met twee temperatuursensoren. Aan de achterkant van het motorblok zit een sensor voor de Motronic en in het thermostaathuis zit een sensor voor het instrumentepaneel.
Dat alletwee de sensoren ineens tegelijk defect zijn is wel vreemd.
Als mij een pm stuurt met je email-adres kan ik via Wetransfer het groene boek van een 960II uit 1995 naar je mailen.
Piet
Een 960 uit 1995 heeft een Motronic 1.8 met twee temperatuursensoren. Aan de achterkant van het motorblok zit een sensor voor de Motronic en in het thermostaathuis zit een sensor voor het instrumentepaneel.
Dat alletwee de sensoren ineens tegelijk defect zijn is wel vreemd.
Als mij een pm stuurt met je email-adres kan ik via Wetransfer het groene boek van een 960II uit 1995 naar je mailen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2012 16:32 #1358681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm...
aangezien het dashboardmetertje weg valt is de sensor bij de thermostaat hoofdverdachte. Als de sensor achterop echter de oorzaak is van de motorstoring is dat wel vreemd.
Welke van de twee (of nog een derde?) is verantwoordelijk voor de aansturing van het relais van de radiatorfan?
Welke van de twee (of nog een derde?) is verantwoordelijk voor de aansturing van het relais van de radiatorfan?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2012 17:31 #1358688
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic 4.4?
Ik zie via de RDW dat jouw auto uit october 95 is, dus modeljaar 96.
Dan zou je een Motronic 4.4 kunnen hebben. Die gebruikt nog maar één temperatuursensor in het thermostaathuis. De sensor achter het motorblok is vervallen. Dat zou jouw verhaal wel logischer maken.
Wil je even kijken of je een OBD aansluiting onder een dekseltje hebt in het schuine gedeelte van de middenconsole? Dan is het zeker dat je een Motronic 4.4 hebt.
Piet
Dan zou je een Motronic 4.4 kunnen hebben. Die gebruikt nog maar één temperatuursensor in het thermostaathuis. De sensor achter het motorblok is vervallen. Dat zou jouw verhaal wel logischer maken.
Wil je even kijken of je een OBD aansluiting onder een dekseltje hebt in het schuine gedeelte van de middenconsole? Dan is het zeker dat je een Motronic 4.4 hebt.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2012 19:27 #1358710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OBD-II
Ik heb idd een motronic 4.4, want het uitlezen gaat via de OBD-II stekker zonder knippercodes. Ik heb een carchip waarmee de eerder genoemde foutcode naar voor kwam. Achterop het blok zit ook geen tweede sensor, maar gewoon een blinde plug.
Moderators: Jerry Stam